Kan jeg have spist noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2010

Jibbe

Anonym skriver:

Vi har også prøvet lavement-tricket et par gange og den ene gang virkede det ikke så godt som første gang. Er de i håndkøb de der "pruttedråber"

Ja de fås i håndkøb og på vores flaske står der 15 dråber til spædbørn hvilket også ca. Svarer til 1 ml som lægen anbefalede. Det var også min læge som fortalte om termometer tricket men kun lige masser endetarmsåbningen, ikke ind i endetarmen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

de hedder ikke Movicol men Mylicon...

de fås i håndkøb, men du skal konsultere lægen mht doseringen da det ikke står på flasken når de er så små...

baby skal have en bestemt mængde et kvarter før hvert måltid

Okay
Det lyder fint. Tak for svar - jeg begynder at blive nervøs nu, for han har ikke haft afførring siden søndag nu

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Man siger at nogen ikke kan lide mørk chokolade. Men det er sikkert også andre ting. Dog vil jeg sige, at de fleste børn burde kunne tåle det samme, som de har fået mens de var i maven.

Ellers prøv at massere fødderne blidt i svangen. Det er der mave og tarme sidder. Gerne med lidt creme eller olie. Det virker rigtig godt.  SE HER evt

Hvilket et fornemt billede! Ja, chokolade fik jeg vist kværnet rigeligt af da jeg var gravid
Vi har også forsøgt fodmassage, det gør vi dagligt, men ingen gevinst og nu har han altså ikke skidt siden søndag :s

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Ja de fås i håndkøb og på vores flaske står der 15 dråber til spædbørn hvilket også ca. Svarer til 1 ml som lægen anbefalede. Det var også min læge som fortalte om termometer tricket men kun lige masser endetarmsåbningen, ikke ind i endetarmen

Ja, men jeg må på apoteket så. Stakkels dreng
Tak for hjælpen!

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Dit barns tarmsystem er stadig i gang med at udvikle sig, så hvad hans mave kunne tåle igår er ikke nødvendigvis noget hans lille mave kan tåle idag.

Det med en vatpind i endetarmen er ikke en god ide. Du kan risikere at skubbe afføringen den forkerte vej, så din søn for mere ondt i mavsen, så pas på med det.

Bliv ved med at gøre gymnastik med benene, runde cirkelbevægelser i urets retning, og bøj/stræk øvelser. Det er ikke kun godt for maven

Ja det har du med garanti ret i ! Men det bekymrer mig så meget, at han ikke får skidt!!

Anmeld

19. oktober 2010

L.J.L

Anonym skriver:

Ja det har du med garanti ret i ! Men det bekymrer mig så meget, at han ikke får skidt!!

Det forstår jeg godt. Prøvede det selv med min søn. Der var flere gange hvor han gik i flere dage uden afføring, og havde det dårligt med det hver gang. Men mon ikke det kommer lige pludselig

Du kan se weekenden over, og evt. ringe til din læge mandag hvis han stadigvæk ikke har skidt.

Men det er altså ikke unormalt at de små har perioder hvor de ikke har afføring, især når han ikke kun er ammebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.