Mødregruppe - for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2008

Musen5

Den nuværende mdrgruppe jeg er i er opdelt efter hvor vi bor. Hende der bor længst væk ( som faktisk bor i min farmors gamle hus) er flyttet efter vi startede m at mødes.

Vi bor i en radius af 5 min så forhåbentlig holder vi kontakten med hinanden så ungerne kan lege sammen når de bliver større.

Det er oxo dejligt nemt når vi skal mødes at det hele er så tæt på.

MHLB /mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2008

<3

moniquesmor skriver:

jeg synes nu man skal passe på med af anmeld på grundlag af en ting man har set..

min mor og far bliv anmeldt da jeg var mindre fordi jeg have et blåt øje. men jeg var flade ned fra min højstol og ned i min branbil
men de skulle igennem rettur og det hele og var ved af miste min søster og mig

Ja men tænk engang hvis din søster og dig havde været mishandlet? Jeg vil stadig mene at en fornemmelse af at der er noget galt enten pga noget man har set eller oplevet er grundlag for en undersøgelse. For tænk på alle de grusomme tilfælde hvor ingen har reageret?

Men interessandt diskussion for der vil altid være argumenter for og imod. Jeg vil holde fast på at det er tusind gange bedre at få en mistanke om vanrøgt checket fremfor at lade stå til. Desuden så er der sket utroligt meget - ikke at der ikke kan gøres mere - siden dengang du og jeg for den sags skyld voksede op, og de kommunale instanser er så meget bedre til at bedømme sagerne nu. Heldigvis da siger man næsten!

Anmeld

5. august 2008

Mette+Mathias

Jeg har været i 2 mødregrupper, og der har heldigvis ikke været præstationsræs eller noget, i nogen af dem.

I starten mødtes vi 1-2 gange om måneden, men efter barslen stoppede ændrede det sig.

I den første gruppe mødes vi stadig ca. hver 2./ hver 3. måned, og ungerne er 13 år!! (og gider ikke med mere *gg*)

I den anden ebbede det ud, da hende som skulle holde det næste gang, aldrig fandt en dato, - der var de vel omkring 2 år, -men dem svingede jeg heller ikke lige så godt med fra starten, som jeg gjorde med de andre.

Og mødregruppen er ikke overflødig, selvom ungerne nu er 13, - nu snakker vi bare om andre ting; teenagere, konfirmation, alkohol osv osv.
Og så vi iøvrigt ud og spiser sammen 2-4 gange om året, og 1 gang om året holder vi en stor fælles fødselsdag for ungerne, og så er fædrene også inviteret med. Vi har været ude at bowle, i Fårup Sommerland og flere andre ting.

:o) Mette

Anmeld

5. august 2008

<3

Musen5 skriver:

Den nuværende mdrgruppe jeg er i er opdelt efter hvor vi bor. Hende der bor længst væk ( som faktisk bor i min farmors gamle hus) er flyttet efter vi startede m at mødes.

Vi bor i en radius af 5 min så forhåbentlig holder vi kontakten med hinanden så ungerne kan lege sammen når de bliver større.

Det er oxo dejligt nemt når vi skal mødes at det hele er så tæt på.

MHLB /mette

Skønt :D I min mdrgr er der allerede to der er flyttet længere væk. Sådan er det ofte i KBH (har jeg ladet mig fortælle(C)) for de fleste flytter væk fra byen når babyerne er vokset til :)) Og det er også allerede tilfældet her (babyerne er ca9mdr gamle), men det er også forventeligt.

Jeg tror det som undrer mig og som fik mig til at skrive indlægget, er at mine medmødre ikke synes at formålet m mdrgr udvikler sig. Måske fordi de har masser af veninder m børn:D men i så tilfælde burde de jo selt ikke have haft brug for mdrgr - spøg til side :D

Det kan også være at jeg mere er vant til at blive tildelt en gruppe og få det til at fungere efter mange år som studerende:D Kom jeg lige til at tænke på ... Hm det vil jeg fundere noget mere over;)

Anmeld

5. august 2008

<3

Mette+Mathias skriver:

Jeg har været i 2 mødregrupper, og der har heldigvis ikke været præstationsræs eller noget, i nogen af dem.

I starten mødtes vi 1-2 gange om måneden, men efter barslen stoppede ændrede det sig.

I den første gruppe mødes vi stadig ca. hver 2./ hver 3. måned, og ungerne er 13 år!! (og gider ikke med mere *gg*)

I den anden ebbede det ud, da hende som skulle holde det næste gang, aldrig fandt en dato, - der var de vel omkring 2 år, -men dem svingede jeg heller ikke lige så godt med fra starten, som jeg gjorde med de andre.

Og mødregruppen er ikke overflødig, selvom ungerne nu er 13, - nu snakker vi bare om andre ting; teenagere, konfirmation, alkohol osv osv.
Og så vi iøvrigt ud og spiser sammen 2-4 gange om året, og 1 gang om året holder vi en stor fælles fødselsdag for ungerne, og så er fædrene også inviteret med. Vi har været ude at bowle, i Fårup Sommerland og flere andre ting.

