Mødregruppe - for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.475 visninger
19 svar
0 synes godt om
5. august 2008

<3

Hej alle:P

Jeg kom i en mødregruppe som egentligt har fungeret ok. Ingen skrækhistorier der men synes nu hvor babyerne rigtigt har mulighed for at nyde hinanden - Tjalfe er i dag 9mdr og 3 dage - at nogen i gruppen, vi er 6 mødre, nu vil så småt sætte møderne ned til hver 14 dag eller større intervaller. De argumenterer med at de ikke længere har brug for at mødes så meget og dele erfaringer ligesom i starten, er min fortolkning. Men er mødregrupper så statiske? Kan formålet med mødregruppe ikke forandres over tid?

Jeg synes det er synd! Men min dreng er godt nok også kontaktsøgende Så det farver jo også mit syn på sagen.:D:))

Hvad er jeres erfaringer? Fortæl endelig

Nu har jeg været heldig og kommet i en nogenlunde velfungerende gruppe - tog en lang pause her over sommeren for syntes der gik for meget "konkurrence" i det overfor babyerne - men er der nogen af jer som helt har droppet mødregruppe? Eller fundet alternative grupper?

Jeg i anerkendelse af Tjalfes behov løber venner med børn på dørene, går i Babybio og bliver glad når der er en der gider Tjalfe (han piller i øjne, vipper er et hit i øjeblikket og i mund så forståeligt hvis babyerne ikke gider ham i længden)), på legeplads, til rytmik og vil begynde i legestue i morgen. Så han får da dækket en stor del af behovet. Er bare lidt ærgelig over at en af mine muligheder for dækning af hans behov åbenbart skal forsvinde.

Har spurgt i gruppen om der er andre der er frisk på at blive ved med at ses hver uge men har ikke fået svar endnu. Om det er fordi de ikke mener deres baby har samme behov eller de ikke har fået svaret endnu ved jeg ikke :)

Nå men jeg glæder mig til at høre jeres indspark :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2008

charlottekri

i min mødregruppe mødes vi altså kun en gang i måneden og sådan har det været fra starten... og det har jeg syntes at der har været ok. men nu skal hun selvfølgelig også snart starte i dagpleje (er 7 mdr nu) og så bliver hendes behov for kontakt jo dækket.
(H)

Anmeld

5. august 2008

moniquesmor

jeg var ikke i mødre gruppe men det var mest fordi jeg ikke kunne med dem jeg skulle hver i gruppe med.

men min veninde var og det var en skræk for livet for hende.
hun bliv meldt til kommun for børne mishandling og hun er alt så en god mor:(

Anmeld

5. august 2008

Musen5

Hejsa...

Jeg vil sige både og med mdrgrupper... De kan være rigtig gode og de kan være forfærdelige.

Den mødregruppe jeg kom i med Liv i tidernes morgen skrottede jeg efter meget kort tid. Vi var 4 i gruppen og de 3 andre kendte hinanden i forvejen (2 var endda i familei) så jeg følte mig lidt som om jeg var i vejen.

den mdrgruppe jeg er i nu med Benjamin er skøn. Vi startede 11, men blev hurtigt til "kun" 7. Vi mødtes fast hver onsdag indtil børnene blev 1år og fordi de fleste arbejder nu så mødes vi fast den første søndag i måneden for ligesom at holde det hele lidt ved lige og holde øje med hvor store ungerne er.

De tøser der er i min nuværende mødregruppe er bare så skønne

mhlb /mette

Anmeld

5. august 2008

metted

Jeg er glad for min mødregruppe, jeg går hjemme med Jonas og det er skønt at udveksle oplevelser og meninger med ligesindede. Og børnene er næsten på samme alder, så de har stor glæde af hinanden. I starten legede de mest med sig selv, men efterhånden spiller de op tyil hinanden.

