For lidt mælk....hvad kan øge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

missie20

SusanneK skriver:

Jeg pumper ud 7 gange om dagen. Han få mad hver 3 time. Og jeg pumper ud efter alle måltider. Pånør det måltid kl. 3 om natten. han bliver lagt til før jeg malker ud så han kommer til et fyldt bryst og han bliver lagt til lidt maden bliver givet i sonden. så han prøver, at sutte inden hans mave bliver fyldt.

Han kan ikke sutte ret meget før han bliver træt og falder i søvn.

Hvidtøllet tror jeg jeg vil springe over. Jeg er jo på hospitalet døgnet rundt og de kan jo ikke liugte om det er hvidtøl eller alm. øl jeg lugter af..

Hvad er ammethe og hvor kan det i så fald købes?

Tak til alle for deres input.

Jeg født 5½ uge for tidligt og vi var også indlagt på neo. JEg pumpede ud hver 3. time også om natten. Efter 1 uges tid havde jeg nok mælk. Nu oftere du ligger dit barn til, nu mere kommer der i dine bryster. Baby kan sutte mere ud ind du kan udpumpe. Mit barn var heller ikke parat til at kunne die et helt måltid, før efter 10 dage. Men jeg mødte en anden mor derinde på neo. hvor baby var gået lidt i stå med at lærer og die,hun havde hud mod hud kontakt min. 5 timer i døgnet, så begyndte hun at sove med baby på mave/bryst så hud mod hudkontakt blev væsentligt forøget og lige pludselig, blev hun udskrevet 1½ døgn efter da baby kunne die et helt måltid selv og tog på i vægt. Der var Frederik (som mit barn hedder) gået i stå med hans vægtøgning og blive stærkere til at die selv. Så når jeg ikke lå med ham, så gjorde manden det, så vil tro vi havde ham 14 timer i døgnet i hud mod hud, og lige pludselig ja så tofg han på og fik seponeret sin sonde. Så tror hud mod hud gør mirakler.

Du skriver du ikke pumper ud om natten. Hvis du gjorde det er du med at tage øge din produktion endnu mere, sådan er det om natten skulle være meget effektivit.

Håber du kan bruge mine råd. Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Trolde_mor

Min sp siger at man skal pumpe ud hver 2. time hvis man vil øge mælkeproduktionen, og selvom der intet kommer ud de første min. skal man bare blive ved.

Ellers har jeg fået noget olie af min jordmoder som sætter gang i mælkeproduktionen, og det har hjulpet med hurtigt at få mælken til at løbe til.

Det er fra Weleda og hedder Stillöl - du kan jo prøve at spørge efter det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.