Hvad er mest normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er mest normalt når ens barn/børn starter i ny dagpleje, vuggestue eller børnehave?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.204 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

Mira0911

Når ens barn skal starte i ny dagpleje, vuggestue eller børnehave... 

Er der altid en indkørings periode ved ny start? 

Fortæl gerne om hvad I gjorde da jeres barn/børn startede et nyt sted? 

Går arbejdspladsen overhovedet med til indkørings periode? 

Skal lige sige at det har ikke noget med barsel at gøre... Vores datter skal i ny dagpleje da vi flytter og vil rigtig gerne vide om det er normalt at have indkøringsperiode i den nye dagpleje... 

Indkøringsperiode har de vel slet ikke børnehaven når den tid kommer - Det er vel lige på og hårdt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Marco2

Tror ikke jeg forstår spørgsmålet med arbejdspladsen?

Når man starter på arbejde efter endt barsel er det jo med det antal timer man er ansat til, medmindre andet er aftalt.

Så indkøringen foregår jo som regel i den sidste barselstid. Alternativt må man jo holde ferie eller gå ned i tid/løn i en kortere periode hvis arbejdpladsen er indforstået hermed. Men man får ikke "gratis" fri til indkøring. Indkøring i inst er jo for så vidt ens arbejdsplads uvedkommende.

AG

Anmeld

18. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Jeg vil helt klart have en indkørsel periode.... så er spørgsmålet om det er et par dage eller uger kommer an på barnet..... (har arbejdet i børnehave og vuggestue og synes det fungerede bedst)

Anmeld

18. oktober 2010

Mira0911

Marco2 skriver:

Tror ikke jeg forstår spørgsmålet med arbejdspladsen?

Når man starter på arbejde efter endt barsel er det jo med det antal timer man er ansat til, medmindre andet er aftalt.

Så indkøringen foregår jo som regel i den sidste barselstid. Alternativt må man jo holde ferie eller gå ned i tid/løn i en kortere periode hvis arbejdpladsen er indforstået hermed. Men man får ikke "gratis" fri til indkøring. Indkøring i inst er jo for så vidt ens arbejdsplads uvedkommende.

AG

Det har slet ikke noget med barsel at gøre... Min datter skal starte i ny dagpleje da vi skal flytte.... 

Og der stiller jeg så¨spørgsmålet om det er normalen at man har indkøringsperiode det nye sted? 

Har nok ikke formuleret det så godt... 

Anmeld

18. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg ville helt klart have en indkøring på en uges tid. Det havde min da han skulle i dp og igen da han skulle i bh. Jeg tog fri en uge til det

Anmeld

18. oktober 2010

Mira0911

Jeanne skriver:

Jeg ville helt klart have en indkøring på en uges tid. Det havde min da han skulle i dp og igen da han skulle i bh. Jeg tog fri en uge til det

Gisp... Hvis jeg tager fri en uge, er det på egenbetaling da jeg er på kontanthjælp... 

Anmeld

18. oktober 2010

Marco2

Det har slet ikke noget med barsel at gøre... Min datter skal starte i ny dagpleje da vi skal flytte.... 

Og der stiller jeg så¨spørgsmålet om det er normalen at man har indkøringsperiode det nye sted? 

Har nok ikke formuleret det så godt... 

Jamen tror det er meget normalt med indkøring det nye sted. Ville beregne en lille uges ferie til det. 

Selv da vores datter skulle overgår fra vugger til børnehave i intg. inst. som hun kendte beregnede vi nogle kortere dage i de første dage, så det var ferie jeg brugte på det.

AG

Anmeld

18. oktober 2010

Mira0911

Marco2 skriver:

Jamen tror det er meget normalt med indkøring det nye sted. Ville beregne en lille uges ferie til det. 

Selv da vores datter skulle overgår fra vugger til børnehave i intg. inst. som hun kendte beregnede vi nogle kortere dage i de første dage, så det var ferie jeg brugte på det.

AG

Okey... Har slet ikke noget rest ferie... Hmm... Må få godkendt fri til det... Må snakke med min konsulent... 

Anmeld

18. oktober 2010

JustAnotherName

Jeg har stemt "altid med en indkøringsperiode"

Min ældste datter startede i dagpleje og kom i en KORT indkøring (pga. af sygdom hos DP'en mv.) .....efter en tid, valgte vi at flytte hende fra DP til vuggestue (viste sig at være det absolut bedste valg), og hér kom hun igen i indkøring. Tror jeg var med første dag, som var en kort dag. Anden dag gik jeg en ½-1 time. Trejde dag gik jeg efter kortere tid og var væk indtil de spiste middagsmad. Så de første 3 dage var korte. Og så sov hun derhenne. Og så var hun kørt ind!

For 8 måneder siden, skiftede hun vuggestue, da det nye sted var intergreret og derfor også hendes kommende børnehave.
Igen var der 2-3 dage med indkøring. Men nu var hun jo vant til at blive passet ude, så det gik hurtigt! Det var kun fordi det hele var nyt, og jeg havde tiden til det, da jeg var på barsel med lillesøster. Så hun fik en blid opstart ..... Jeg tror på, at det er godt givet ud, hvis de får en blid og god opstart, hvor de kan mærke, at far/mor er med og støtter ....og samtidig også giver slip! (hvilket jo som oftest er sværrere for forældrene end for børnene)

For 5 uger siden startede hun så i børnehave.
Denne gang var der ingen indkøring som sådan, da det er i samme inst.
Men vuggestuen havde en periode med indkøring, hvor hun havde madpakke med og spiste sammen med sin kommende gruppe i børnehaven. Og legede dernede et par timer om dagen lige optil.
Så det var ikke det vilde store forandring, da hun så skulle flyttes.

Men havde hun nu skullet starte op et helt nyt sted, så havde der nok været indkøring igen. Sikkert ikke ret længe, men bare lige et par korte dage i starten.

Jeg har været heldig indtil nu, at jeg har haft mulighed for det, når mine børn er startet op. Jeg ved ikke hvordan arbejdspladserne ellers normalt tackler den slags. Ellers må man jo bruge "omsorgsdag" eller selv sygemelde sig et par dage, hvis der slet ikke er andre muligheder.

Anmeld

18. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
MoarJ skriver:

Gisp... Hvis jeg tager fri en uge, er det på egenbetaling da jeg er på kontanthjælp... 

Altså når du er på kh (er du i aktivering?) så har du jo muligheden for korte dage, og dermed bruge det som indkøring. Du behøver jo ikke være der alle dagene, men hvis det er 2 timer den første dag, og så øge timerne stille hele ugen, så er der jo ingen ben i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.