Et eller andet skal man jo være nervøs over ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.443 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

wiebking

Ja jeg grubler...Jeg har født 2 børn så naturligt som jeg kunne men det var 2 skrækkelige fødsler, så derfor har jeg selv besluttet, at denne gang vil jeg ha PKS.

Men nu er jeg selvfølgelig vildt nervøs over den der rygmarvsbedøvelse...Jeg fik den da jeg lå med veer med den store pige men der var jeg så påvirket af mine slemme veer at jeg slet ikke mærkede noget...denne gang er jo helt  anderledes... så mit spørgsmål til jer er jo nok...HVOR ondt gør den skide bedøvelse??? Er der nogen der har oplevet at den ikke rigtig har virket??

Og så lige et sidste... hvor lang tid før jeres termin fik i jeres PKS??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

wiebking skriver:

Ja jeg grubler...Jeg har født 2 børn så naturligt som jeg kunne men det var 2 skrækkelige fødsler, så derfor har jeg selv besluttet, at denne gang vil jeg ha PKS.

Men nu er jeg selvfølgelig vildt nervøs over den der rygmarvsbedøvelse...Jeg fik den da jeg lå med veer med den store pige men der var jeg så påvirket af mine slemme veer at jeg slet ikke mærkede noget...denne gang er jo helt  anderledes... så mit spørgsmål til jer er jo nok...HVOR ondt gør den skide bedøvelse??? Er der nogen der har oplevet at den ikke rigtig har virket??

hej ven

Den skal du over hovedet ikke frygte. I de meget meget få tilfælde hvor den ikke virker, er det fordi folk ikke har en "normal" spinal kanal. Enten pga. tidligere operationer og deraf arvæv eller pga. skader og arvæv. Og hvis sygehuset vurderer at du kan få en rygmarvsbedøvelse, jamen så er det fordi der intet er i vejen med dig:=)

desuden så tjekker de om den virker, inden de skær i dig:0)

Det der kan gøre ondt er når den skal lægges. det er en lang meget fin nål, og der sidder mange nervebaner der hvor de lægger den, så det der kan ske er, at de rammer en nerve. Dette kan give et jag ud i benet eller en varm smerte. Men de læger der lægger denne bedøvelse, er meget meget dygtige!

da jeg fik PKS, var jeg opereret een gang i lænden og der var en del arvæv. Men alt gik fuldstændig smertefrit:0)

bortset fra bagefter. Det er klart, at et så stort indgreb giver mange sårsmerter.

knus

Anmeld

18. oktober 2010

wiebking

Mange tak for dit svar...

Håber virkelig også at det ikke er så smertefuldt som jeg forstiller mig.. måske man også skulle tænke på, at det er en kort smerte i forhold til en fødsel der ikke går som den skal...

Fik du dit barn op til dig med det samme eller??

Anmeld

18. oktober 2010

maria_wlt

Ni-ko-li-ne skriver:

hej ven

Den skal du over hovedet ikke frygte. I de meget meget få tilfælde hvor den ikke virker, er det fordi folk ikke har en "normal" spinal kanal. Enten pga. tidligere operationer og deraf arvæv eller pga. skader og arvæv. Og hvis sygehuset vurderer at du kan få en rygmarvsbedøvelse, jamen så er det fordi der intet er i vejen med dig:=)

desuden så tjekker de om den virker, inden de skær i dig:0)

Det der kan gøre ondt er når den skal lægges. det er en lang meget fin nål, og der sidder mange nervebaner der hvor de lægger den, så det der kan ske er, at de rammer en nerve. Dette kan give et jag ud i benet eller en varm smerte. Men de læger der lægger denne bedøvelse, er meget meget dygtige!

da jeg fik PKS, var jeg opereret een gang i lænden og der var en del arvæv. Men alt gik fuldstændig smertefrit:0)

bortset fra bagefter. Det er klart, at et så stort indgreb giver mange sårsmerter.

knus

Lige præcis...

