Århh hvad gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg i dag er 37+6 og kan gå i fødsel når som helst jo og meningen er at min mor skal passe mine to børn mens.

Men problemet er simpelhen at min mor er så utilregnlig, hun høre ikke sin tlf. hvis hun sover (nogle gange har jeg brugt flere timer på at få fat i hende) og hun drøner landet rundt selvom hun ved at jeg kan gå i fødsel når som helst  De steder hun køre hen (så som min mormor osv osv.) ligger mindst 1 times kørsel fra hvor vi bor og det er sådan at når jeg går i fødsel har jeg lige 25-30 min kørsel til sygehuset (alt efter trafik self.) de to andre fødsler er gået ret hurtige og frygter sådan at jeg ikke når på sygehuset hvis jeg lige skal bruge flere timer på at få ringet min op eller hun lige skal køre fra den anden ende af landet..

Århh det stresser mig bare så meget at hun er så utilrenglig  mest fordi vi bare ikke lige har andre til at tage ungerne hvis min mor er helt umulig og få fat på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Malonde1985

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg i dag er 37+6 og kan gå i fødsel når som helst jo og meningen er at min mor skal passe mine to børn mens.

Men problemet er simpelhen at min mor er så utilregnlig, hun høre ikke sin tlf. hvis hun sover (nogle gange har jeg brugt flere timer på at få fat i hende) og hun drøner landet rundt selvom hun ved at jeg kan gå i fødsel når som helst  De steder hun køre hen (så som min mormor osv osv.) ligger mindst 1 times kørsel fra hvor vi bor og det er sådan at når jeg går i fødsel har jeg lige 25-30 min kørsel til sygehuset (alt efter trafik self.) de to andre fødsler er gået ret hurtige og frygter sådan at jeg ikke når på sygehuset hvis jeg lige skal bruge flere timer på at få ringet min op eller hun lige skal køre fra den anden ende af landet..

Århh det stresser mig bare så meget at hun er så utilrenglig  mest fordi vi bare ikke lige har andre til at tage ungerne hvis min mor er helt umulig og få fat på.

Åh det er jo noget møg... ved ikke helt hvad du skal gøre  er der virkelig SLET IKKE andre som kan være behjælpelige lige indtil måske din mor kan komme, hvis det er så galt på det tidspunkt, at hun først kan være der efter lang tid?? Ingen venner eller bekendte?? Her har vores naboer været så søde allerede for længe siden at melde ud, at hvis det pludselig sker, jamen så skal vi slet ikke betænke os, så skal vi bare ringe på, så tager de den store - altså indtil man self. lige får fat på noget familie eller noget som kan tage sig af hende.. Det er hvis det virkelig brænder på.. Men håber meget at enten kærestens forældre eller mine er her omkring fødselstidspunktet

Anmeld

19. oktober 2010

LBK

Ja jeg spørger også. Har du ingen andre der kan hjælpe. Det nytter jo ikke noget at du ikke kan få hjælp når du har brug for det

Anmeld

19. oktober 2010

Mira0911

Har Du/I slet ikke nogen søskende der kan komme og hjælpe?

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Har ingen venner eller bekendte her oppe hvor vi bor (er tilflyttere)

Vi har dog fået min svigerfar og hans kone til at tage dem et par timer hvis det er om dagen. De er begge to over 65 år og kan ikke magte og have dem mere end et par timer og slet ikke om natten.

Men det er da ret så stressende og vide at min mor er så utilregnlig og det kan tage flere timer og få fat på hende

Resten af min familie bor ca. 1½ times kørsel herfra, dog har vi min svigermor boende i samme by, men hun er alkoholiker og jeg overlader bare ikke mine børn til hende uanset hvad, hvilket min mand heldigvis er enig i.

Anmeld

19. oktober 2010

Omonigho

Hejsa,

Jeg har set flere tilfælde, hvor 2 eller 3 unger var med, fordi moderen ikke lige kunne få hurtig nok fat i faderen, veninden, el lign. Der er helt sikkert noget rigtig sødt personale på fødegangen, som kan hjælpe med at passe ungerne, indtil din mor når frem. 

