Hej
Selvom i gætter hvem jeg er, så lad mig venligst forblive ano i denne tråd, mange tak.
100 vis af tanker kører rundt i hovedet på mig, igen og igen og mange gir mening inde i hovedet, men når det så bliver sagt eller skrevet, er der ingen mening i det alligevel...
Nå men jeg overvejer altså kraftigt at stoppe med at amme. Det amning giver anledning til sååå mange bekymringer, at jeg tror det går ud over produktionen.
Jeg har en baby på 13 uger som jeg ammer fuldt. MEN altså jeg kan ikke forstå at jeg skal amme så tit som jeg gør??? de sidste 2-3 uger (måske længere, har ikke helt styr på hukommelsen så langt tilbage) har jeg i snit ammet ca hver 1,5-2 (nogle gange hver 2,5-3) time om natten... ikke at altid baby vågner, da jeg ammer i sengen. Om dagen ammer jeg ca hver 2,5-3 time... Jeg synes det er meget. Jeg tænker også at der ikke er næring nok i mælken så det er derfor jeg skal amme baby så ofte. Jeg tror somænd der er mælk nok, tror bare ikke det mætter...
Tænker også at det at baby kommer på flaske vil give et langt bedre søvnmønster, som idag er helt hen i skoven, 20 min her og 45 min der, er jo ikke noget der batter overhovedet hvilket resulterer i en mega træt baby om aftenen (fra kl ca 18 sjovt nok) som ikke kan finde ro og overgi sig til søvnen og drømmeland. Igår for at tage et eksembel, vågnede baby af sin lur i barnevognen kl 16 og faldt først i søvn kl 19.45 ohh my god det er jo næsten 4 timer, (kun 2 af dem med gråd)... både min mand og jeg kæmpede med at få baby til at falde til ro, prøvede at amme, skifte, putte, svøbe, synge, kamillethé, vugge og ligge hud mod hud - intet hjalp. Men lige pludselig kl 19.45 var der ro og baby sov til kl 01.00 hvor baby fik mad igen. der var lige en enkelt amning kl 22 imens baby sov.
Jeg ved jeg har givet baby det aller vigtigste ved at amme fra starten af, jeg ved også at man ikke får dumme børn af at de kommer på flaske. Jeg ved også at det bedste er at fortsætte så længe som muligt med amning pga deres små maver. Jeg er virkelig i syv sind, jeg vil jo gerne amme så længe jeg kan, da det et nemmest og bedst. MEN jeg er ikke den store fan af det, jo det er da meget hyggeligt, men så er det også det.
Nu er jeg så nået dertil at jeg har skrevet det ned, men nu synes jeg jo så at der mangler noget før det giver mening øv det hele gav ellers mening i hovedet...
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg vil jo gerne give min baby den bedste start overhovedet...