Anmeld

5. august 2008

<3

[citat][f][småt]charlottekri skriver:[/småt][/f] i min mødregruppe mødes vi altså kun en gang i måneden og sådan har det været fra starten... og det har jeg syntes at der har været ok. men nu skal hun selvfølgelig også snart starte i dagpleje (er 7 mdr nu) og så bliver hendes behov for kontakt jo dækket. (H)[/citat] Ja Tjalfe skal først starte til oktober... :'( Så jeg må tænke kreativt indtil da:D

Anmeld

5. august 2008

<3

moniquesmor skriver:

jeg var ikke i mødre gruppe men det var mest fordi jeg ikke kunne med dem jeg skulle hver i gruppe med.

men min veninde var og det var en skræk for livet for hende.
hun bliv meldt til kommun for børne mishandling og hun er alt så en god mor:(

Uh ja idioter er der alle steder. HAr også en veninde der var ude for en ganske horribel mødregruppe. Det er virkelig langt ude!

Men når det er sagt så mener jeg at man hellere skal anmelde en gang for meget end en gang for lidt... Jeg stod for nogle år siden på valby st og ventede på toget og på den modsatte perron var der en far som mildt sagt var ret så fysisk overfor sin søn på en ca. 8 år. Sønnen blev hevet med hele vejen ad perronen og det var mylretid og ingen gjorde noget! Jeg vurderede at hvis jeg begyndte at råbe fra modsat perron ville det kun hidse faren mere op men f*ck hvor har jeg fortrudt lige siden også selvom jeg stadig mener at min vurdering var rigtigt. Jeg ville bare ønske jeg kunne have gjort noget.Jeg kunne jo ikke engang ringe efter nogle da de steg på næste tog...

Nogle forældre:@

Anmeld

5. august 2008

<3

Musen5 skriver:

Hejsa...

Jeg vil sige både og med mdrgrupper... De kan være rigtig gode og de kan være forfærdelige.

Den mødregruppe jeg kom i med Liv i tidernes morgen skrottede jeg efter meget kort tid. Vi var 4 i gruppen og de 3 andre kendte hinanden i forvejen (2 var endda i familei) så jeg følte mig lidt som om jeg var i vejen.

den mdrgruppe jeg er i nu med Benjamin er skøn. Vi startede 11, men blev hurtigt til "kun" 7. Vi mødtes fast hver onsdag indtil børnene blev 1år og fordi de fleste arbejder nu så mødes vi fast den første søndag i måneden for ligesom at holde det hele lidt ved lige og holde øje med hvor store ungerne er.

De tøser der er i min nuværende mødregruppe er bare så skønne

mhlb /mette

Lyder skønt! Det er lige præcis det som jeg savner som gruppe. Jeg ser privat de to jeg kan bedst med så kommer da forhåbentligt til at se og følge dem 8D

Og din første gruppe lyder til at være dømt til at slå fejl. Troede egentligt at grupperne var mere gennemtænkt i deres opdeling. Fx er der en som er 3 uger yngre en Tjalfe i samme opgang men vi er ikke i samme gruppe. Og det er jo fint, for hvis man nu ikke kan lide hinanden, vi er jo i forvejen meget tæt på hinanden geografisk(C)

Anmeld

5. august 2008

<3

metted skriver:

Jeg er glad for min mødregruppe, jeg går hjemme med Jonas og det er skønt at udveksle oplevelser og meninger med ligesindede. Og børnene er næsten på samme alder, så de har stor glæde af hinanden. I starten legede de mest med sig selv, men efterhånden spiller de op tyil hinanden.

Ja det er dejligt ikke?:P

Anmeld

5. august 2008

moniquesmor

jeg synes nu man skal passe på med af anmeld på grundlag af en ting man har set..

min mor og far bliv anmeldt da jeg var mindre fordi jeg have et blåt øje. men jeg var flade ned fra min højstol og ned i min branbil
men de skulle igennem rettur og det hele og var ved af miste min søster og mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.