Influenzavaccination - for/imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.708 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Marco2

Har idag været til 2. lægebesøg og de har i Århus Kommune indført at alle gravide i 2.-3- trimester skal tilbydes at blive vaccineret mod influenza.

Det var jeg ikke lige forberedt på at skulle tage stilling til, så jeg skal bare komme ind hvis jeg vil ha' den.

Hvad er for og imod?

Jeg har det lidt sådan at jeg føler ikke det er en gennemtestet vaccine, da det er kendt så kort, og vil derfor ikke ha' den. Bivirkningerne ved den kan jo ikke være helt kendt endnu.

Er det jeg tænker lige nu uden at have læst noget om den, så den kan være jeg bliver klogere når jeg i aften får googlet lidt info.

Men hvad er jeres tanker om vaccinen som gravid?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Diana...

Ja jeg læste godt at de rådet folk der var gravide at få den fra 2. triemester, Men jeg har ikke fået den tilbudt men du har jo så også lige læst om mit andet læge besøg hi hi. Men jeg ville takke nej til den. en af grundende er at jeg synes det er SÅ lang tid siden at vi har hørt om at nogen skulle havde det, og for det andet så har jeg det som dig at den ikke er gennem testet nok også må man ikke teste på gravide så man ved jo slet ikke hvad bivirkningerene er på gravide.

Kram 

Anmeld

14. oktober 2010

Nadia&Daniel

Jeg ringede selv til lægen og fik bestilt tid til den. Jeg har let ved at blive syg, så jeg tog imod tilbudet (det koster alligevel 160.-)..

Jeg blev ramt af en bevirkning - det med at blive sløj samme dag jeg fik den - ellers har der ikke været noget siden..

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

Nadia&Daniel skriver:

Jeg ringede selv til lægen og fik bestilt tid til den. Jeg har let ved at blive syg, så jeg tog imod tilbudet (det koster alligevel 160.-)..

Jeg blev ramt af en bevirkning - det med at blive sløj samme dag jeg fik den - ellers har der ikke været noget siden..

Ok det synes jeg så også er noget andet når du har let til at blive syg så det også med at beskytte sig. 

Anmeld

14. oktober 2010

mortilflere

Hvis man er normal rask og nemt ved at komme over det ville jeg ikke

Alberte bliver vaccineret hvert år , i år siger vi dog nej tak til svine da der er bivirkningerene svære ..........

Anmeld

14. oktober 2010

Pige2009

Marco2 skriver:

Har idag været til 2. lægebesøg og de har i Århus Kommune indført at alle gravide i 2.-3- trimester skal tilbydes at blive vaccineret mod influenza.

Det var jeg ikke lige forberedt på at skulle tage stilling til, så jeg skal bare komme ind hvis jeg vil ha' den.

Hvad er for og imod?

Jeg har det lidt sådan at jeg føler ikke det er en gennemtestet vaccine, da det er kendt så kort, og vil derfor ikke ha' den. Bivirkningerne ved den kan jo ikke være helt kendt endnu.

Er det jeg tænker lige nu uden at have læst noget om den, så den kan være jeg bliver klogere når jeg i aften får googlet lidt info.

Men hvad er jeres tanker om vaccinen som gravid?

AG

Jeg ville ikke tage imod den, netop fordi man ikke kender bivirkningerne til fulde, som du selv skriver.

Anmeld

14. oktober 2010

MaleneG

Da jeg var gravid tog jeg imod vaccinen, og min datter er sund og rask, og den eneste bivirkning jeg fik var en arm som føltes som en der var blevet tævet på.

Der er fordele og ulemper ved alle ting, men jeg kunne godt lide tanken om at hun også ville være beskyttet mod det når hun kom ud af maven, men altså som andre også skriver herinde så er det længe siden man har hørt om virussen, og derfor er det måske også et spørgsmål om hvorvidt det er en nødvende?

Anmeld

14. oktober 2010

Snuske1985

Jeg er FOR!

Er selv blevet vaccineret for en uge siden og har ikke mærket nogen bivirkninger. Men grunden til at de anbefaler at man bliver vaccineret er at det forventes at influenza i alle afskygninger (inkl. influenza A) vender tilbage i løbet af efteråret og vinteren. Jeg vil godt nok hellere vaccineres end at skade mit barn ved at få influenza. Der er jo ikke fundet noget ved vaccinen der kan give fosterskader.

Der er jo en grund til at sundhedsstryrelsen, læge & Jordmoder anbefaler det!!

Bare lige min mening om emnet...

Anmeld

14. oktober 2010

Maria-s

Jeg er meget i tvivl om jeg vil eller ikke, men hælder nok mest til ikke at ville.... Jeg er ikke særlig glad for det der med at putte medicin i kroppen og slet ikke medicin som til dels ikke er nødvendig?... Jeg er som mange andre herinde bange for hvad der evt. kan være af skjulte bivirkninger ved vaccinen, som vi ikke kender til og som måske umiddelbart ikke kan ses ved fødslen... Der er før gjort det helt store ud af influenza epedimier (ja vel egentlig hvert år) og nogengange mistænker jeg sgu medicinfirmaerne for at være dem der pacer folk til at tage diverse vacciner, her tænker jeg bl.a. på sidste gang vi havde "rød alarm". Hvor meget vaccine der ikke blev købt ind og hvor lidt der egentlig blev ramt...

Så tror stadig mest jeg er til ikke at få vaccinen, også selvom der som der er en der skriver, er jordmødre mv. der anbefaler det. Jeg tror også sagtens man kan finde nogen der ikke anbefaler det....

Men jeg vil følge med i debatten og se om der er nogen der får mig til at tænke anderledes

Anmeld

14. oktober 2010

AnneBJ

Jeg vil ikke have den..Lægen har endnu ikke tilbudt eller snakket om det, men jeg spurgte selv JM. Hun spurgte hvad jeg selv mente, og sagde at jeg som udgangspunkt følte mest for at sige nej. Hun sagde at det kunne hun godt forstå, og syntes jegbare skulle holde fast i det Så hos mig er det nej tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.