Hvor ofte ammer i????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.289 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

NoName

veg godt Risen har spurgt før, men det er et stykke tid siden.

Kl er mange nu, jeg er træt men kan ikke sove før jeg lige får dette skrevet.... så beklager eventuelle fejl, da jeg skynder mig at skrive

Anne skriver at hun mega overprodukserer og frkLarsen er gået på flasken...

Caroline spiser ca for hver 2,5-3 timer om dagen, om aftenen kan hun tage en sover på 5 timer imellem en amning... Jeg føler ikke jeg er overfuld SLET ikke endda. JEg bliver helt underlig når i andre skriver at jeres sover 4-5 timer af gangen om dagen og kan sove i op til 8 timer om natten uden mad....

Er det ren vand jeg går med???? har jeg ikke nok til at mætte hende???? JEg er ved at være mega træt fordi hun ikke går længere end 3 timer mellem måltiderne, de kræver stor planlægning fra min side hvis jeg skal ud af huset, kan jeg nå at være tilbage inden hun igen skal spise, da jeg helst ikke vil sidde og amme i bilen eller i storcentret eller hvor jeg nu skal hen... JEg mangler en lille smugle mere frihed end jeg har... synes det er skønt hun er her og jeg vil ikke undvære hende for noget, men jeg kan ikke forstå at hun spiser så ofte stadigvæk.... hun blir jo 3 mdr på fredag (22/10)

Så derfor spør jeg, hvor ofte ammer i??????

godnat, over and out.....

NoName - ZZZzzzzzz

ps har sikkert glemt at skrive noget, men er såååå træt nu....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

maimik

hejsa.

jeg ammer ca 6-8 gange om dagen.  nogle gange spiser mikkel mere end andre gange. i morgen er han 8 uger.  mikkel kan også godt tage en lur på 5 timer men det er ikke så tit..

jeg har også det med om der er nok i  de bryster for nogle gange er de helt slappe og andre gange helt spændte.  jeg har endnu ikke prøvet at der kommer en stråle ud,( det har jeg hørt at nogle har så meget mælk at de ligefrem kommer stråler)..

mikkel er især et madøre om aften der hænger han i brysterne på mig...

jeg har lavet min egen teori: hvis jeg en dag spiser rigtig meget, så dagen efter er mikkel nemmere at mætte, og det tager ikke så langt tid at amme. men de dage hvor jeg glemmer at spise så har jeg en utilfreds herre som bare vil være i mors bryster. giver det mon mening?

jeg kan udemærket følge dig i det med frihed. og bare lige tage et smut til byen eller bare til noget helt andet.. men mon ikke hun bare har behovet for at være hos dig og at spise tit. vokser hun som skal, og tager hun nok på så har du masser i brysterne.

håber at det hjalp dig lidt.

knus maimik

Anmeld

20. oktober 2010

g.seerup

jeg synes ikke i ammer ofte..men det er nok også fordi herhjemme er det ca en gang i timen det sker, og hver anden time om natten...

Har prøvet at få ham til at ta en flaske med mme til nat, for at vi begge kan få sovet lidt..men NEJ!!! DET vil han bare ikke!!

Det er hårdt..kan ikke engang ta ned og hente de to store i inst. (ligger max 5 min kørsel væk) uden at komme hjem til at barn der er opløst i gråd, og en far der er ved at gå ud af sit gode skind...og det selvom han lige har spist inden jeg kører...

er spændt på havd vægten siger imorgen når vi skal til 5 uger undersøgelse..for tænker det ikke mætter ham det jeg har

Anmeld

20. oktober 2010

Corn

Jeg ammer netop for at give mig friheden. så kan jeg amme i bilen, i storcentret, på en bænk osv...

Så er jeg ikke tvunget til at medbringe mad eller til at være hjemme til bestemt tid.

Hvor mange gange jeg ammer aner jeg ikke. Og han sover ikke igennem, på meget gode dage tager han 5 timer i træk.

Anmeld

20. oktober 2010

Anne85

Jeg vil også sige at jeg netop synes at det fede ved at amme er, at man altid har maden med - og hurtigt kan hive den frem - om det så er i bilen, i storcenteret eller hvor det er.

Og ja, baby er jo afhængig af een, men sårn er det det første halve til hele års tid - det havde jeg også forventet  Så må baby bare komme med - og de få gange jeg har skullet noget hvor det var smartere hun blev hjemme (fx til frisør) så har jeg bare malket ud og farmand har givet flasken.

