Hvor ofte ammer i????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

NoName

Sover hun 5 gange i løbet af en dag? det lyder umiddelbart som meget? Måske du kan "hjælpe" hende til at blive bedre til at tage lidt længere lure ad gangen?? Ha dine sko og jakke klar ved døren og så snart hun siger pip derude fiser du ud til barnevognen - gir hende sutten - og triller en tur om nødvendigt. Det hjalp ihvertfald her - og det er tydeligt at jeg har et langt mere harmonisk barn når hun får flere timer i sammenhæng og så knap så mange lure om dagen.

Og så vil jeg lige give dig et cyper space mht til amningen og sige at jeg kender det - herhjemme er der også både gode og dårlige dage - lige nu har vi fx en periode hvor hun afviser brystet, MEN jeg prøver at tælle til ti og tænke på de vise ord en klog sundhedsplejerske engang sagde til mig: "det gode ved børn er, at alt bare er en periode og det hele blir godt igen"! Måske din lille pige bare er igang med et appetitspring - skide hårdt for mor, men formentlig bare en periode hvor hun lige skal ha sat produktionen op.

Og til sidst vil jeg lige sige at hvis du virkelig er ved at gå så langt ned over at amme så er amningen altså ikke det værd! Hellere en glad mor der giver flaske end en ulykkelig mor der ammer for enhver pris

virker ikke  - har forsøgt utallige gange at trille med vognen men hun skriger til hun bliver helt gasblå i hovedet indtil hun bliver taget op... jeg ville så gerne at hun kunne ta en ordentlig skraber nogle gange i stedet for kun at sove mellem 30 og 60 min af gangen...

hun er altid glad og et stort smil mår jeg tar hende op - eller går ind til hende hvis hun ligger i sin seng og sover... det er sjældent hun er sådan rigtig hysterisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Jibbe

Vores dage er meget forskellige men fx det seneste døgn;
Frej sover 2130
1 amning kl. 0130
2 amning kl. 0500
3 amning kl. 0800 hvor han vågner.
4 amning kl. 0945 efterfulgt af næsten 3 timers søvn!! Meget vildt
5 amning kl. 1250
6 amning kl. 1500
7 amning kl. 1800
8 amning kl. 2045 hvor han falder i søvn til natten...
Så jeg ammer ca. hver 3 time herhjemme, men i det mindste vågner han ikke om natten, men der sover han også hos mig. (hvad gør man ikke for en rimelig uforstyrret nattesøvn )
Men altså vi kan ikke rigtig finde ud af at sove til middag heller. Håber der kommer lidt mere styr på det nu hvor Lars kommer hjem igen.

Anmeld

22. oktober 2010

NoName

Jibbe skriver:

Vores dage er meget forskellige men fx det seneste døgn;
Frej sover 2130
1 amning kl. 0130
2 amning kl. 0500
3 amning kl. 0800 hvor han vågner.
4 amning kl. 0945 efterfulgt af næsten 3 timers søvn!! Meget vildt
5 amning kl. 1250
6 amning kl. 1500
7 amning kl. 1800
8 amning kl. 2045 hvor han falder i søvn til natten...
Så jeg ammer ca. hver 3 time herhjemme, men i det mindste vågner han ikke om natten, men der sover han også hos mig. (hvad gør man ikke for en rimelig uforstyrret nattesøvn )
Men altså vi kan ikke rigtig finde ud af at sove til middag heller. Håber der kommer lidt mere styr på det nu hvor Lars kommer hjem igen.

Hvor meget sover Frej i løbet af dagen ud over den der 3 timers lur??

Anmeld

22. oktober 2010

Jibbe

noname skriver:

Hvor meget sover Frej i løbet af dagen ud over den der 3 timers lur??

Det var meget ekstraordinært at han sov 3 timer. Normalt kan jeg få ham til at sove 3 x 45 min og nogengange kun 2 gange. Han nægter at sove i barnevognen når den ikke bevæger sig og nogengange sover vi inde i sengen til middag, der gider han sove men lun når mor er der :-( det er ikke meget man når på sådan en dag.

