pigebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. august 2008

Juniors mor

Jeg synes virkelig Julie begynder at blive en "rigtig" pige! Hun fik en dukke til hendes fødselsdag, og den har ikke sluppet hendes hånd siden. Den bliver kysset og krammet hele tiden og den bliver puttet under dens dyne og aet godnat, inden den - lettere brutalt - bliver revet op igen. (L) Den får også utallige ture i gåvognen på en dag.
Jeg troede egentlig ikke, at hun allerede ville kunne lege på den måde med en dukke - det har overrasket mig meget.
Er jeres piger også glade for dukker og bamser, eller hvad er favoritlegetøjet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2008

Lise

Noget af Simons yndlingslegetøj pt er en hammer - sådan en til et hammerbræt, eller hvad de hedder. Og så vil han gerne hamre på ruden, dvd-maskinen, fjernsynet, os og andet...den er alle tiders 8(

Ellers er han utrolig glad for forskellige sko, og vil gerne have dem med i bad.. :-o

Anmeld

3. august 2008

Loggidut

Tif er helt klart en bamse-pige, de får krammer og knuser, og gensynets glæde vil ingen ende tage hvis hun har været væk fra Haffelaffen!

dog elsker hun også hendes grædedukke, og siger shyyyy shyyy når den tuder for meget, den får sut, og bliver på det groveste stoppet ned i hendes lille røde dukkevogn, og får dyne på...jo jeg var forberedt, men det kommer nok lidt bag på mig, hvor hurtigt hun gik fra helst at ville lege med biler, og til at pige-genet trådte ind, for lidt tid siden kunne hun brumme når jeg spurgte hende om hvad bilerne siger, men pludselig var det som om den lyd blev slettet af hendes hjerne, og ikke fungerede mere, ihvertfald gider hun ikke bruge den mere! men til gengæld kom shyyyy shyyy så til(?)

Anmeld

3. august 2008

Plysbjørnen

Hm det kan man ikke helt sige om Laura... Hun har også fået en dukke, men den slår nu ikke hendes Ninus (tøjkanin, som hun har haft fra fødslen) af banen...

Men ellers der hvor hun mest ligner en pige (hendes mor), er at brokke sig højlydt når hun ikke får sin vilje...

Betina

Anmeld

3. august 2008

birgittemarie

NM har også i lang tid leget med bamser og dukker og krammet og aet og på det seneste er hun også begyndt at rydde op (L) Hun hjælper mig med at lægge tøj sammen og rækker mig ting og siger "Da!" som om hun siger "sådan," når hun lægger noget fra sig eller giver mig det.
Forleden gik hun meget alvorligt i gang med at tømme sin fars sokkeskuffe. Hun tog sokkerne op et par ad gangen og bar dem ind på sit værelse. Jeg tror, hun nåedeti par og så begyndte hun at bære dem tilbage og lægge dem lige så fint i skuffen igen. Meget dygtig (L)

Og jeg nåede jo så lige at få taget 760.400 billeder af det og optaget et lille stykke film, for det tog sørme lang tid (L)

Knus fra Birgitte

Anmeld

3. august 2008

Siber

birgittemarie skriver:

NM har også i lang tid leget med bamser og dukker og krammet og aet og på det seneste er hun også begyndt at rydde op (L) Hun hjælper mig med at lægge tøj sammen og rækker mig ting og siger "Da!" som om hun siger "sådan," når hun lægger noget fra sig eller giver mig det.
Forleden gik hun meget alvorligt i gang med at tømme sin fars sokkeskuffe. Hun tog sokkerne op et par ad gangen og bar dem ind på sit værelse. Jeg tror, hun nåedeti par og så begyndte hun at bære dem tilbage og lægge dem lige så fint i skuffen igen. Meget dygtig (L)

Og jeg nåede jo så lige at få taget 760.400 billeder af det og optaget et lille stykke film, for det tog sørme lang tid (L)

hiihhhii hun ser sørme også koncentreret ud!
dygtig pige, det er da altid noget at hun ligger det på plads igen

Knus fra Birgitte

Anmeld

3. august 2008

Tynen

Jeg er også helt forundret over hvad Stella er begyndt at gøre.

Dog fatter jeg ikke helt hendes sorterings system :)
Hvis vi (Jeg) sidder og ligger tøj sammen på gulvet, deler hun det op i 2 bunker (En på hver side af sig selv) og flytter tøjet fra bunke til bunke igen og igen... Og igen (?)

Hun fik en (grim :) ) puddel i fødselsdagsgave og den krammer og aer hun konstant :)

Desuden vil hun give sin dukke sutten hele tiden (Tit i øjet, men ideen er god nok)

Som Nova gør, render hun også og flytter ting fra rum til rum - Det tager tid, men ud fra koncentrationen at dømme er det bare det der skal til!
Man skal endelig ikke begynde at flytte dem tilbage før hun er færdig :)

Jeg synes simpelthen det er den bedste alder ever, den de har nu (L)

Anmeld

3. august 2008

birgittemarie

hiihhhii hun ser sørme også koncentreret ud!
dygtig pige, det er da altid noget at hun ligger det på plads igen

Hi hi, ja det er en stor fordel (L) Forresten fandt jeg forleden en lille rød sandal i min gryde... Slemme orm (L)

Jeg synes virkelig Julie begynder at blive en "rigtig" pige! Hun fik en dukke til hendes fødselsdag, og den har ikke sluppet hendes hånd siden. Den bliver kysset og krammet hele tiden og den bliver puttet under dens dyne og aet godnat, inden den - lettere brutalt - bliver revet op igen. Den får også utallige ture i gåvognen på en dag.

Det er altså så sødt (L) Og meget, meget dygtigt, synes jeg! Det er da vildt, at hun sådan kan finde ud af at putte den og give den køreture! (L)

Anmeld

3. august 2008

Rasmine

Ej, Jeres børn tænker bare over tingene.
Rasmus vil bare spille bold. Og spise.

Kan ikke rigtig huske hvordan det var med Mille dengang, synes ikke rigtig hun var så "pige-agtig".

Anmeld

3. august 2008

linemus

Ej, hvor er NM bare kær - så koncentreret om sit store projekt. Signe siger også bestemt DA! og jeg tror også det betyder "Så!". Hun siger det tit, hvis hun lægger noget et sted eller giver det til mig. Hun virker meget tænksom over tingene (når hun ikke lige er ved at bestige spisebordet eller tonser rundt ovenpå en stol).

Og så kom hun kravlende hen til mig i går, hvor vi lå på sengen, med trutmund og gav mig et kæmpe smækkys (L)

Nanna er først lige gået i gang med jeg-gir-dig-tingen-så-gir-du-mig-den-igen-legen, som Signe har været igang med i nogle uger. Men det er sørme også med største koncentration, og hun kan blive ved og ved. Det bedste er, hvis storebror gider lege den med hende - han kan bare få hende til at kluk-le (L)(L)

Rigtige piger :) Sebastian stormede bare rundt, da han var den alder, uden at have tid til at stoppe op for noget.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.