Jeg har lige købt "babykalenderen" så jeg kan helt præcist fortælle dig, at jeg ammer 7-9 gange om dagen  igår så fx sådan ud:

ammes kl 5 - falder i søvn igen

vågner 7.15

ammes kl 8.30

Sover 8.45-11.15

ammes kl 13

Sover 13.15-14.45

ammes 16.30

Sover 16.45-18.45

ammes kl 19

ammes kl 20.30

puttes til nat kl 20.45

(vækkes) kl 22.30 og sover så videre indtil kl 7.15 med en enkelt lyn-amning kl 4

Mit "problem" lige nu er (modsat dig) at jeg synes hun burde ammes mere end hun gør - og måske skal indstille mig selv (og mine overfyldte bryster) på at hun ikke behøver spise så mange gange om dagen. Læste bag på en pose mme at børn i 2-4 måneders alderen skulle have 5 måltider om dagen... 5!!!! Gisp!!! Det er jo ingenting.

Tror såmænd din lille pige er helt normal... 3 timer mellem amningerne tænker jeg er ok i denne alder  

Anmeld

20. oktober 2010

maimik

ja et er super at amme.

min den store blev flaskebarn. . ikke fori jeg valgte det selv men men men, hun tog fint på og alt det der, men det psykiske pres udefra (især min mor) min mor hang nærmet i mine bryster når min datter skulle ammes og så gjorde det sååååå ondt at amme og havde hovdepine hele tiden, fordi mine skuldre sa omkring ørerne på mig.. så efter 2 mdr med en en masse bøvl blev hun flaskebarn. en god beslutnig for mig dengang men også et nederlag og en hulens masse besvær med de dumme flasker, og afhængning af hvor kan man varme flasker og har man nok MME med og alt et skidt..

denne gang med amning har jeg villet den skulle lykkes. og den fungere jubiiii..  og det er bare så godt man ikke skal op om natten og varme flasken. det er nemmere med at amme..

knus Maimik.

Anmeld

20. oktober 2010

NoName

Der kan også være jeg bare er uvidende.... var sikker på at hun skulle spise lidt færre gange men spise mere af gangen nu...

Jeg var bare så monster træt da jeg skrev indlægget - kom først i seng kl 03,50.... altså caroline sov, men jeg kunne ikke hade en million tanker flyvende rundt i hovedet.... og havde egentlig besluttet at hun skulle på flaske..... men da hun vågnede igen havde jeg ombestemt mig og et par timer senere var jeg meget i tvivl men er nu blevet enig med mig selv om at fortsætte amningen og har konstateret at hun i ditte dage har det lidt svært samtidig med at hun er ved at øge min produktion.... Ja det er super nemt bare at sætte sig ned og amme uanset hvor man er henne, jeg er bare ikke go til det og er faktisk helst fri.... Ja har da ammet i bilen et par gange (vi har tonede ruder i bag, så ingen kan se jeg sidder og stripper)

Jeg har også købt den der babykalender - guuud hvor er jeg glad for den.... jeg bruger den til at notere ammetider, sovetider og afføring...

sover jeres baby lige så lidt som min?????? lad mig tage idag som eksempel:

21.45-00.30

01.00-03.45 samsover med mig til 06.30 med en enkelt amning kl 5

9.15-10.00

11.45-12.30

14.00-14.30

17.15-18.15

20.00-20.30

og ja hun er vågen nu...

synes ikke det er meget hun sover i løbet af dagen...

hov, det blev vist lidt langt... sorry

Anmeld

20. oktober 2010

Anne85

maimik skriver:

ja et er super at amme.

min den store blev flaskebarn. . ikke fori jeg valgte det selv men men men, hun tog fint på og alt det der, men det psykiske pres udefra (især min mor) min mor hang nærmet i mine bryster når min datter skulle ammes og så gjorde det sååååå ondt at amme og havde hovdepine hele tiden, fordi mine skuldre sa omkring ørerne på mig.. så efter 2 mdr med en en masse bøvl blev hun flaskebarn. en god beslutnig for mig dengang men også et nederlag og en hulens masse besvær med de dumme flasker, og afhængning af hvor kan man varme flasker og har man nok MME med og alt et skidt..

denne gang med amning har jeg villet den skulle lykkes. og den fungere jubiiii..  og det er bare så godt man ikke skal op om natten og varme flasken. det er nemmere med at amme..

knus Maimik.

ja... gisp  Jeg ku slet ikke forestille mig at skulle op og varme flaske om natten - det er da tusind gange lettere bare lidt at hive baby op i sengen, lyn-amme og så tilbage i vuggen og sove videre

men jeg synes ikke man skal e flasken som et nederlag - moderskab sidder jo ikke i brysterne  Og vi er alle forskellige - nogen er mere til flaske og andre vil gøre alt for at få amningen til at fungere

Anmeld

20. oktober 2010

Anne85

noname skriver:

Der kan også være jeg bare er uvidende.... var sikker på at hun skulle spise lidt færre gange men spise mere af gangen nu...

