overvejer at opgive (lidt lang)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.914 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hej

Selvom i gætter hvem jeg er, så lad mig venligst forblive ano i denne tråd, mange tak.

100 vis af tanker kører rundt i hovedet på mig, igen og igen og mange gir mening inde i hovedet, men når det så bliver sagt eller skrevet, er der ingen mening i det alligevel...

Nå men jeg overvejer altså kraftigt at stoppe med at amme. Det amning giver anledning til sååå mange bekymringer, at jeg tror det går ud over produktionen.

Jeg har en baby på 13 uger som jeg ammer fuldt. MEN altså jeg kan ikke forstå at jeg skal amme så tit som jeg gør??? de sidste 2-3 uger (måske længere, har ikke helt styr på hukommelsen så langt tilbage) har jeg i snit ammet ca hver 1,5-2 (nogle gange hver 2,5-3) time om natten... ikke at altid baby vågner, da jeg ammer i sengen. Om dagen ammer jeg ca hver 2,5-3 time... Jeg synes det er meget. Jeg tænker også at der ikke er næring nok i mælken så det er derfor jeg skal amme baby så ofte. Jeg tror somænd der er mælk nok, tror bare ikke det mætter...

Tænker også at det at baby kommer på flaske vil give et langt bedre søvnmønster, som idag er helt hen i skoven, 20 min her og 45 min der, er jo ikke noget der batter overhovedet hvilket resulterer i en mega træt baby om aftenen (fra kl ca 18 sjovt nok) som ikke kan finde ro og overgi sig til søvnen og drømmeland. Igår for at tage et eksembel, vågnede baby af sin lur i barnevognen kl 16 og faldt først i søvn kl 19.45 ohh my god det er jo næsten 4 timer, (kun 2 af dem med gråd)... både min mand og jeg kæmpede med at få baby til at falde til ro, prøvede at amme, skifte, putte, svøbe, synge, kamillethé, vugge og ligge hud mod hud - intet hjalp. Men lige pludselig kl 19.45 var der ro og baby sov til kl 01.00 hvor baby fik mad igen. der var lige en enkelt amning kl 22 imens baby sov.

Jeg ved jeg har givet baby det aller vigtigste ved at amme fra starten af, jeg ved også at man ikke får dumme børn af at de kommer på flaske. Jeg ved også at det bedste er at fortsætte så længe som muligt med amning pga deres små maver. Jeg er virkelig i syv sind, jeg vil jo gerne amme så længe jeg kan, da det et nemmest og bedst. MEN jeg er ikke den store fan af det, jo det er da meget hyggeligt, men så er det også det.

Nu er jeg så nået dertil at jeg har skrevet det ned, men nu synes jeg jo så at der mangler noget før det giver mening øv det hele gav ellers mening i hovedet...

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg vil jo gerne give min baby den bedste start overhovedet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

SussieThyssen

Hejsa søde ven,..ja sikke en masse bekymrnger du har.
Men der er noget der undrer mig.
Du siger at du ammer når den lille sover???
Det forstår jeg helt ærligt ikke...hvorfor i alverden vækker du den lille for at amme??

Det skal man da ikke.
Du skal bare lade bebsen sove til den vågner, og så amme der.
Kan da godt forstå, hvis du er ved at få stress hvis du både ammer når han/hun er vågen og du så også hiver den stakkels unge ud af sin søde søvn, og barnet også.

Men jeg vil da ellers understrege, at det med at stoppe amning, fordi man ikke kan få det til at fungere, er ingen skam.
Nu er dit barn 3 mdr, og har fået det vigtigste, så du kan med god samvittighed begynde at give et godt fodder til natten i form af vælling lavet på Maizena og MME. Giv vællingen i flaske med sut med stort hul, og du vil opleve en velsignet fred hele natten
tank efter med kamillete, for de er ofte tørstige, når de har fået vælling.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hejsa søde ven,..ja sikke en masse bekymrnger du har.
Men der er noget der undrer mig.
Du siger at du ammer når den lille sover???
Det forstår jeg helt ærligt ikke...hvorfor i alverden vækker du den lille for at amme??

Det skal man da ikke.
Du skal bare lade bebsen sove til den vågner, og så amme der.
Kan da godt forstå, hvis du er ved at få stress hvis du både ammer når han/hun er vågen og du så også hiver den stakkels unge ud af sin søde søvn, og barnet også.

Men jeg vil da ellers understrege, at det med at stoppe amning, fordi man ikke kan få det til at fungere, er ingen skam.
Nu er dit barn 3 mdr, og har fået det vigtigste, så du kan med god samvittighed begynde at give et godt fodder til natten i form af vælling lavet på Maizena og MME. Giv vællingen i flaske med sut med stort hul, og du vil opleve en velsignet fred hele natten
tank efter med kamillete, for de er ofte tørstige, når de har fået vælling.

