Hvad er mest normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Mira0911

Jeanne skriver:

Altså når du er på kh (er du i aktivering?) så har du jo muligheden for korte dage, og dermed bruge det som indkøring. Du behøver jo ikke være der alle dagene, men hvis det er 2 timer den første dag, og så øge timerne stille hele ugen, så er der jo ingen ben i det

Jeg er i aktivering.. Bare sygemeldt lige nu... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Pige2009

MoarJ skriver:

Når ens barn skal starte i ny dagpleje, vuggestue eller børnehave... 

Er der altid en indkørings periode ved ny start? 

Fortæl gerne om hvad I gjorde da jeres barn/børn startede et nyt sted? 

Går arbejdspladsen overhovedet med til indkørings periode? 

Skal lige sige at det har ikke noget med barsel at gøre... Vores datter skal i ny dagpleje da vi flytter og vil rigtig gerne vide om det er normalt at have indkøringsperiode i den nye dagpleje... 

Indkøringsperiode har de vel slet ikke børnehaven når den tid kommer - Det er vel lige på og hårdt?

Det mest normale er en indkøringsperiode. Laura havde blot brug for to dage, og så var hun kørt ind. Andre børn har brug for flere uger.

De fleste jeg kender har søgt og fået plads inden de skulle starte på arbejde igen efter barsel, og som arbejdsgiver ville jeg ikke være særlig forstående overfor en indkøringsperiode, hvis man var startet på job igen efter 1 års fravær

I din situation er det jo svært at gisne om arbejdsgiverens respons.

Anmeld

19. oktober 2010

LISBETH:-)

Har ikke læst de andre svar så undskyld hvis jeg gentager

Jeg har svaret ALTID indkøring - det er jo nye omgivelser for dit barn, som det ikke er tryg ved. Dette gælder også BH jeg er selv pædagog og ville ikke synes lige på og hårdt var nogen god ide.

Du må tage ferie eller bruge opsparede timer eller hvad du nu har. Det er ikke noget man bare får fri til. Men det kunne jo også f.eks være far der klarede indkøringen eller andre barnet har stor tillid til - bedsteforældre f.eks

Anmeld

19. oktober 2010

MORJESPERSEN

MoarJ skriver:

Når ens barn skal starte i ny dagpleje, vuggestue eller børnehave... 

Er der altid en indkørings periode ved ny start? 

Fortæl gerne om hvad I gjorde da jeres barn/børn startede et nyt sted? 

Går arbejdspladsen overhovedet med til indkørings periode? 

Skal lige sige at det har ikke noget med barsel at gøre... Vores datter skal i ny dagpleje da vi flytter og vil rigtig gerne vide om det er normalt at have indkøringsperiode i den nye dagpleje... 

Indkøringsperiode har de vel slet ikke børnehaven når den tid kommer - Det er vel lige på og hårdt?

Jeg syndes du skal mærke efter hvad din pige har brug for... du kender hende bedst og ved hvordan hun har det i nye omgivlser og med nye mennesker..... Held og lykke med det

Anmeld

20. oktober 2010

klmf

MoarJ skriver:

Jeg er i aktivering.. Bare sygemeldt lige nu... 

Hvis du er sygemeldt, er det vel ikke noget problemn rent tidsmæssigt? Medmindre det ikke er dig der henter og bringer, det kan jeg ikke lige gennemskue ud af indlægget.

Jeg mener ikke det nogensinde kan blive arbejdsgivers ansvar, så kortere dage eller ferie/fri må stå for egen regning hvis det kan lade sig gøre at få den frihed fra arbejdet på det tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.