Influenzavaccination - for/imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Papaya

Maria-s skriver:

Jeg er meget i tvivl om jeg vil eller ikke, men hælder nok mest til ikke at ville.... Jeg er ikke særlig glad for det der med at putte medicin i kroppen og slet ikke medicin som til dels ikke er nødvendig?... Jeg er som mange andre herinde bange for hvad der evt. kan være af skjulte bivirkninger ved vaccinen, som vi ikke kender til og som måske umiddelbart ikke kan ses ved fødslen... Der er før gjort det helt store ud af influenza epedimier (ja vel egentlig hvert år) og nogengange mistænker jeg sgu medicinfirmaerne for at være dem der pacer folk til at tage diverse vacciner, her tænker jeg bl.a. på sidste gang vi havde "rød alarm". Hvor meget vaccine der ikke blev købt ind og hvor lidt der egentlig blev ramt...

Så tror stadig mest jeg er til ikke at få vaccinen, også selvom der som der er en der skriver, er jordmødre mv. der anbefaler det. Jeg tror også sagtens man kan finde nogen der ikke anbefaler det....

Men jeg vil følge med i debatten og se om der er nogen der får mig til at tænke anderledes

Jeg er fuldstændig enige med dig. Har også læst mig til at det faktisk er det firma der laver vacciner er dem som rådgiver os i hvad vi skal vaccineres imod osv. Så jeg vil og har takket nej til mange vacciner.. Men det er der delte meninger om.. Jeg følger også lige med i debatten her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Marco2

Tusind tak for svar.

Føler selv jeg er sund og rask og er meget sjældent syg. Har ikke haft en sygedage i 2010. 

Så jeg har besluttet ikke at blive vaccineret. Hvis jeg skulle blive syg tror jeg det er bedre for kroppen selv at danne antisttofferne.

Og bivirkningerne er jo ikke gennemtestet på gravide. Ingen ved jo endnu om børnene får følgevirkninger af vaccinen om 5-10 år, for så lang tid har vaccinene slet ikke eksisteret.

Men tak for både for og imod svar. De har hjulpet til at tage min beslutning. 

AG

Anmeld

15. oktober 2010

Marco2

Og det her udsagn synes jeg ikke er så betryggenden:

Hverken eksperter fra Sundhedsstyrelsen eller Statens Seruminstitut vil give gravide en garanti for, at deres ufødte børn ikke vil tage skade af vaccinen.

- Jeg kan ikke garantere noget som helst men ud fra de oplysninger vi har, er der ikke noget, der indikerer en risiko for barnet. Men man kan ikke komme med garantier for fremtiden, siger overlæge på Statens Serum Institut, Kåre Mølbak.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.