Dog ville det rareste for dig selv jo være, hvis du kunne finde en anden person, som kunne springe til i et nødstilfælde. Hvad med en sød nabo, som ungerne kender?

held og lykke med det hele!

Kh

Julia

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

hesteloppen skriver:

Hejsa,

Jeg har set flere tilfælde, hvor 2 eller 3 unger var med, fordi moderen ikke lige kunne få hurtig nok fat i faderen, veninden, el lign. Der er helt sikkert noget rigtig sødt personale på fødegangen, som kan hjælpe med at passe ungerne, indtil din mor når frem. 

Dog ville det rareste for dig selv jo være, hvis du kunne finde en anden person, som kunne springe til i et nødstilfælde. Hvad med en sød nabo, som ungerne kender?

held og lykke med det hele!

Kh

Julia

Vi har kun boet her i denne lejlighed i 3 måneder og kender derfor ikke naboerne specielt godt, har da hilst på dem osv..

Kan vel egentlig kun håbe på at jeg enten føder om dagen så svigerfar og kone kan tage ungerne et par timer eller min mor er til at få fat på og hun er hjemme, eller i hvert fald kan komme hurtigt hjem...

Anmeld

19. oktober 2010

morx4

Uh hvor jeg kender det! fødte den dejligste lille pige i august efter at have aftalt at min søster skulle se efter de 3 andre så far kunne være med til fødslen. en aftale vi lavede sidste efterår! hele graviditeten igennem har hun gang på gang lovet at hun nok skulle komme, for det var jo en aftale!

men da dagen kom, og lille pigen var på vej svarede hun ikke telefonen... så jeg tog en taxi til sygehuset og lod en meget vred far være hos vores 3 børn mens han og jeg forgæves forsøgte at fange 'årets moster'...

da jeg endelig fik fat på hende var hendes opmærkning at hun havde festet med kæresten i går og var for fuld. hun hade 'lagt å sovt' og var nu på vej på arbejde.. og hvad det egetlig var jeg ville hun skulle gøre.

jeg svarede at jeg ville have at hun skulle holde sit løfte og bad hende undskylde mig da jeg var i fuld fødsel. -så hængte jeg på..

30 minutter senere gik min lettede mand igennem døren til fødestuen, min søster var hos ungerne.. vores datter kom til verden 5 minutter senere.

jeg har ikke set min søster siden den dag, hun har aldrig set min datter og kommer heller ikke til det!!

jeg håber dog det vil gå lettere for dig, er der mon ikke en der kan babysitte herinde fra??

Anmeld

19. oktober 2010

kkk

Uh... kender din problematik.

Da vi fik nr. 3 valgte vi at 'kalde' på min familie som bor længest væk (ca 45 min.), frem for min mands familie der bor ca. 15 min væk - ganske enkelt fordi vi ikke kan regne med at de faktisk stiller op...

Hvad med de 'store' børns kammerater i vuggestue/børnehave/skole? Nu ved jeg jo ikke lige hvor store de er - men er der ikke et barn de kender, med forældre det kunne være muligt at sætte ind i situationen? Børnene kunne måske endda nå at lege lidt sammen privat inden du går i fødsel? De fleste almindelige mennesker er jo mere end villige til at stille op til den slags hjælp!

Du skal jo i princippet bare spørge om de vil være back up i fald du ikke kan få fat i din mor.

Det er også en fantastisk mulighed for at lære nogen at kende, der hvor I er flyttet hen

Anmeld

19. oktober 2010

Slettet

Anonym skriver:

Kan du ikke aftale med din mor, at hun har sin mobil på sig og lyden slået til indtil du har født? Du kan jo fortælle hende, at det vil betyde meget for dig, at havde den sikkerhed/tryghed her i den sidste ventetid...

Jeg skal føde hjemme og min mor skal med som praktisk gris. Min mor har altid sin mobil på sig, også når hun er på arbejde og så er aftalen bare, at jeg kun må ringe til hende i arbejdstiden hvis det er NU, hvis jeg skal snakke med hende om noget andet, skal jeg ringe til arbejdspladsen som jeg plejer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.