wiebking skriver:
Ja jeg grubler...Jeg har født 2 børn så naturligt som jeg kunne men det var 2 skrækkelige fødsler, så derfor har jeg selv besluttet, at denne gang vil jeg ha PKS.
Men nu er jeg selvfølgelig vildt nervøs over den der rygmarvsbedøvelse...Jeg fik den da jeg lå med veer med den store pige men der var jeg så påvirket af mine slemme veer at jeg slet ikke mærkede noget...denne gang er jo helt anderledes... så mit spørgsmål til jer er jo nok...HVOR ondt gør den skide bedøvelse??? Er der nogen der har oplevet at den ikke rigtig har virket??
Og så lige et sidste... hvor lang tid før jeres termin fik i jeres PKS??
hej ven
Den skal du over hovedet ikke frygte. I de meget meget få tilfælde hvor den ikke virker, er det fordi folk ikke har en "normal" spinal kanal. Enten pga. tidligere operationer og deraf arvæv eller pga. skader og arvæv. Og hvis sygehuset vurderer at du kan få en rygmarvsbedøvelse, jamen så er det fordi der intet er i vejen med dig:=)
desuden så tjekker de om den virker, inden de skær i dig:0)
Det der kan gøre ondt er når den skal lægges. det er en lang meget fin nål, og der sidder mange nervebaner der hvor de lægger den, så det der kan ske er, at de rammer en nerve. Dette kan give et jag ud i benet eller en varm smerte. Men de læger der lægger denne bedøvelse, er meget meget dygtige!
da jeg fik PKS, var jeg opereret een gang i lænden og der var en del arvæv. Men alt gik fuldstændig smertefrit:0)
bortset fra bagefter. Det er klart, at et så stort indgreb giver mange sårsmerter.
knus
Anmeld