Kærligst
Sussie

Må man det???????

baby vågnede ikke da jeg ammede imens h*n sov... måske et held...

for nej, man vækker aldrig et sovende barn...

Anmeld

24. oktober 2010

sara4

uhh jeg kender godt til de frusrationer vedr amning. min datter er 16 uger og er amme barn. jeg har osse i perioder været i tvivl om mit mælk var god nok selvom der er masser af det. jeg har osse oplevet dage og nætter hvor jeg nærmest ikke bestilte andet end at sidde med babserne fremme og amme konstant og var dybt frustreret. min datter er stadig meget forskellig i sit søvn mønster om natten men er heldigvis begyndt at ta nogle gode timer om dagen i dyb søvn i sin barnevogn på terrassen. hun er osse ved at komme over behovet for, at blive svøbt og det skaber osse lidt uro at frigøre sig fra. modermælk mætter ikke lige så længe som erstatning og hvis hun vil ta flaske så suppler endelig med det evt start med arlas baby mælk. min datter afviser ofte blankt flasken og vil kun ha mors mælk og det får hun så og lige nu har hun en periode hvor hun spiser rigtig flot. jeg giver hende økologisk raps olie hver dag, svarende til en te ske. det er rigtig godt for vægten men osse for hjernen og ledene i kroppen. jeg har hængt mig meget i at hvis nu jeg fik hende på flaske så ku jeg jo holde øje med præcist hvor meget hun fik at spise men min sp har sagt at jeg skulle se at droppe det og se på barnet og hun trivedes jo fantastisk. de små tar sig de der appetit spring og den ene dag spiser de som var de betalt for det og andre dage små spiser de bare. de aftener jeg har været heldig at hun har taget flasken har ikke givet bedre natte søvn. jeg tror det drejer sig om hvor de er i deres udvikling og er klar til at sove længere og være trygge i at gi sig hen til søvnen. min datter sov stort set ikke i løbet af dagen de første 13 uger og det var så hårdt da hun så konstant var over træt og så ku hun da slet ikke finde ud af at spise sig ordentlig mæt. det var skrig og skrål og en mor med tynd slidte nerver. men så lige pludselig vender båden om og det kører som smurt en tid igen. det er enormt hårdt og frustrerende når man ikke kan få sit barn til at sove og spise ordentlig og utrøstelige bliver de osse, men det er bare en del af "jobbet" og så tænk på alle de gode stunder og tro på lyset for enden af tunnelen. men jeg kan sagtens følge dig og ønsker for dig, at du snart rammer en god periode så du føler at dit selvværd stiger lidt igen og det hele bliver til, at overskue. mvh sara som osse rammer panden ind i amme muren igen og igen

Anmeld

24. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Må man det???????

baby vågnede ikke da jeg ammede imens h*n sov... måske et held...

for nej, man vækker aldrig et sovende barn...

Jamen..jeg forstår ikke rigtigt...hiver du den lille ud af sengen for at amme, eller vågner den lille og er sulten og så sover igen undervejs du ammer?
Det er det jeg ikke rigtigt forstår.

Og ja..selvfølgelig må du give vælling...i den alder er det kun godt at få lidt at blive mæt af, det har mine egne fået og det får masser af babyer, så snak med mor eller svigermor om hvordan man laver en god flaskevælling. Det er meget nemt

Anmeld

24. oktober 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jamen..jeg forstår ikke rigtigt...hiver du den lille ud af sengen for at amme, eller vågner den lille og er sulten og så sover igen undervejs du ammer?
Det er det jeg ikke rigtigt forstår.

Og ja..selvfølgelig må du give vælling...i den alder er det kun godt at få lidt at blive mæt af, det har mine egne fået og det får masser af babyer, så snak med mor eller svigermor om hvordan man laver en god flaskevælling. Det er meget nemt

uhh det er svært at forklare. igår var helt uden for normalen og jeg har aldrig gjort det før. baby sov i mine arme, og blev lagt i liften... da vi skulle i seng kl 22 skulle baby flyttes over i sin egen seng, tænkte jeg lige ville prøve om baby var sulten, så baby blev ammet liggende og derefter lagt i seng uden baby vågnede, men tror nu ikke det er noget jeg vil til at prakticere (staves)... baby sov derefter i sin seng indtil baby igen vågnede kom over til mig i sengen og blev ammet der...

resten af natten sov baby hos mig og blev ammet når baby vågnede, vi har tildens til begge to at falde i søvn, og baby slipper selv brystet... har forsøgt at holde mig vågen, og så lægge baby i seng efter amning, men der vågner baby op og er vågen en lille times tid, så jeg vælger at lade baby ligge i sengen og sove sammen...

