At sætte pris på, og være nærværende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. august 2008

Rasmine

Er I gode til det?

-At sætte pris på de små ting?
-Og at være nærværende, overfor kæresten feks.?
-Eller overfor børnene?

Synes nogle gange jeg tager mig selv i at være den der mor fra tvreklamen, som sidder og læser et eller andet blad, mens ungen overmaler stuen og stol og det hele.
I ved den der type, som bliver spurgt om noget, og som bare svarer:
Mmmm, ok skat. Ja, det fint lille skat, uden egentlig at kigge op.
Især Mille lider vist under det, men hun snakker også fra vi står op til vi går i seng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2008

ka li ja

Mebach skriver:

Er I gode til det?

-Eller overfor børnene?

Synes nogle gange jeg tager mig selv i at være den der mor fra tvreklamen, som sidder og læser et eller andet blad, mens ungen overmaler stuen og stol og det hele.
Især Mille lider vist under det, men hun snakker også fra vi står op til vi går i seng.

ja det lyder ligesom her hjemme!!

Anmeld

3. august 2008

Loggidut

der har jeg været, og ryger af og til i den igen...men jeg vil så til mit forsvar sige at jeg er blevet meget bedre til det end jeg har været..

i nat sad michael og jeg sammen med kasper indtil klokken halvtre med bål og snakkede kærstesorger, og lige nu sidder jeg og venter hans hjemkomst efter han har været oppe og snakke med hende om de prob de har...og jeg føler mig utroligt nærværende over for ham!

jo Michael og jeg sidder tit og snakker til langt ud på natten, og jeg ved godt det kan gå galt når jeg skal på job igen, men kors jeg nyder det!

Anmeld

3. august 2008

ivfmarie

av - ømt punkt!!!

Anmeld

3. august 2008

Marco2

Ja, er sgu meget . Vi leger, går ture, pjatter og alt muligt. Laver sjædent andet når jeg er sammen med hende.... yes hellig ko :D

AG - på vej i seng for 124959059. gang

Anmeld

3. august 2008

Tynen

Jeg synes faktisk jeg er blevet rimelig god til det (Mangler smiley der pudser glorien)

Men nu er jeg heller ikke på 24-7 som jeg var engang :$

Anmeld

3. august 2008

Plysbjørnen

Mebach skriver:

Er I gode til det?

-Eller overfor børnene?

Kan man være det??? altså nærværende... Her sidder vi (kæresten og jeg) ved hver vores computer, ud over at sidde her det meste af dagen, så har vi pt siddet her siden kl ca 19:30 tror jeg... og ja sagt 20 ord til hinanden...

Betina

Anmeld

3. august 2008

linemus

Mebach skriver:

Er I gode til det?

-Eller overfor børnene?

Næ... synes altid jeg flagrer rundt og skal nå tusind ting på samme tid. :S

Anmeld

4. august 2008

birgittemarie

Mebach skriver:

Er I gode til det?

-Eller overfor børnene?

Jeg er ikke god til det! Men åååh, hvor jeg prøver!!! Min hjerne har bare så svært ved at koncentrere sig om ting, der går langsomt! Så trænger den til at beskæftige sig med andre ting samtidigt for ikke at falde i søvn. Og nu går det jo som bekendt lidt langsomt med børn og mænd... ;)

Men jeg har dødeligt dårlig samvittighed over det, for jeg elsker dem jo så højt, det barn og den mand (L) og vil så gerne give dem det bedste, så nøj, hvor vil jeg gerne have nogle tips til at blive bedre til at blive i nuet... Også fordi, når jeg så tvinger mig selv til at blive siddende og lege eller lytte til en historie, som jeg jo gerne vil høre, men som bare tager længere tid at fortælle end jeg ville have brugt på det, så kan jeg komme til at føle mig helt klaustrofobisk og må bare op og fise rundt og gøre et eller andet... Kommer lige i tanke om en god afledningsmanøvre, så man kan blive i det nu med en rimelig koncentration i behold: Strikning!

Sikke en smøre, må vist hellere pakke mit baby.dk hoved sammen for natten (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.