Jeg var bare så monster træt da jeg skrev indlægget - kom først i seng kl 03,50.... altså caroline sov, men jeg kunne ikke hade en million tanker flyvende rundt i hovedet.... og havde egentlig besluttet at hun skulle på flaske..... men da hun vågnede igen havde jeg ombestemt mig og et par timer senere var jeg meget i tvivl men er nu blevet enig med mig selv om at fortsætte amningen og har konstateret at hun i ditte dage har det lidt svært samtidig med at hun er ved at øge min produktion.... Ja det er super nemt bare at sætte sig ned og amme uanset hvor man er henne, jeg er bare ikke go til det og er faktisk helst fri.... Ja har da ammet i bilen et par gange (vi har tonede ruder i bag, så ingen kan se jeg sidder og stripper)

Jeg har også købt den der babykalender - guuud hvor er jeg glad for den.... jeg bruger den til at notere ammetider, sovetider og afføring...

sover jeres baby lige så lidt som min?????? lad mig tage idag som eksempel:

21.45-00.30

01.00-03.45 samsover med mig til 06.30 med en enkelt amning kl 5

9.15-10.00

11.45-12.30

14.00-14.30

17.15-18.15

20.00-20.30

og ja hun er vågen nu...

synes ikke det er meget hun sover i løbet af dagen...

hov, det blev vist lidt langt... sorry

Sover hun 5 gange i løbet af en dag? det lyder umiddelbart som meget? Måske du kan "hjælpe" hende til at blive bedre til at tage lidt længere lure ad gangen?? Ha dine sko og jakke klar ved døren og så snart hun siger pip derude fiser du ud til barnevognen - gir hende sutten - og triller en tur om nødvendigt. Det hjalp ihvertfald her - og det er tydeligt at jeg har et langt mere harmonisk barn når hun får flere timer i sammenhæng og så knap så mange lure om dagen.

Og så vil jeg lige give dig et cyper space mht til amningen og sige at jeg kender det - herhjemme er der også både gode og dårlige dage - lige nu har vi fx en periode hvor hun afviser brystet, MEN jeg prøver at tælle til ti og tænke på de vise ord en klog sundhedsplejerske engang sagde til mig: "det gode ved børn er, at alt bare er en periode og det hele blir godt igen"! Måske din lille pige bare er igang med et appetitspring - skide hårdt for mor, men formentlig bare en periode hvor hun lige skal ha sat produktionen op.

Og til sidst vil jeg lige sige at hvis du virkelig er ved at gå så langt ned over at amme så er amningen altså ikke det værd! Hellere en glad mor der giver flaske end en ulykkelig mor der ammer for enhver pris

Anmeld

20. oktober 2010

maimik

Anne85 skriver:

ja... gisp  Jeg ku slet ikke forestille mig at skulle op og varme flaske om natten - det er da tusind gange lettere bare lidt at hive baby op i sengen, lyn-amme og så tilbage i vuggen og sove videre

men jeg synes ikke man skal e flasken som et nederlag - moderskab sidder jo ikke i brysterne  Og vi er alle forskellige - nogen er mere til flaske og andre vil gøre alt for at få amningen til at fungere

Jaaaaaa det er så super denne gang at bare tage Mikkel med over i sengen og bare hygge om natten. ikke noget med at sidde oppe. pyha det avr et helvede..

ja en god mor sidder ikke brysterne, men jeg ahr altid fået afvide af min egen mor man skal amme, og det er sundest osv så da det ikke gik og man gav sit barn flaske, puha det var hårdt for mig..

sidst kunne jeg slet ikke mærke når mælken løb til havde heller ikke spændte bryster og de kunne heller ikke bare dryppe hvis jeg tænke på min datter.. men denne gang uhha uhha jeg har spændte bryster og avavava det går da nillernaller og så ligger/sidder og tænker VÅGN knægt det gør ondt på moar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.