Sofie og jeg er lige kommet hjem fra dp og en tur i Superbrugsen.
Mens jeg pakkede varerne i poser, stod en far med sin datter på armen og kiggede på Sofie, som grinede og klappede til dem. Datteren var vel 4-5 år, og hun havde hilst på os flere gange inde i butikken. Da jeg gik forbi dem, for at hente min bon ved kassedamen, sagde pigen bøh til mig og grinede, mens hun meget intenst lurede efter min reaktion.
Jeg vendte mig om og sagde (med et meget stort glimt i øjet): Nu skal du passe på, jeg spiser nemlig små børn.
Det skulle jeg nok aldrig have sagt. Pigen spærrede øjnene op som havde hun set et spøgelse, knugede sig ind til sin far og kiggede ængsteligt på Sofie. Det var tydeligt, at hun frygtede for, hvad der ville ske min datter.
Orv mand:$ Jeg skyndte mig jo at sige, at det kun var for sjov - men hun vedblev at se ud somom, det overhovedet ikke var morsomt i nogen grad.
Da jeg kørte hjem, kunne jeg alligevel ikke lade være med at sidde og smågrine lidt.
Manden kunne sagtens have sat barnet ned og hjulpet moderen med at pakke varer. De havde købt så meget, at der var højt læs på vognen, så det havde været et pænt træk fra hans side lige at hjælpe lidt.
Nu kan han så i stedet bruge lidt energi på at forklare sin datter, at der altså ikke er nogen, der spiser små børn.
Han så også pludselig meget træt ud - så han var godt klar over det.
Hvis nu jeg er rigtig heldig, så er det også ham der har putte- og sovevagten i denne uge:)).
- Helle - har ikke længere dårlig samvittighed(C):D
Anmeld