økonomiske "fordele"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
MorCamilla skriver:

Hejsa til jer alle..

Det vil sige at jeg skal regne med at få sådan noget der ligner ca 5000 (i runde tal) udbetale hvis jeg starter på SU...?? Eller har jeg helt misforstået det??(?) :$

Jeg takker mange gange for jeres svar... Det er dejligt med så mange svar...

Knus fra Camilla.

Hejsa.

Ja det må være forvirrende med alle de tal :P

Su er 5007 før skat = ca 4500 udbetalt afhængig af fradrag. Su lån på 2500 + forsørgerlån på 1200. De er skattefri fordi er er et lån.

Det er hvis du ikke er enlig.

(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2008

MorCamilla

Jeanne skriver:

MorCamilla skriver:

Hejsa til jer alle..

Det vil sige at jeg skal regne med at få sådan noget der ligner ca 5000 (i runde tal) udbetale hvis jeg starter på SU...?? Eller har jeg helt misforstået det??(?) :$

Knus fra Camilla.

Hejsa.

Su er 5007 før skat = ca 4500 udbetalt afhængig af fradrag. Su lån på 2500 + forsørgerlån på 1200. De er skattefri fordi er er et lån.

(H)

Okay.. 1000 tak :D Så havde jeg forstået det rigtig nok.. Vil nemlig helst være fri for SU lån, men det kommer jeg da vist ikke uden om, hvis det er den vej jeg tager..:$ Men det er der jo ikke så meget at gøre ved...

Anmeld

4. august 2008

Honningblomst

MorCamilla skriver:

Jeanne skriver:

MorCamilla skriver:

Hejsa til jer alle..

Knus fra Camilla.

Hejsa.

(H)

Okay.. 1000 tak :D Så havde jeg forstået det rigtig nok.. Vil nemlig helst være fri for SU lån, men det kommer jeg da vist ikke uden om, hvis det er den vej jeg tager..:$ Men det er der jo ikke så meget at gøre ved...

Må indrømme at jeg ikke forstår at så mange synes det er så slemt at tage lån.....hvor mange tager ikke lån til døde ting som feks en bil.
At tage lån i sig selv og sin udd. er da en fantastisk invistering.:)
Knus og held og lykke...hvad vil du læse??

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

Eva skriver:

Må indrømme at jeg ikke forstår at så mange synes det er så slemt at tage lån.....hvor mange tager ikke lån til døde ting som feks en bil.
At tage lån i sig selv og sin udd. er da en fantastisk invistering.:)
Knus og held og lykke...hvad vil du læse??

Ja det er jo rigtig nok når man ser på det på den måde. Vi har kun et lån, vores hus.. Jeg hader bare lån og gæld.. Synes det er så træls at der skal betales x. antal kroner hver måned til noget der er brugt... (hvis du forstår hvad jeg mener??)
Jeg vil gerne på HF og bag efter i lære i en bank, og så videre engang med at læse økonomi. Men mit første mål er et job som bankrådgiver/kunderådgiver... Efter mine efterhånden mange år som frivillig bestyrelsesmedlem og formand i Andelskassen kunne jeg godt se mig selv arbejde inden for det fag resten af mit liv. Jeg synes det er spændende..

Knus fra Camilla.

Anmeld

5. august 2008

Lucky

Hej Camilla:)

Jeg har lige afsluttet en HF, og mht. SU er jeg enig hvad de andre skriver (5007 kr brutto + evt. lån + evt. ekstra forsørgerlån).
Men ville sådan set bare lige sige, at VUC er rigtigt gode til at vejlede om alt der har med den slags at gøre. Jeg tog min HF på en VUC, og de hjalp med det hele (økonomi, skema, fag osv). det rigtigt gode ved VUC er også at man for en stor del kan være medbestemmende over ens skema mv. Fx. kan man tage den over 3 år i stedet for 2 år, hvilket kan være rart når man har børn;)
Held og lykke med det!:D

Anmeld

5. august 2008

MorCamilla

Lucky skriver:

Hej Camilla:)

Jeg har lige afsluttet en HF, og mht. SU er jeg enig hvad de andre skriver (5007 kr brutto + evt. lån + evt. ekstra forsørgerlån).
Men ville sådan set bare lige sige, at VUC er rigtigt gode til at vejlede om alt der har med den slags at gøre. Jeg tog min HF på en VUC, og de hjalp med det hele (økonomi, skema, fag osv). det rigtigt gode ved VUC er også at man for en stor del kan være medbestemmende over ens skema mv. Fx. kan man tage den over 3 år i stedet for 2 år, hvilket kan være rart når man har børn;)
Held og lykke med det!:D

1000 tak for dit svar. Jeg vil også tage den på VUC, mest fordi der ikke er andre muligheder for mig her i området hvor jeg bor..
Det er også lidt noget andet end at starte f.eks. på en HH eller lignende, hvor dem jeg så kommer til at gå i skole med er 17 -18 år.. Det har jeg heller ikke så meget lyst til.
Jeg vil prøve at kontakte VUC når de starter igen fra sommerferien..

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.