Sko/støvler til de små, hvornår er det tid????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.718 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. februar 2008

Mette-Marie

Oskar går hele tiden nu – kravler kun, hvis han titler (og det gør han endnu - så der er stadigvæk on/off balanceproblemer "GG":P)…og jeg har tænkt på om han skal have andet en ”Dun-futter” på når han er udenfor….Har I købt sko/støvler til de små?? Er det for tidligt endnu?? Og ikke mindst kan I anbefale et godt mærke til meget brede fødder? Nogle der har erfaring med Angulus???

Kh
Mette-Marie og Oskar 14 mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2008

Honningblomst

Hmm, hvor meget er han ude og gå...tænker lidt på at du jo næsten lige så godt kan trække den en måned og så købe sko til ham. Er jo ikke meget glæde af støvler han får nu.*S*
Min søn har også meget brede fødder og Angulus var for smalle til ham...på det stykke hvor benet bliver til fod..i knækket(forstår du;o) der er de meget smalle. Ecco har han tilgengæld haft mange gange og de passer perfekt til ham.
Knus...

Anmeld

14. februar 2008

Mette-Marie

Hmm, hvor meget er han ude og gå...tænker lidt på at du jo næsten lige så godt kan trække den en måned og så købe sko til ham. Er jo ikke meget glæde af støvler han får nu.*S*
Min søn har også meget brede fødder og Angulus var for smalle til ham...på det stykke hvor benet bliver til fod..i knækket(forstår du;o) der er de meget smalle. Ecco har han tilgengæld haft mange gange og de passer perfekt til ham.
Knus...

Ja, det var præcis det jeg havde tænkt på - om jeg kunne trække den en måned ;), for han er ikke så meget ude og gå endnu. Det er primært når vuggestuen tager de små med ud på legepladsen. oh Ja, jeg ved liiiiiiiiige hvad du mener med "knækket", det er også der der opstår problemer med bassen. Så jeg kigger lige på Ecco når det bliver aktuelt :D

knus

Anmeld

14. februar 2008

Tullebobs

Tillykke med at bassen er på gåben nu. Endelig en mulighed for mere shopping for moderen:D
Kan anbefale Bundgaard til brede fødder. Hvad med at købe et par gummistøvler med for, og så kan han bruge dem på legepladsen, og så kan du købe overgangssko til ham, når det forhåbentlig bliver forår lige om lidt?

Kram fra Trine

Anmeld

14. februar 2008

Honningblomst

Tillykke med at bassen er på gåben nu. Endelig en mulighed for mere shopping for moderen:D
Kan anbefale Bundgaard til brede fødder. Hvad med at købe et par gummistøvler med for, og så kan han bruge dem på legepladsen, og så kan du købe overgangssko til ham, når det forhåbentlig bliver forår lige om lidt?

Kram fra Trine

Ikke gummistøvler....:( det er slet ikke godt fodtøj for små børn, eller for store for den sags skyld.
Fodtøj skal sidde fast og være til at ånde i for fødderne...Det er i hvert fald hvad jeg er blevet fortalt.

Knus...

Anmeld

14. februar 2008

Tullebobs

Jeg er generelt enig, men det er jo nok stadig begrænset hvor meget han render den bette:) Så i en snæver vendning og lige indtil videre, så tror jeg at det kan være ok!

Kh Trine og Simon, som altså elsker sine gummirøjsere;)

Anmeld

14. februar 2008

Nan

Jeg tror godt man kan få gummistøvler til børn med både såler og udluftning - jeg har bare på fornemmelsen at man så ikke slipper helt så billigt som med et par uden.

Min datter har smalle fødder og her har SuperFit været rigtig gode. Hun har også et par Ecco vinterstøvler og de er lidt bredere. Hun har også et par Bundgaard støvler og de virker som de bredeste af dem alle.

Anmeld

14. februar 2008

Jan9e D

Hej Mette Marie

Det med støvler og sko til de helt små er meget individuelt, men min erfaring som mor og som ortopædiskhåndskomager er at det vigtigste er at de har en god pasform og støtte omkring anklerne (knækket mellen fod og ben) :))

Mht til mærker er det igen meget individulet og der er jo 100 forskellige. Men jeg ville nok vælge at tage ham med ind i en skoforetning og få fundet den helt rigtig sko/støvlet til ham. selv om at du nok skal af med mellen 4-600 kr, for et godt par. Men efter min mening er det givet rigtigt godt ud.
Og personligt vil jeg nok vælge at købe en støvlet, det vil sige en kort støvle som støtter godt op omkring anklen. Simpelhen fordi at de har brug for den ekstra støtte. Personligt har jeg købt mærker som Ecco, Bundgaard, Superfit og Elefanten (udgået). Men du kan sagtens være heldig med at finde nogle billigere modeller som passer ham bedre

KØB IKKE GUMMIESTØVLER
Børn der lige har lært at gå må ikke gå i gummistøvler, der er kke nok støtte i dem, hverken om anklen eller svangen ((buen på indersiden under din egen fod) den ses ikke hos små børn) Og det kan ødelægge deres små fødder.

Håber at du kan bruge svaret til noget ellers så spørger du bare.
KhJannie

Anmeld

15. februar 2008

Mette-Marie

Tak for svar tøser, jeg tager bassen med ind til byen i morgen - så vi kan prøve lidt forskelligt :D

God weekend

Mette-Marie:P

Anmeld

16. februar 2008

Løvepigen

Hej Mette-Marie

Ved ikke om du har været afsted men giver da lige min mening også. Herhjemme tog jeg også Vitus med i byen da han begyndte at gå sådan rigtigt, og så prøvede han ellers sko, han passede rigtigt godt Primigi, men jeg ved ikke om han lige har brede eller smalle fødder. Og hans sko er Bundgaard som jeg syntes er noget af det lækreste.

Jeg tænkte også inden købt at han da skulle have angulus for de så gode og brede ud så ingen tær ville blive klemt, men dem Vitus prøvede var så klodsede og tunge så det droppede vi helt. Tror først de er gode når de er større.

Og så har jeg lige købt overgangs støvletter på tilbud fra naturino og de er også bare superlækre og sidder godt (og de har gummi op om snuden så lidt kravleri ikke ødelægger dem)

Knus Julie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.