økonomiske "fordele"???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.270 visninger
25 svar
0 synes godt om
4. august 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg er mor til Mikkel på 2½ år..
Jeg har overvejet at begynde i skole igen, og tage en HF.. (når jeg er færdig behandlet og opereret :() Nok mest for at have noget at se frem til, tror jeg bliver skør af at blive ved med at gå hjemme og jeg kan ikke andet end fabriksarbejde da jeg ikke har nogen særlig form for uddannelse..

Men, men, men en SU er jo ikke ligefrem høj, kan man få en eller anden form for tilskud hvis man har børn..?? Nogle af jer der ved noget om det..?

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2008

Mathilde

Hej Camilla

Jeg ved faktisk ikke om du får tilskud når du ikke er enlig...
Men jeg ved, at du "kun" skal have 17timer for at få SU når du har et barn i modsætning til 23timer hvis man ikke har barn...

Super god idé at begynde at læse:)

(H)Mathilde

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

1000 tak for dit svar Mathilde... Det var sådan set dejligt nok at vide at jeg ikke behøer nær så mange timer som ellers..:D
Jeg har leget lidt med tanken i noget tid efterhånden og er vist blevet enig med mig selv om at det er det rigtige at gøre. Hvis vi kan få det til at hænge sammen økonomisk...

Knus fra Camilla.

Anmeld

4. august 2008

Becks

Hej Camilla...
Håber du har det godt under omstændighederne (H)
Du kan gå ind på www.su.dk og se satserne derinde, du får lidt mere end andre fordi du har et barn også, siden kan god være lidt forvirrende at se på, men ellers kan du ringe til din kommune eller den studielejlighed som tilhører den skole du vil gå på...

Knus Beck(H)

Anmeld

4. august 2008

Mathilde

MorCamilla skriver:

1000 tak for dit svar Mathilde... Det var sådan set dejligt nok at vide at jeg ikke behøer nær så mange timer som ellers..:D
Jeg har leget lidt med tanken i noget tid efterhånden og er vist blevet enig med mig selv om at det er det rigtige at gøre. Hvis vi kan få det til at hænge sammen økonomisk...

Knus fra Camilla.

Det var da så lidt:)
Ja for man skal jo også regne med en del lektier osv afhængig af hvilke fag du vælger...
Hvis det er det du rigtig gerne vil skal i nok finde ud af det økonomiske. Det handler bare om at prioritere og tænke over hvad man køber og om man nu også har brug for det;)
Men det er da altid svært pludselig at skulle leve for mindre end man er vant til..

(H)

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

Beck skriver:

Hej Camilla...
Håber du har det godt under omstændighederne (H)
Du kan gå ind på www.su.dk og se satserne derinde, du får lidt mere end andre fordi du har et barn også, siden kan god være lidt forvirrende at se på, men ellers kan du ringe til din kommune eller den studielejlighed som tilhører den skole du vil gå på...

Knus Beck(H)

1000 tak for dit svar, jeg har nemlig været inde på siden og kunne ikke rigtig finde ud af det... :$ jeg er ikke så teknisk anlagt med computere..:$
Men ja det var en go ide at ringe til dem og høre, de må jo vide det.. hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det... he he... :D

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

Mathilde skriver:

MorCamilla skriver:

Knus fra Camilla.

Det var da så lidt:)
Ja for man skal jo også regne med en del lektier osv afhængig af hvilke fag du vælger...
Hvis det er det du rigtig gerne vil skal i nok finde ud af det økonomiske. Det handler bare om at prioritere og tænke over hvad man køber og om man nu også har brug for det;)
Men det er da altid svært pludselig at skulle leve for mindre end man er vant til..

(H)

Ja det er det nemlig.. men vi har været ved at regne på det, og vi har råd til at min indtægt bliver reduseret til lidt over ½ af hvad jeg får nu.. Men så heller ikke mere.. :$ For som du skriver, så er det så utroligt svært at sætte sit forbrug ned...:$ Men nu må vi se hvad de siger ved SU styrelsen.. Da det kunne blive lækkert at komme i gang igen..

Anmeld

4. august 2008

Becks

MorCamilla skriver:

Hejsa..

Jeg har overvejet at begynde i skole igen, og tage en HF.. (når jeg er færdig behandlet og opereret :() Nok mest for at have noget at se frem til, tror jeg bliver skør af at blive ved med at gå hjemme og jeg kan ikke andet end fabriksarbejde da jeg ikke har nogen særlig form for uddannelse..

Men, men, men en SU er jo ikke ligefrem høj, kan man få en eller anden form for tilskud hvis man har børn..?? Nogle af jer der ved noget om det..?

Knus fra Camilla.

Hov, kom lige til og tænke på en anden mulighed... Ved ikke om det er i nærheden af dig eller om det er noget for dig...
Men du kan gå ind på www.kvuc.dk og så trykke på Flex ---> FLEX-HF..
Der kan du gå I skole derhjemme, møde op en gang om ugen og ifølge aftale med din studievejleder... Man laver også sine lektier derhjemme og sender dem over mail tl vejlederen. Man skal dog have et fag som holdfag på skolen... Mange af mine veninder der har børn bruger den ordning, da det giver dem lidt mere frihed i hverdagen, det var måske en mulighed og de ændre ikke ved Su´en, så den bliver det samme om du gik på HF på den normale måde eller på den her måde...

Knus Beck(H)

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

Beck skriver:

MorCamilla skriver:

Hejsa..

Knus fra Camilla.

Hov, kom lige til og tænke på en anden mulighed... Ved ikke om det er i nærheden af dig eller om det er noget for dig...
Men du kan gå ind på www.kvuc.dk og så trykke på Flex ---> FLEX-HF..
Der kan du gå I skole derhjemme, møde op en gang om ugen og ifølge aftale med din studievejleder... Man laver også sine lektier derhjemme og sender dem over mail tl vejlederen. Man skal dog have et fag som holdfag på skolen... Mange af mine veninder der har børn bruger den ordning, da det giver dem lidt mere frihed i hverdagen, det var måske en mulighed og de ændre ikke ved Su´en, så den bliver det samme om du gik på HF på den normale måde eller på den her måde...

Knus Beck(H)

Jeg ved heller ikke om det er et tilbud der er her hvor jeg bor.. Men det var da vær at tage med.. Tak for det :)

Knus fra Camilla.

Anmeld

4. august 2008

Rasmine

Du får bla. forhøjet dit fradrag med ca. 22.000 pr. barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.