Cherry_77 skriver:
Til Soffi
Til NF-scanningen så barnet fint ud, men blodprøven var ikke god.Vi fik at vide, at vi lå i højrisikogruppen for kromosomfejl. Jeg blev tilbudt en moderkagebiopsi, som blev taget en uge efter. Da vi fik svar på den viste den at barnet havde Downs Syndrom. Vi skulle vælge, om vi ville have abort eller beholde det. Vi valgte sen abort, da det var umuligt at vide, hvor sygt barnet ville have været og der er stor risiko for følgesygdomme, som fx hjertefejl. Det var en hård beslutning. Aborten foregik som en fødsel, der blev igangsat. Det var hårdt:-(
Hej med dig
Hvor er jeg ked af at høre at I har mistet Jeres barn. Vi har selv prøvet det samme, det var dog fordi vandet gik, og ikke fordi der var noget galt med barnet. Det var i 22. uge.
Jeg troede aldrig jeg ville blive glad igen, og jeg kan også mærke, at jeg nu, da jeg er gravid igen, ikke er glad på den "lyserøde" måde igen. Men det bliver jeg når scanninger har vist at alt er ok!
Så: Tag den tid det tager. Tal åbent om det - og hav ikke skyldfølelse over at være glad engang i mellem eller til tider glemme det. Og vær bevidst om, at du har mulighed for at få psykologsamtaler via sygesikringen, da du har mistet et barn efter 12. graviditetsuge.
Knus og kram, Susanne
Anmeld