spørgsmål til drengemødrene..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
14 svar
0 synes godt om
21. oktober 2010

bette

Hvordan leger jeres juli drenge? 

jeg synes godt nok at mikkel leger ret voldelige lege.. altså alt skal skydes og dør og bløder og sådan.. 

fx her den anden dag hvor vi kørte i bil begynder knægten at snakke om at køre andre børn ned så de bløder og dør.. 

synes godt nok det er lidt for meget.. ved ikke om det er noget han lærer i børnehaven... det er ihvertfald ikke noget vi har lært ham.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Susan1978

uha ja det lyder da ret voldsomt.

Emil leger slet ikke sådanne voldsomme lege.

han er mere til biler og Ea.. så alt hvad Ea gør, gør han også.

De leger meget restaurent ovenpå, ellers bare vilde søskende lege, hvor de "slås"..... huj hvor de larmer. 

jeg må indrømme, jeg er ik meget til børn leger med våben og fægter med sværd osv..  jeg ved godt man ikke kan komme uden om det og det er ganske naturligt for drengebørn. (men ej hvor jeg ikke synes det er rart)

Emil har derfor heller ik sådan noget legetøj.

Men det lyder heller ik til at, det er det Mikkel leger, har du spurgt ham om han ved hvad det betyder? nogen gange tror jeg også bare de siger noget de har hørt, men ikke ved hvad betyder.

Anmeld

21. oktober 2010

bette

Susan1978 skriver:

uha ja det lyder da ret voldsomt.

Emil leger slet ikke sådanne voldsomme lege.

han er mere til biler og Ea.. så alt hvad Ea gør, gør han også.

De leger meget restaurent ovenpå, ellers bare vilde søskende lege, hvor de "slås"..... huj hvor de larmer. 

jeg må indrømme, jeg er ik meget til børn leger med våben og fægter med sværd osv..  jeg ved godt man ikke kan komme uden om det og det er ganske naturligt for drengebørn. (men ej hvor jeg ikke synes det er rart)

Emil har derfor heller ik sådan noget legetøj.

Men det lyder heller ik til at, det er det Mikkel leger, har du spurgt ham om han ved hvad det betyder? nogen gange tror jeg også bare de siger noget de har hørt, men ikke ved hvad betyder.

altså han leger ofte at han skyder os..  

og når han så siger skyd mig til os..og vi så gør det med hånden så lader han som om han falder om og dør.. synes ikke det er særlig fedt  

han går meget op i at hvis steffen har et sår eller lign.. jamen så er han da helt klart blevet skudt..  

og her den anden dag sad steffen med hans warhammer.. og mikkel tog to af figurene og begyndte at lege at den ene skar den anden over..  

tror ikke han forstår hvad det vil sige.. jeg synes bare det er ret voldsomt.. og ærlig talt bliver jeg sku lidt bekymret..

måske jeg skulle snakke med børnehaven om det.. 

Anmeld

21. oktober 2010

Susan1978

spiller han sådan noget computerspil hvor de skyder hinanden?

Emil skyder aldrig nogen..  det er langt fra hans verden endnu.

Men ja prøv da at snakke med børnehaven - måske de leger sådanne lege deromme.. bare for at få vished om hvor han har det fra.

Anmeld

21. oktober 2010

bette

Susan1978 skriver:

spiller han sådan noget computerspil hvor de skyder hinanden?

Emil skyder aldrig nogen..  det er langt fra hans verden endnu.

Men ja prøv da at snakke med børnehaven - måske de leger sådanne lege deromme.. bare for at få vished om hvor han har det fra.

har tænkt lidt om det kan være pga steffens skydespil... :s 

men synes alligevel det er lidt voldsomtr

Anmeld

21. oktober 2010

Lene76

det lyder godt nok vildt Bette..... jeg syntes osse Viktor leger vildt men  det er mere sådan noget med at slås....  han leger dog roligt med både biler og lego, så det er ik døgnet 24 timer at han er vild

Jeg tror måske farmand ska lade vær med at spille imens Mikkel ser på, for det kunne måske godt være det spil...... hva siger børnehaven??? leger han osse sådan der???

Anmeld

21. oktober 2010

bette

Lene76 skriver:

det lyder godt nok vildt Bette..... jeg syntes osse Viktor leger vildt men  det er mere sådan noget med at slås....  han leger dog roligt med både biler og lego, så det er ik døgnet 24 timer at han er vild

Jeg tror måske farmand ska lade vær med at spille imens Mikkel ser på, for det kunne måske godt være det spil...... hva siger børnehaven??? leger han osse sådan der???

de har ikke sagt noget.. men har da tænkt mig lige at høre dem ad omkring det.. 

selv når han leger med biler skal de altid smadre ind i hinanden..  

Anmeld

21. oktober 2010

Kaufie

William skyder også - med de tomme hylstre til Wii'en. Men det er nu ikke fordi han har set dem blive brugt - det må helt bestemt komme fra børnehaven.

Det er dog ikke så voldsomt her som det du beskriver - William siger "piu piu" og så skal vi rulle lidt med øjnene og stikke tungen ud på den mest tåbelige måde - så skraldgriner han..... Ikke noget med blod eller død.... Så her tager jeg det som normal drengeleg...

Når William leger med biler er der også tit sammenstød - men det er scenerne i Cars, hvor de ikke rigtig kommer til skade alligevel.....

Anmeld

21. oktober 2010

ka li ja

hehe, ja undskyld. men sådan nogle knejter har jeg altså også!!! den store har dog altid været voldsommere end den bette. men her skal alt også slåes ihjel, og arme bliver hugget af. men i 3 års alderen tror jeg altså ikke de aner hvor voldsomt det er det de siger. og ja her hjemme var det også de spil morten spillede der gjorde udslaget er jeg sikker på. men jeg tager det nu ikke så tungt. fortæller bare at de skal huske det er leg og spil og at det aldrig er noget der skal ske i virkeligheden.

du er ikke alene

Anmeld

21. oktober 2010

BellaT

Hmmm, Phillip leger også nogle gange ret vildt.

Men jeg ved så godt hvor det kommer fra.. Det er fra far. Nogle gange fræser de rundt i hele huset. Frem og tilbage. Og skyder hinanden med pistoler eller fægter med skumgummisværd. Dog dør de aldrig. De har evigt liv.

Jeg er heller ikke vild med hverken sværd eller pistoler til børn. Det er, når man tænker over det, grotesk og unaturligt. 

Men!! Farmand fik aldrig lov til at lege med våben. Derfor skal Phillip have lov til det. Og jeg kan godt mærke at det ikke er et punkt jeg kan ændre på..

Men altså, en enkel lille scene i en actionfilm og så ved Mikkel da hvordan det hænger sammen. Pistol - skud - død (falde om og ligge stille). De fanger bare ALT nu.

Men synes da I skal lade være med at "skyde" ham, når det er ubehageligt. Puha, det ville jeg også synes, hvis Phillip spillede død. Forklar ham, at det synes I ikke er en god leg og foreslå så noget andet. F.eks. en brandbil der kører hen og slukker en ildebrand er også vildt og voldsomt, men på en god måde. Eller racerløb. Eller lege hest der springer rundt og ikke vil tæmmes. Osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.