Anmeld

24. oktober 2010

Anonym trådstarter

sara4 skriver:

uhh jeg kender godt til de frusrationer vedr amning. min datter er 16 uger og er amme barn. jeg har osse i perioder været i tvivl om mit mælk var god nok selvom der er masser af det. jeg har osse oplevet dage og nætter hvor jeg nærmest ikke bestilte andet end at sidde med babserne fremme og amme konstant og var dybt frustreret. min datter er stadig meget forskellig i sit søvn mønster om natten men er heldigvis begyndt at ta nogle gode timer om dagen i dyb søvn i sin barnevogn på terrassen. hun er osse ved at komme over behovet for, at blive svøbt og det skaber osse lidt uro at frigøre sig fra. modermælk mætter ikke lige så længe som erstatning og hvis hun vil ta flaske så suppler endelig med det evt start med arlas baby mælk. min datter afviser ofte blankt flasken og vil kun ha mors mælk og det får hun så og lige nu har hun en periode hvor hun spiser rigtig flot. jeg giver hende økologisk raps olie hver dag, svarende til en te ske. det er rigtig godt for vægten men osse for hjernen og ledene i kroppen. jeg har hængt mig meget i at hvis nu jeg fik hende på flaske så ku jeg jo holde øje med præcist hvor meget hun fik at spise men min sp har sagt at jeg skulle se at droppe det og se på barnet og hun trivedes jo fantastisk. de små tar sig de der appetit spring og den ene dag spiser de som var de betalt for det og andre dage små spiser de bare. de aftener jeg har været heldig at hun har taget flasken har ikke givet bedre natte søvn. jeg tror det drejer sig om hvor de er i deres udvikling og er klar til at sove længere og være trygge i at gi sig hen til søvnen. min datter sov stort set ikke i løbet af dagen de første 13 uger og det var så hårdt da hun så konstant var over træt og så ku hun da slet ikke finde ud af at spise sig ordentlig mæt. det var skrig og skrål og en mor med tynd slidte nerver. men så lige pludselig vender båden om og det kører som smurt en tid igen. det er enormt hårdt og frustrerende når man ikke kan få sit barn til at sove og spise ordentlig og utrøstelige bliver de osse, men det er bare en del af "jobbet" og så tænk på alle de gode stunder og tro på lyset for enden af tunnelen. men jeg kan sagtens følge dig og ønsker for dig, at du snart rammer en god periode så du føler at dit selvværd stiger lidt igen og det hele bliver til, at overskue. mvh sara som osse rammer panden ind i amme muren igen og igen

Tjaa baby trives, er glad og tager fint på... så jeg burde jo ikke være bekymret - men det spøger alligevel...

jeg har aldrig hørt det med olien før, puhhh bare tanken om at få en skefuld olie i munden ...men oki, hvis man får den lige inden spisetid, så kan al mælken jo tage den grimme smag.

Måske bekymerer jeg mig bare lidt for meget??? Måske skal jeg se tiden an (igen igen)...

Anmeld

24. oktober 2010

MariaJ

Jeg tror din babys spisemønster er ret normalt. Hvis baby vokser som den skal er jeg helt sikker på den får nok. Mælken kan ikke være for næringsfattig. Det er muligt der i perioder ikke er helt nok til babys behov, men det justerer sig selv ved at baby sutter oftere og du derved begynder at danne mere mælk. Så længe baby spiser og i øvrigt virker tilfreds og vokser, kan du være helt rolig med hensyn til om den lille får sit næringsbehov dækket. Hvis alt er normalt skal du ikke vække babyen for at den skal spise. Den skal nok vågne og sige til når den er sulten.

Når det er sagt, så er det helt vildt hårdt at have et ammebarn, der skal have mad hver anden-tredje time døgnet rundt. Jeg har fuldammet min datter i næsten seks måneder nu, og hun har et spisemønster, der ligner det du oplever. Hun er veltilpas og vokser godt, og bortset fra et appetitspring i ny og næ, har vi ikke haft problemer med amningen, men det ER hårdt for moren. Jeg har også været tæt på at give op flere gange, og glæder mig SÅ meget til at hun skal begynde på mere almindelig mad nu her lige om lidt, og håber det vil give os roligere nætter. I sidste ende er jeg alligevel glad for jeg har "holdt ud", for jeg tror det er rigtigt at amning beskytter hendes immunforsvar mens hun er så lille. Hvis vi skulle have stoppet/ suppleret med vælling/MME skulle det have været for min skyld og ikke for hendes.

