Kan jeg have spist noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Anonym trådstarter

.. Der ikke lige har været hensigtsmæssigt når jeg ammer? Den lille har SÅ ondt i mavsen og han har ikke skidt i over et døgn nu? Han har ondt, så han i går aftes skreg af smerte. Så snart vi lagde ham på ryggen og cyklede med hans ben og lavede "buk-og-stræk", så blev han helt lettet og glad og pruttede lidt , men kun luft:s
Jeg har hørt, at der sagtens kan gå flere dage uden et brystbarn har afførring, og at det er ganske ufarligt, men at flaskebørn SKAL have afførring dagligt. Han er primært brystbarn, men får en flaske hist og her - burde han så skulle have afførring dagligt? Åh, har bare så ondt af den lille mand, han må ikke have ondt!!!

Er der nogle gode tricks til at få skub i maven? Andre end cykling, massage på maven og buk og stræk? Måske lavement-tricket med en vatpind i numsen virker??

Hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

L.J.L

hvis du ammer og giver mme så skal de ikke nødvendigvis have afføring hver dag, det er kun hvis han kun får mme.

Ja det kan sagtens være noget du har spist som giver ham ondt i maven. Herhjemme fandt jeg hurtigt ud af at bønner i tomatsovs og stegte løg, var ikke godt når jeg ammede (Men det er jo i sig selv også ret hårdt for maven begge dele)

Anmeld

19. oktober 2010

L.J.L

linselouise skriver:

hvis du ammer og giver mme så skal de ikke nødvendigvis have afføring hver dag, det er kun hvis han kun får mme.

Ja det kan sagtens være noget du har spist som giver ham ondt i maven. Herhjemme fandt jeg hurtigt ud af at bønner i tomatsovs og stegte løg, var ikke godt når jeg ammede (Men det er jo i sig selv også ret hårdt for maven begge dele)

ps. prøv evt. at give ham lidt vand med en smule sukker i, det hjalp her ihvertfald.

1 tsk sukker til 100 ml vand

Anmeld

19. oktober 2010

Jibbe

Jeg synes den med vatpinden/termometeret i numsen virker selvom jeg synes det var mega grænseoverskridende. Jeg giver også Frej "pruttedråber" som lægen kaldte det, de hedder movicol og kan købes på apoteket. De slår Prutterne i stykker så de ikke er så store og nemmere kan passere i tarmene.
Vi har også haft ham til zoneterapi og det gjorde underværker.
Og jeg spiser fx ikke ris da han altid får ondt i maven efter det :-)
Held og lykke med det

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Super, jeg blev helt nervøs for, om det mme gjorde, at han skulle have afføring dagligt. Jeg spiste noget meget stærkt mad i søndags, så min mistanke ligger der, men jeg har før spist både stærk mad, bønner, løg og chokolade uden problemer?

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

ps. prøv evt. at give ham lidt vand med en smule sukker i, det hjalp her ihvertfald.

1 tsk sukker til 100 ml vand

Super, det vil jeg prøve - tak

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Jeg synes den med vatpinden/termometeret i numsen virker selvom jeg synes det var mega grænseoverskridende. Jeg giver også Frej "pruttedråber" som lægen kaldte det, de hedder mov

icol og kan købes på apoteket. De slår Prutterne i stykker så de ikke er så store og nemmere kan passere i tarmene.
Vi har også haft ham til zoneterapi og det gjorde underværker.
Og jeg spiser fx ikke ris da han altid får ondt i maven efter det :-)
Held og lykke med det

Vi har også prøvet lavement-tricket et par gange og den ene gang virkede det ikke så godt som første gang. Er de i håndkøb de der "pruttedråber"

Anmeld

19. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Vi har også prøvet lavement-tricket et par gange og den ene gang virkede det ikke så godt som første gang. Er de i håndkøb de der "pruttedråber"

de hedder ikke Movicol men Mylicon...

de fås i håndkøb, men du skal konsultere lægen mht doseringen da det ikke står på flasken når de er så små...

baby skal have en bestemt mængde et kvarter før hvert måltid

Anmeld

19. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Man siger at nogen ikke kan lide mørk chokolade. Men det er sikkert også andre ting. Dog vil jeg sige, at de fleste børn burde kunne tåle det samme, som de har fået mens de var i maven.

Ellers prøv at massere fødderne blidt i svangen. Det er der mave og tarme sidder. Gerne med lidt creme eller olie. Det virker rigtig godt.  SE HER evt

Anmeld

19. oktober 2010

L.J.L

Anonym skriver:

Super, jeg blev helt nervøs for, om det mme gjorde, at han skulle have afføring dagligt. Jeg spiste noget meget stærkt mad i søndags, så min mistanke ligger der, men jeg har før spist både stærk mad, bønner, løg og chokolade uden problemer?

Dit barns tarmsystem er stadig i gang med at udvikle sig, så hvad hans mave kunne tåle igår er ikke nødvendigvis noget hans lille mave kan tåle idag.

Det med en vatpind i endetarmen er ikke en god ide. Du kan risikere at skubbe afføringen den forkerte vej, så din søn for mere ondt i mavsen, så pas på med det.

Bliv ved med at gøre gymnastik med benene, runde cirkelbevægelser i urets retning, og bøj/stræk øvelser. Det er ikke kun godt for maven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.