Hej Mette Marie
Det med støvler og sko til de helt små er meget individuelt, men min erfaring som mor og som ortopædiskhåndskomager er at det vigtigste er at de har en god pasform og støtte omkring anklerne (knækket mellen fod og ben) :))
Mht til mærker er det igen meget individulet og der er jo 100 forskellige. Men jeg ville nok vælge at tage ham med ind i en skoforetning og få fundet den helt rigtig sko/støvlet til ham. selv om at du nok skal af med mellen 4-600 kr, for et godt par. Men efter min mening er det givet rigtigt godt ud.
Og personligt vil jeg nok vælge at købe en støvlet, det vil sige en kort støvle som støtter godt op omkring anklen. Simpelhen fordi at de har brug for den ekstra støtte. Personligt har jeg købt mærker som Ecco, Bundgaard, Superfit og Elefanten (udgået). Men du kan sagtens være heldig med at finde nogle billigere modeller som passer ham bedre
KØB IKKE GUMMIESTØVLER
Børn der lige har lært at gå må ikke gå i gummistøvler, der er kke nok støtte i dem, hverken om anklen eller svangen ((buen på indersiden under din egen fod) den ses ikke hos små børn) Og det kan ødelægge deres små fødder.
Håber at du kan bruge svaret til noget ellers så spørger du bare.
KhJannie
Anmeld