Og så kan jeg tilføje at jeg selv var meget overrasket over hvor lidt ondt det gjorde at få bedøvelsen.. (jeg kan godt være lidt pivet) 

Det der er lidt hårdt er maven som tynger på en meget underlig måde.. Det gør lidt naller at komme op og gå første gang, men bare bliv stædig for at bliver det hurtigere bedre 

Anmeld

18. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

wiebking skriver:

Mange tak for dit svar...

Håber virkelig også at det ikke er så smertefuldt som jeg forstiller mig.. måske man også skulle tænke på, at det er en kort smerte i forhold til en fødsel der ikke går som den skal...

Fik du dit barn op til dig med det samme eller??

du bliver lokal bedøvet i huden, det svier ligesom en vaccine... men tager 10 sekunder:0)

resten gør ikke ondt! :0)

det er vidt forskelligt hvordan de forskellige sygehuse gør. Hvos skal du føde?

jeg ved der er een herinde fra der har fået PKS på Nyk.F. sygehus, og hun fik barnet op... Jeg gjorde ikke, men barnets far får jo så barnet over. Vores datter havde en pivelyd på lungen og skulle derfor med JM hen og have luft. Derfor lå jeg alene og blev syet og var alene på opvågningen. Det er jeg rigtig ked af den dag idag, for da jeg kom op på stuen lå vores datter med en varmedunk og måtte ikke komme op af vuggen, da hun var blevet for kold :0(

men det er hvad der kan ske og sådan er forløbet ikke normalt. Under normale omstændigheder ville jeg have fået hende med på opvågningen sammen med faderen.  Det var på OUH.

Anmeld

18. oktober 2010

mallie26

Haii... Jeg fik mit Pks 6 dage før termin

Rygmarvsbedøvelsen skal du SLET ikke være bange for... Jeg mærkede INTET... Kun en lille jaw ned i benet... Det var alt

Anmeld

18. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

maria_wt skriver:

Lige præcis...

Og så kan jeg tilføje at jeg selv var meget overrasket over hvor lidt ondt det gjorde at få bedøvelsen.. (jeg kan godt være lidt pivet) 

Det der er lidt hårdt er maven som tynger på en meget underlig måde.. Det gør lidt naller at komme op og gå første gang, men bare bliv stædig for at bliver det hurtigere bedre 

hi hi, ja jeg var så stædig at jeg i alt fald mente jeg ikke skulle have de der smertestillende... ja halløj dame.... jeg måtte så krybe til korset og få de smertestillende jeg måtte... hi hi

jeg havde så også en ryg der blev opereret et år efter, men problemet var der allerede ved PKS, eftersom de var opstået under graviditeten...

Anmeld

18. oktober 2010

LR85

Hey bekymrede.

Du skal OVERHOVED ikke være nervøs.

Jeg fik selv PKS her for 8 mpneder siden, og jeg rystede så meget a nervøsitet pga bedøvelsen, og jeg mærkede virkelig intet!! Før jeg så mig om blev jeg lagt op på briksen og så var jeg bedøvet. Jeg var bare SÅ lettet over det gik så nemt og vil til en anden gang slet ikke skænke det en tanke.

Glæd dig, PKS er en dejlig oplevelse. Min mand holdt barnet da han kom ud, så fik jeg ham da jeg var syet færdig.

Fik KS 2 dage før termin.

Anmeld

18. oktober 2010

Ranarupta

wiebking skriver:

Jeg har fået den to gange.

1. gang var da jeg skulle opereres i knæet som 13 årig. Det gik helt fint og ingen problemer.

2. gang var da min fødsel blev sat igang. Det gik også helt fint. 
Man kan selvfølgelig mærke stikket og jeg kunne også mærke noget i benet, men det var ingenting. 

Jeg skal i øvrigt også have PKS næste gang, jeg skal føde.

Anmeld

18. oktober 2010

Risen

wiebking skriver:

Må jeg spørge hvorfor det var dårlige oplevelser med vaginal fødsel eller hvad man nu kalder det? Bare siden du har valgt  planlagt kejsersnit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.