Det er klart dit barn ikke tager skade af en flaske vælling eller MME engang imellem eller for den sags skyld at blive vænnet helt fra brystet, hvis det er det du har det bedst med. På den anden side er det måske synd at afbryde amningen, hvis det at baby spiser ofte er det eneste ammeproblem I har. Du skal i hvert fald være opmærksom på at jo flere flasker du introducerer i løbet af dagen/natten jo mindre stimulerer baby din egen mælkeproduktion, og det kan være at det bliver svært at holde gang i amningen på sigt (hvis du stadig har lyst til at amme noget af døgnet). I sidste ende er det jo dit valg, og du skal jo også selv kunne holde det ud, men din mælk er helt sikkert god nok, så det skal ikke være den bekymring, der får dig til at stoppe.

Maria

Anmeld

24. oktober 2010

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Jeg tror din babys spisemønster er ret normalt. Hvis baby vokser som den skal er jeg helt sikker på den får nok. Mælken kan ikke være for næringsfattig. Det er muligt der i perioder ikke er helt nok til babys behov, men det justerer sig selv ved at baby sutter oftere og du derved begynder at danne mere mælk. Så længe baby spiser og i øvrigt virker tilfreds og vokser, kan du være helt rolig med hensyn til om den lille får sit næringsbehov dækket. Hvis alt er normalt skal du ikke vække babyen for at den skal spise. Den skal nok vågne og sige til når den er sulten.

Når det er sagt, så er det helt vildt hårdt at have et ammebarn, der skal have mad hver anden-tredje time døgnet rundt. Jeg har fuldammet min datter i næsten seks måneder nu, og hun har et spisemønster, der ligner det du oplever. Hun er veltilpas og vokser godt, og bortset fra et appetitspring i ny og næ, har vi ikke haft problemer med amningen, men det ER hårdt for moren. Jeg har også været tæt på at give op flere gange, og glæder mig SÅ meget til at hun skal begynde på mere almindelig mad nu her lige om lidt, og håber det vil give os roligere nætter. I sidste ende er jeg alligevel glad for jeg har "holdt ud", for jeg tror det er rigtigt at amning beskytter hendes immunforsvar mens hun er så lille. Hvis vi skulle have stoppet/ suppleret med vælling/MME skulle det have været for min skyld og ikke for hendes.

Det er klart dit barn ikke tager skade af en flaske vælling eller MME engang imellem eller for den sags skyld at blive vænnet helt fra brystet, hvis det er det du har det bedst med. På den anden side er det måske synd at afbryde amningen, hvis det at baby spiser ofte er det eneste ammeproblem I har. Du skal i hvert fald være opmærksom på at jo flere flasker du introducerer i løbet af dagen/natten jo mindre stimulerer baby din egen mælkeproduktion, og det kan være at det bliver svært at holde gang i amningen på sigt (hvis du stadig har lyst til at amme noget af døgnet). I sidste ende er det jo dit valg, og du skal jo også selv kunne holde det ud, men din mælk er helt sikkert god nok, så det skal ikke være den bekymring, der får dig til at stoppe.

Maria

Mange tak for svar...

Som jeg skrev tidligere, så bekymrer jeg mig nok bare lidt for meget...

og ja det er faktisk det eneste "problem" vi har... troede bare ikke det var "normalt" at en baby på 13 uger stadig skulle spise hver 2-3. time (nogle gange oftere om natten).

Internettet er både ondt og godt, man læser så mange ting der kan hjælpe, men i den grad også forvirre en del. Min mand synes jeg skal stoppe amningen, men jeg har nu, efter jeres svar mest lyst til at fortsætte noget tid endnu...

Så må jeg mande mig op og tage søvnen der mangler på et senere tidspunkt.

Anmeld

24. oktober 2010

MariaJ

Anonym skriver:

Mange tak for svar...

Som jeg skrev tidligere, så bekymrer jeg mig nok bare lidt for meget...

og ja det er faktisk det eneste "problem" vi har... troede bare ikke det var "normalt" at en baby på 13 uger stadig skulle spise hver 2-3. time (nogle gange oftere om natten).

Internettet er både ondt og godt, man læser så mange ting der kan hjælpe, men i den grad også forvirre en del. Min mand synes jeg skal stoppe amningen, men jeg har nu, efter jeres svar mest lyst til at fortsætte noget tid endnu...

Så må jeg mande mig op og tage søvnen der mangler på et senere tidspunkt.

Jeg tror det er meget forskelligt, hvor tit børn spiser om natten, og hvornår de kan sove længere stræk igennem. Min datter sover aldrig mere end højst tre timer ad gangen, og det længste stræk er som regel hendes middagslur. Om natten sover hun typisk to timer ad gangen og nogle gange kun en. Det er dødhårdt, så jeg forstår dig godt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.