Anmeld

22. oktober 2010

NoName

Jibbe skriver:

Det var meget ekstraordinært at han sov 3 timer. Normalt kan jeg få ham til at sove 3 x 45 min og nogengange kun 2 gange. Han nægter at sove i barnevognen når den ikke bevæger sig og nogengange sover vi inde i sengen til middag, der gider han sove men lun når mor er der :-( det er ikke meget man når på sådan en dag.

rart at høre det ikke kun er Caroline der har det sådan...

Hun vil dog gerne sove i barnevognen... men hun sover heller ikke mere end mellem 30-60 min af gangen igår var det helt galt der powernappede hun kun 20 min af gangen

Anmeld

22. oktober 2010

Jibbe

noname skriver:

rart at høre det ikke kun er Caroline der har det sådan...

Hun vil dog gerne sove i barnevognen... men hun sover heller ikke mere end mellem 30-60 min af gangen igår var det helt galt der powernappede hun kun 20 min af gangen

Ja de der 20 mins powernap har vi også prøvet. Og man tænker bare"nej det mener du ikke" der når de vågner. Puha. Nu kæmper Lars med en træt Frej nu er det hans tur de næste uger;-)

Anmeld

22. oktober 2010

Corn

Tror jeg vil ud og have mig den der babykalender... Lyder som en god ide... Og måske jeg lige køber to, så kan min svigerinde på den anden, hun fik nemlig en lille pige den 29. september

Anmeld

22. oktober 2010

Anne85

Macaab skriver:

Tror jeg vil ud og have mig den der babykalender... Lyder som en god ide... Og måske jeg lige køber to, så kan min svigerinde på den anden, hun fik nemlig en lille pige den 29. september

Den er genial siger jeg dig  Fantastisk at få overblik over hvor ofte man egentlig ammer og om der egentlig er en rytme i det og i søvnrytmen.

De kloge hoveder siger jo at man så småt kan påvirke dem til en rytme fra de er 3-4 måneder. Så jeg forsøger så vidt muligt at hun ihvertfald altid bliver puttet på nogenlunde samme tid til formiddagslur og at hun kommer i seng på ca samme tid om aftenen. Meeeen bedst som man tror at NU er der en rytme så ændrer den lille fis det igen

Men kan da se hun er god til at sove i forhold til nogle af jer andres.... idag har vi været inde i byen med storebror, der sov hun i de 2 1/2 time vi var derinde og vågnende kun fordi hendes onde mor tog hende op af barnevognen for at sætte hende i autostolen. Og lige nu bobler hun igen derude og har gjort det siden kl 13.

Anmeld

23. oktober 2010

Corn

Anne85 skriver:

Den er genial siger jeg dig  Fantastisk at få overblik over hvor ofte man egentlig ammer og om der egentlig er en rytme i det og i søvnrytmen.

De kloge hoveder siger jo at man så småt kan påvirke dem til en rytme fra de er 3-4 måneder. Så jeg forsøger så vidt muligt at hun ihvertfald altid bliver puttet på nogenlunde samme tid til formiddagslur og at hun kommer i seng på ca samme tid om aftenen. Meeeen bedst som man tror at NU er der en rytme så ændrer den lille fis det igen

Men kan da se hun er god til at sove i forhold til nogle af jer andres.... idag har vi været inde i byen med storebror, der sov hun i de 2 1/2 time vi var derinde og vågnende kun fordi hendes onde mor tog hende op af barnevognen for at sætte hende i autostolen. Og lige nu bobler hun igen derude og har gjort det siden kl 13.

Aslan "plejer" at være god til middagslur. Dvs. han sover måske til 7-8 tiden om morgenen, sover så igen en lille time til inden middag og så ved 12- tiden har han været rigtig god til at tage omkring 3 timer. Herefter er de sådan lidt svært at vide hvordan han sover, men tager små lure på halve eller hele timer.

Så falder han i søvn ved 20-tiden men sover stadig på sofaen i stuen, da vi har en meget urolig og nattebange tre-årig og Aslan har været syg med feber og hoste der fik ham til at kaste op, så for at få ro, har vi ladet Aslan sove videre i stuen indtil jeg går i seng. Her bliver han ammet, dvs ca kl. 23-24 og er så faktisk ret god til at sove til 5-tiden i tremmesengen. Jeg er så vidt muligt holdt op med at amme ham i sengen, for han ødelægger min søvn ved at tro, at han skal sove med brystet i munden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.