- hvad var dine forventninger til amning, før du fødte?
Jeg syntes det lød hyggeligt og glædede mig faktisk til at afprøve det..
Havde ikke de vilde forventninger omkring det andet end at det sikkert var smadder hyggeligt..
- hvordan oplevede du den første tid efter fødslen, hvor både du og dit barn skulle lære det - fandt I hurtigt en god rutine? Eller var det problematisk og smertefuldt?
Vi fandt lyn hurtigt ud af hvordan det sku foregå, så rutinen i vores hverdag var allerede godt igang efter små 5 dage.. Syntes det var "nemt" og dejligt som jeg også havde "forventet"..
- hvor længe ammede du / har du planer om at amme?
Jeg havde planer om at amme ihvertfald til han var 6-7 måneder men, men da min produktion ikke var så go måtte jeg ty til kun natamning da han blev 3 uger.. HYLEDE fordi jeg følte mig som en fiasko når jeg gav ham MME i flaske om dagen..
- hvis du stoppede med at amme tidligt og gik over til flaske - hvorfor?
Fordi mælkeproduktionen stoppede langsomt eftersom jeg kun kunne amme om natten 
- hvis ammeforløbet ikke blev, som du havde håbet på, hvordan havde du det med det?
Jeg var rigtig rigtig ked af at jeg ikke kunne amme længere tid, og fik en ekstra samtale med min sundhedsplejeske som gav mig de gylne ord at leve viderer på : en go mor sidder IKKE i brysterne..
- hvad ville du gerne have vidst om amning, inden du selv blev mor?
Syntes jeg fik den info der sku til - selvom den slet ikke kan beskrive hvordan følelsen af at kunne give noget fra kroppen til sit barn som gør barnet glad og tilpas..!!
Et godt citat til andre der får kvast deres drøm om amning.. : En go mor sidder IKKE i brysterne.. Den hjalp mig rigtig meget, og gjorde at jeg bedre med go samvittighed kunne give min søn flaske
Anmeld