Meget mærkeligt 2. læge besøg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Diana...

Molly8 skriver:

Jeg har et lægehus med forskellige læger, men i forbindelse med graviditeten valgte jeg én bestemt. Ham føler jeg mig tryg ved og er glad for et "samlet" forløb.

Kh Molly

Jeg har også et lægehus med flere læger og en fast under graviditeten, men de spurgte om det var ok med en uddannelse læge og det sagde jeg ja til da jeg har meget med uddannelses lægerne at gøre på sygehuset og de kan sgu det hele så gik ud fra at det var det samme der og hvis ikke at hun så fik hjælp ved en af de andre læger så hun kunne lære det. Men sådan var det ikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Diana...

Riksen skriver:

Ej, hvor er det langt ude! Uanset om hun er praktikant eller ej, så er den form for undersøgelse vel en af de mest elementære, så det burde jo ikke være voldsomt angstprovokerende for hende. Selv jeg ville da kunne udføre den, hvis jeg googlede den - der er jo ikke så meget i det: jeg kan da sagtens selv teste min urin med de der sticks osv. Hvis man er så usikker på sig selv, så skal man ikke være læge. Det holder da ikke. man bør i hvert fald ikke give udtryk for sin usikkerhed over for patienten.

Jeg kan godt forstå at du var skuffet og ked af det... det hører da ingen steder hjemme at få sådan uprofessionel behandling. Man skulle da tro at hun var i erhvervspraktik fra folkeskolen og ikke fra medicinstudiet...

Rikke

Ha ha ja du har helt ret ;) Men jeg snakket lige med en fra min tidligere jordermoder gruppe og hun er så også gravid igen og havde været til undersøgelse i uge 35 (der skal man bare kunne høre hjertet) Men der havde hende praktikanten sagt præcis det samme som til mig. MEN altså jeg forstå slet ikke hun ikke får en erfaren læge med ind til de undersøgelser hun ikke kan så hun kan lære det. 

Anmeld

18. oktober 2010

DK

Diana... skriver:

Jeg skulle til lægen endnu en gang med en urinprøve da der var mistanke til en gang blærebetændelse endnu engang og ganske rigtigt det er så 4 gang nu GRRR. 

Arghh ØV!! Hvor surt altså!!

Hvilken type penicillin får du? Jeg får den der selexid som er sådan en ret bredspektret en.

Anmeld

18. oktober 2010

Diana...

DK skriver:

Arghh ØV!! Hvor surt altså!!

Hvilken type penicillin får du? Jeg får den der selexid som er sådan en ret bredspektret en.

Det første jeg fik hed penomax (staves) det har jeg taget 2 gange

Så gik jeg en gang ubehandlet.

Og denne gang tager jeg så pondocillin som skulle være lidt kraftigere end det første. 

Så nu må vi se om det virker denne gang. 

Anmeld

18. oktober 2010

Riksen

Diana... skriver:

Ha ha ja du har helt ret Men jeg snakket lige med en fra min tidligere jordermoder gruppe og hun er så også gravid igen og havde været til undersøgelse i uge 35 (der skal man bare kunne høre hjertet) Men der havde hende praktikanten sagt præcis det samme som til mig. MEN altså jeg forstå slet ikke hun ikke får en erfaren læge med ind til de undersøgelser hun ikke kan så hun kan lære det. 

Det er da indbegrebet af inkompetence! Hvad så når ungen er født? Er det så også svært at høre hjertelyd?

Jeezz!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.