MoriSverige skriver:
Jeps, der er lige en lille kører tur 
Jamen vi bor i Sverige fordi kæresten fik en mulighed for at spille ishockey i en af de små klubber i 2. division, men pga en brækket fod allerede efter få måneder heroppe, gik det desværre lidt i vasken med ishockeyen.
Vi var dog glade for at bo heroppe og blev enige om at blive og har nu boet her i lidt over 3 år.
Vi bliver dog ikke meget længere i Sverige. Vi har nemlig skrevet os op til lejligheder og huse i Østjylland og flytter så snart vi kan få noget 
Vi venter familiens første barnebarn/oldebarn, så vi har simpelthen besluttet at tage tilbage til Danmark for at den lille kan komme til at se sine bedste- og oldeforældre noget oftere, end hvis vi blev boende heroppe. Det tager alligevel min. 12 timer at komme her op for familien eller for os at komme til Danmark, så det er ikke så tit vi ser dem.
Så nu venter vi bare på der bliver en lejlighed ledig til os og så rykker vi. Om det bliver inden fødslen i januar ved vi ikke, men vi håber lidt at der kommer noget inden.
Hvorfor er I flyttet til Sverige ? 
Nej det var da synd med hockyen! herlig sport! :-D
Jamen vi har længe været forælskede i sverige, og har boet i västerås da min mand arbejde der som ingeniør for 2 år siden. det var dengang kun en projektkontrakt men vi er nu tilbage permanent! :-D
Min mand er fra nederlandene og vi har begge bare fået nok af al den trændsel, synes også danmark bliver lidt for fyldt efterhånden.. og så nyder vi havet og de dybe mørke skove! :-)
Kan dog godt forstå jeres valg med hensyn til familien, 12 timer er meget langt! vi havde noget ligende det da vi boede i västerås og skulle til svigermekanikken.. det er altså en lang tur med børn, også selvom man bryder den op med overnatning. Vores er også de 4 eneste oldrbørn i familien, men desvære er min familie ikke så tæt.. :-P min mormor har ikke engang set de yngste 3, og kun vores ældste før han fyldte 1 år (bliver 6 i vinter) på trods af vi har boet mindre end 20 km fra hende med undtagen af de 6 mdr i västerås.
Håber jeres familie er en anden historie når i nu forlader dette smukke land for deres skyld! :-)
kh Marie, manden og ungerne