:o) Mette

Dejligt at der også er solskinshistorier som din bestemt er! ::)) Sikke fint at I stadig mødes efter 13år! Klap på skuldren til jer! :D:D

Anmeld

5. august 2008

finkedinke

Jeg er helt klart for mødregrupper, jeg har selv blandede erfaringer. men vil gerne være i mødregruppe næste gang. Ikke så meget for at have nogen at støtte sig til . Men lige så meget for at have noget at lave i barslen og for at lære nogen at kende i lokalområdet.

Jeg tror bare sundhedsplejersken skal være omhygelig med sammensætningen, både med geografi, antallet af børn og måske alder. Jeg har ikke selv svært ved at være i gruppe med unge mødre, men jeg har mødt flere unge mødre der har svært ved at være med ældre mødre.

Jeg har været i to mødregrupper, i begge tilfælde gled det ud efterhånden som vi kom på arbejde og nogle flyttede.

I min første mødregruppe var vi 5, de tre var førstegengsfødende og de to andre 2. og 3. gangsfødende. det gik rigtig godt. Og vi var sammen hver uge. Vores uheld var at vi ret hurtigt blev splittet pga arbejde, flytninger mm. Havde vi nået at være i gruppen længere tror jeg også vi havde holdt endnu.

Min anden mødregruppe var jeg ked af, dels fordi vi var 7 og for os var det for meget. Og dels at vi kun var to der havde børn i forvejen. Jeg var afhængig af at skulle hente og bringe mit store atter på 4 år i børnehave, og var der derfor ikke så længe som de andre. Stemningen var ikke rigtig til at jeg kunne have hende med.
Jeg kunne godt mærke at jeg gik glip af noget, når jeg ikke var der helt på samme vilkår som de andre. Da først den store og så den lille blev syge var jeg der ikke i en hel måned. Der faldt jeg rigtig ud af gruppen. Men jeg møder da dem stadig i byen, og der er at par af dem der stadig ses, men ikke som gruppe.

Næste gang vil jeg gerne i mødregruppe igen. Jeg håber bare at komme i en gruppe der er tættere på, og gerne med andre med flere børn.
Berith

Anmeld

5. august 2008

fam.4xc

ELSKER MIN MØDREGRUPPE!!! Vi mødes hver tirsdag og er altid sammen det meste af dagen, vi snakker, spiser hygger ungerne leger og sover og tiden går kun alt for hurtigt ;)

Vi har aftalt at prøve at ses en gang om måneden når vi alle snart skal starte op på job igen - håber vi kan få det til at lykkes :)

Anmeld

5. august 2008

rlyn

Jeg har været i to mødregrupper.

Den ene var igennem netbaby, hvor jeg mødte en masse skønne quinder - som jeg stadig savner at ses noget mere med. Jeg tror grunden til den er så god, er at vi startede med at mødes, da vi var gravide.

Den anden var igennem SP. Jeg kom aldrig helt ind i gruppen, da jeg var på vej ind i min efterfødselsreaktion, og ikke kunne overskue at være sammen med nye "overskudsmødre" ;) Jeg fik nogle søde og forstående sms´er fra et par af dem ind imellem, men det kom aldrig til at svinge helt.

Heldigvis har jeg været forskånet for de skrækgrupper man hører om ind imellem.

Knus
Rikke

Anmeld

5. august 2008

st

Jeg er klart for en mødregruppe. Jeg kom i en rigtig god en, da Mads blev født. Vi svingede bare så godt sammen, og så hinanden flere gange om ugen. Vi havde det rigtig hyggeligt sammen. vi var gode til at komme med gode råd til hinanden, og der gik på ingen måde konkurrence i den, ligesom man hører der gør nogle steder. Vi var allesammen på samme niveau i livet, hvilket jeg tror er en væsentlig faktor for om det kan fungere.

Men nu er jeg desværre flyttet 75 km væk fra dem, og jeg savner vores møder vildt meget. Vi har fastholdt at mødes hver 2. måned, men det er svært at holde fast, da de andre 4 ses i løbet af ugen til forskellige ting. Så det bliver desværre mindre og mindre.

Men jeg føler virkelig de gav mig meget, og det betød meget for mig, at man havde høns i samme situation som en selv, som kunne fortælle om situationer der altså også var sådan hjemme hos dem. ;)

st

Anmeld

5. august 2008

MorCamilla

De første par måneder mødtes vi en gang i ugen i min mødregruppe. og det var rigtig hyggeligt..

Men som tiden gik, blev vi enige om at det skulle være hver 14. dag. Da de fleste af dem så startede på arbejde blev det til en gang i måneden.. og det er også rigtig nok, det med at behovet ikke helt er så stort mere, til at ses ofte og dele arfaringer..

Og nu 2½ år efter, ses vi når børnene har fødselsdag, så vi har stadig kontakten og det er nu også meget hyggeligt.. Jeg håber at der er noget vi bliver ved med længe..
Selv om jeg til at starte med følte mig lidt "udenfor" i min mødregruppe, da Mikkel er født 10 uger for tidligt og har/havde nogle andre behov, de andre tøser ikke rigtig kunne snakke med om. Men det går meget bedre nu hvor Mikkel også er blevet ældre..

Knus fra Camilla. Som er for mødregrupper.. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.