Hjælp - Lærke pludre/taler slet ikke i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.665 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Brams

Uha jeg har brug for Jeres hjælp.

DP siger til mig i går at hun har lagt mærke til at Lærke ikke pludre/taler når hun er hos hende og spørger mig så hvordan det er derhjemme, da hun ved at Lærke har problemer med ørerne og skal have lagt dræn i næste uge (hun tænkte at det måske var derfor).

Lærke har dog ingen problemer med at pludre/tale herhjemme og det går lystigt derudaf, derfor ved jeg slet ikke mine levende råd.

Hun startede i DP for 1 mdr. siden og vi har haft nogle problemer med indkøring, da hun har brug for lang tid til at vænne sig til fremmede. Det går bedre nu og hun har i den sidste uge ikke været ked af det når jeg afleverer hende, bare lidt betuttet. Kan det være fordi hun endnu ikke er helt tryg ved at være der??

Jeg er jo vildt bekymret over at Lærke i 7-8 timer hver dag ikke siger et ord og om det kan få en betydning senere i hendes liv??

Det blev lidt langt - undskyld!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Pige2009

Jeg tror sagtens det kan hænge sammen med, at hun stadig er inde i en tilvænningsperiode, som kan vare lang tid endnu. Måske kan I se tiden an et par uger endnu og se om hun ikke kommer lidt mere på banen, den lille mus. Håber hun snart kommer til at snakke som et vandfald

Anmeld

15. oktober 2010

Brams

Baagøe skriver:

Jeg tror sagtens det kan hænge sammen med, at hun stadig er inde i en tilvænningsperiode, som kan vare lang tid endnu. Måske kan I se tiden an et par uger endnu og se om hun ikke kommer lidt mere på banen, den lille mus. Håber hun snart kommer til at snakke som et vandfald

Tak, ja jeg kan bede DP om, at holde øje med det. Bliver bare helt vildt bekymret

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

Brams skriver:

Tak, ja jeg kan bede DP om, at holde øje med det. Bliver bare helt vildt bekymret

Selvfølgelig gør man det, da det sidder så dybt i os mødre at bekymre os om vores børns ve og vel. Men det er måske hendes måde at reagere på forandringer

Anmeld

15. oktober 2010

<3

Måske er hun bare et forsigtigt og stille barn? Der er jo stor forskel på hvordan børn kan være når de er i sikker havn og så når de er ude blandt fremmede...

Havde selv en forsigtig dreng men ved bh-skiftet så skiftede det og nu har han det som blommen i et æg

Anmeld

15. oktober 2010

Brams

Baagøe skriver:

Selvfølgelig gør man det, da det sidder så dybt i os mødre at bekymre os om vores børns ve og vel. Men det er måske hendes måde at reagere på forandringer

Ja jeg håber det, så lige tilfældigt et andet indlæg (fra sidste år) i dette forum om selektiv mutisme og bliver straks endnu mere bekymret. Det bliver kun værre med bekymringerne jo ældre de bliver og hun er kun 1 år

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

Brams skriver:

Ja jeg håber det, så lige tilfældigt et andet indlæg (fra sidste år) i dette forum om selektiv mutisme og bliver straks endnu mere bekymret. Det bliver kun værre med bekymringerne jo ældre de bliver og hun er kun 1 år

Det læste jeg også, men jeg er sikker på, du ikke har noget at bekymre dig for

Jeg håber du vil skrive en update om et par uger og fortælle, hvordan hun klarer sig, den lille skønne pige

Anmeld

15. oktober 2010

Brams

Baagøe skriver:

Jeg håber du vil skrive en update om et par uger og fortælle, hvordan hun klarer sig, den lille skønne pige

Det skal jeg nok  Tak for dine søde kommentarer.

Kan se at vores døtre ligger tæt på hinanden, hvornår er Laura født? Lærke er fra den 24.10. så lige om lidt skal vi fejre hende første fødselsdag - glæder mig helt vildt

Anmeld

15. oktober 2010

Brams

Baagøe skriver:

Ja nu var jeg jo lige inde på din profil for jeg kom i tanke om at jeg kunne se det der

Dagen efter Lærke så det er jo også lige om lidt - tillykke med hende.

Anmeld

15. oktober 2010

Bondepigen

Brams skriver:

Uha jeg har brug for Jeres hjælp.

DP siger til mig i går at hun har lagt mærke til at Lærke ikke pludre/taler når hun er hos hende og spørger mig så hvordan det er derhjemme, da hun ved at Lærke har problemer med ørerne og skal have lagt dræn i næste uge (hun tænkte at det måske var derfor).

Lærke har dog ingen problemer med at pludre/tale herhjemme og det går lystigt derudaf, derfor ved jeg slet ikke mine levende råd.

Hun startede i DP for 1 mdr. siden og vi har haft nogle problemer med indkøring, da hun har brug for lang tid til at vænne sig til fremmede. Det går bedre nu og hun har i den sidste uge ikke været ked af det når jeg afleverer hende, bare lidt betuttet. Kan det være fordi hun endnu ikke er helt tryg ved at være der??

Jeg er jo vildt bekymret over at Lærke i 7-8 timer hver dag ikke siger et ord og om det kan få en betydning senere i hendes liv??

Det blev lidt langt - undskyld!

Min datter har gået i dagpleje i lidt over et år, men hun har kun selv henvendt sig til hendes dagplejer én gang... Så hun snakker heller ikke derovre...kun med de andre børn, men lige så snart jeg henter hende, knævrer hun derud af... Og osse mange andre voksne taler hun til...men der er jeg der selvfølgelig osse.

Må sige at jeg osse tænker en del over, hvorfor det mon er sådan... For hun virker slet slet ikke ked af at skulle i DP tværtimod.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.