Hjælp til en nybegynder!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Livas mor

Hej slønne kage-koner

Nu bliver min Liva snart 1 år (puha tiden går stærkt) og det skal jo selvfølglig fejres med en stor fest og kage

Jeg tænkte selv at springe ud i kagekunsten, men har jo ikke prøvet det før. Jeg havde tænkt mig at lave en lagkage på str. med en brandepande (bundene bager min papfar som er bager).. Og så havde jeg tænkt mig der skulle hindbær og chokoladefyld i! Ovenpå har jeg fundet hvid og lyserød fondant samt blomster udstikker fra Kagebutikken.dk. Jeg havde tænkt mig at starte dagen før og "smække " bundene samme med fyldet og lade det stå natten over i køleskabet, og derefter overtrække og pynte den om morgenen, er det ok?

Nu er spørgsmålet så bare ( til en lagkage 2 lag i bradepandestr.):

Nogen gode opskrifter på

- Hindbærfyld?

- Chokoladefyld?

- Smørcreme?

- Og kan jeg virkelig klare det her?

Tager gerne imod alle de råd og gode ideer i har.

Knus en præstationsangst kommende kage-kone..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

ekzunz

Livas mor skriver:

Hej slønne kage-koner

Nu bliver min Liva snart 1 år (puha tiden går stærkt) og det skal jo selvfølglig fejres med en stor fest og kage

Jeg tænkte selv at springe ud i kagekunsten, men har jo ikke prøvet det før. Jeg havde tænkt mig at lave en lagkage på str. med en brandepande (bundene bager min papfar som er bager).. Og så havde jeg tænkt mig der skulle hindbær og chokoladefyld i! Ovenpå har jeg fundet hvid og lyserød fondant samt blomster udstikker fra Kagebutikken.dk. Jeg havde tænkt mig at starte dagen før og "smække " bundene samme med fyldet og lade det stå natten over i køleskabet, og derefter overtrække og pynte den om morgenen, er det ok?

Nogen gode opskrifter på

- Hindbærfyld?

- Chokoladefyld?

- Smørcreme?

Opskrifterne kan du finde i opskriftstråden - der er mange forskellige at vælge imellem.

Jeg bliver altid overrasket over hvor lang tid jeg rent faktisk bruger på at smøre op og pynte, så jeg ville bestemt ikke gå i gang med det så sent. Hellere aftenen inden, så kan man altid lige nå den sidste finish lige inden gæsterne kommer...

Anmeld

20. oktober 2010

Fines mor

Livas mor skriver:

Hej slønne kage-koner

Nogen gode opskrifter på

- Hindbærfyld?

- Chokoladefyld?

- Smørcreme?

Prøv at få tilsendt det opskrifthæfte som tilbydes her på siden, ellers er der en masse inspiration at hente på nettet;-)))

Anmeld

20. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du kan sagtens klare det

Jeg ville helt sikkert smække den sammen om aftenen også bruge palmin smørcreme (i opskriftstråden) til at smøre den op med. Mht fondant til sådan en stor kage, så er det måske lidt svært at rulle ud Så måske skal du øve lidt?

Jeg tror du skal bruge fondant af 30 skumfiduser mindst til selve overtrækket. Måske 45 (jeg bruger den opskrift med 15 skumfiduser, derfor tæller jeg 15-30-45 )

ELLER også skal du købe færdig fondant. VI sad og regnede på det, Susan og jeg og der er faktisk ikek så stor forskel i prisen.

Anmeld

20. oktober 2010

Livas mor

Znuzke skriver:

Opskrifterne kan du finde i opskriftstråden - der er mange forskellige at vælge imellem.

Jeg bliver altid overrasket over hvor lang tid jeg rent faktisk bruger på at smøre op og pynte, så jeg ville bestemt ikke gå i gang med det så sent. Hellere aftenen inden, så kan man altid lige nå den sidste finish lige inden gæsterne kommer...

Jeg prøver at kigge under Opskrifter

Jeg starter om aftenen så dagen før, ellers kan jeg godt høre at jeg bliver stresset

Anmeld

20. oktober 2010

Livas mor

Fines mor skriver:

Prøv at få tilsendt det opskrifthæfte som tilbydes her på siden, ellers er der en masse inspiration at hente på nettet;-)))

Hvem skal man kontakte hvis man vil have det skønne kagehæfte?

Anmeld

20. oktober 2010

Livas mor

Zafir skriver:

Du kan sagtens klare det

Jeg ville helt sikkert smække den sammen om aftenen også bruge palmin smørcreme (i opskriftstråden) til at smøre den op med. Mht fondant til sådan en stor kage, så er det måske lidt svært at rulle ud Så måske skal du øve lidt?

Jeg tror du skal bruge fondant af 30 skumfiduser mindst til selve overtrækket. Måske 45 (jeg bruger den opskrift med 15 skumfiduser, derfor tæller jeg 15-30-45 )

ELLER også skal du købe færdig fondant. VI sad og regnede på det, Susan og jeg og der er faktisk ikek så stor forskel i prisen.

Jeg turde på ingen måde begive mig ud i hjemmelavet fondant, så den er købt på kagebutikken.dk.. Man skal jo ikke bide over for meget første gang

Tror det er en god ide med lidt øvelse, og så kan man jo bruge det som en undskylding til at spise kage

Anmeld

20. oktober 2010

Fines mor

Livas mor skriver:

Hvem skal man kontakte hvis man vil have det skønne kagehæfte?

Her :

https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah-piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.