Influenzavaccine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

Mettemus

Hello ladies!

Jeg så lige i OBS! (liiidt bedstemor-ish, I know) at sundhedsstyrrelsen anbefaler gravide der er længere end uge 12 at blive vaccinerede for influenza. Overvejer i det?
Normalt får jeg aldrig influenza, men det kunne lige passe at det ville ramme mig denne vinter hvor Lillemanden ikke kan tåle at jeg får feber og jeg bare generelt slet ikke har tid til at være syg... Tror jeg ringer til lægen i morgen og bestiller tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Sofia

Hej Mette, jeg så en debat om dette tidligere, og jeg har også bestilt tid til at få vaccinen. I den anden debat var der meget delte meninger. Nogen mente det var for usikkert i forhold til man ikke kender alle bivirkninger af vaccinen. Men jeg vil have den! Knus

Anmeld

17. oktober 2010

blomst84

Hej 

Jamen jeg er nok en af dem som vælger IKKE at få den pga de mulige bivirkninger der kan være, men syntes selvfølgelig det er en svær beslutning  det jeg er mest nervøs over er kviksølv indholdet i disse vacciner, som er højere end det man råder en normal til at indtage. Men ja kunne være man skulle ringe til lægen og høre deres vurdering   Jeg fik også en influenza vaccine sidste år, den mod influenza A, og der blev jeg mere syg ( feber og ondt i halsen ) af vaccinen end jeg ville være blevet af selve virussen, det er jo en slags sygdom( antistoffer) de sprøjter med. Det er jo også en risiko ved vaccinen 

Knus Sabrina 27+3 

Anmeld

17. oktober 2010

Multebær

Jeg tager den ikke. Har ikke nogle stærke holdninger for eller imod vaccine generelt men vælger bare at tænke at jeg er sund og rask og ville godt kunne klare en omgang influenza. Har faktisk ikke haft det i 15 år eller noget. 

Anmeld

17. oktober 2010

IAH

Var selv i tvivl men har besluttet mig for at få vaccinen, da den også beskytter barnet den første tid efter fødslen...
Og hvis (7-9-13) barnet fødes for tidligt kan en influenza jo være ualmindelig alvorlig.

Knus

Anmeld

18. oktober 2010

Diana...

Jeg har ikke tænkt mig at få den, jeg har det skidt nok med alt det andet jeg tager. Grunden til jeg ikke tager den er fordi den IKKE er testet nok og slet ikke på gravide kvinder da man ikke må teste på gravide. Jeg tænker sådan lidt at vi er så langt henne nu og jeg skal sgu nok klar den de sidste måneder. Jeg bryder mig overhoved ikke op at proppe min krop med noget og slet ikke noget som de ikke kender alle bivirkningerne på. 

Men bortset fra det så han min læge ikke så meget som nævnt den for mig, og jeg tænker hvis man virkelig synes den er så vigtig at få jamen så ville jeg da også mene at lægerne selv tog fat i en som de gør med alt andet der er vigtig ang graviditeten. 

Anmeld

18. oktober 2010

Mettemus

Jeg var slet ikke klar over at man ikke kendte bivirkningerne for gravide når man anbefaler at få den? Det lyder mystisk... måske man lige skulle tage en snak med lægen først.

Anmeld

18. oktober 2010

Marco2

Hej Mette.

Jeg har lige haft samme indlæg, men da der ikke altid er så mange der svarer herinde smed jeg den ude i det "åbne" fora

Jeg fik den nemlig tilbudt nu her til 24. ugers tjek. Det var jeg så ikke lige forberedt på, så afslog for skulle lige hjem og "efterforske" lidt selv '

Og  jeg er kommet frem til at jeg IKKE vil ha' den. 

Bibirkningerne på fosteret er ikke kendt endnu eftersom man ikke har kendt vaccinen så længe.

Men du kan læse min tråd og besvarelser her:

https://www.baby.dk/debat/68994pi1/graviditet/influenzavaccination--forimod.aspx

Held og lykke med beslutningen

AG

Anmeld

18. oktober 2010

Riksen

Jeg er slet ikke blevet tilbudt vaccinen af min læge, men hvis jeg var, ville jeg ikke tage imod den netop pga. den usikkerhedsfaktor, der er forbundet med den.

Anmeld

18. oktober 2010

Mettemus

Marco2 skriver:

Hej Mette.

Jeg har lige haft samme indlæg, men da der ikke altid er så mange der svarer herinde smed jeg den ude i det "åbne" fora

Jeg fik den nemlig tilbudt nu her til 24. ugers tjek. Det var jeg så ikke lige forberedt på, så afslog for skulle lige hjem og "efterforske" lidt selv '

Og  jeg er kommet frem til at jeg IKKE vil ha' den. 

Bibirkningerne på fosteret er ikke kendt endnu eftersom man ikke har kendt vaccinen så længe.

Men du kan læse min tråd og besvarelser her:

https://www.baby.dk/debat/68994pi1/graviditet/influenzavaccination--forimod.aspx

Held og lykke med beslutningen

AG

Tak for link, den debat havde jeg slet ikke set!

Synes altså stadig er det er fuldstændig tåbeligt at sundhedsstyrrelsen anbefaler den til gravide uden at kende bivirkningerne??!?!?

Klem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.