Meget mærkeligt 2. læge besøg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Diana...

Så var jeg også til 2. lægebesøg igår og det var da noget af et mærkeligt besøg 

Vi kommer ind og hun får min vandrejournal, kikker på den og siger jeg TROR nok det er denne jeg skal skrive på jamen det er så ok. 

Så siger hun jamen så skal jeg VIDST nok mærke på den mave, jeg siger ja og lægger mig så over på briksen og hun kommer hen med målebånd og den der for at høre lillepigens hjerte. 

Hun måler så min mave og siger jeg TROR nok den er 23 cm. hmm ok. Så siger hun at jeg kan ikke mærke hvordan babyen ligger da du ikke er så langt henne. Jeg kan nok heller ikke høre hjertet af samme grund men du mærker da liv. Men hun prøvet så alligevel og lytte og siger så UPS det var din puls. Gik så hen til bordet og satte sig og jeg spørge om jeg er færdig og måtte rejse mig jada siger hun så. 

Så siger hun jeg skal VIDST nok også tjekke din urin men du skal jo alligevel havde den tjekket på fredag så vi venter. HMM ok. Så fortryder hun så alligevel og beder mig om og gå ud og tisse og det gør jeg så hun vejer mig så mens vi venter på urinprøven og jeg har så taget et par kilo på af den tabte vægt så det jo fint nok. 

Vi kommer ind igen og manden siger så om han ikke bare skulle sætte sig ud i venteværelset jo det synes jeg. Hun siger så at hun TROR min urin er fin men vi tjekker den lige igen på fredag. 

Hun skal så lige tjekke mit blodtryk og bruger meget tid på det og pumper op og lukker luft ud igen og igen og igen! og siger så jamen det er jo normalt og visker så til sig selv TROR JEG NOK 

Hmmm et besøg som jeg INTET fik ud af andet en det eneste sikre hun vidst var at jeg havde taget på! For pokker hvor gik jeg sur og skuffet der fra og også lidt nervøs for jeg synes da det vigtig hun tjekker at barnets hjerte lyder som det skal. 

Nåå men jeg finder så ud af at det er en praktikant MEN HVORFOR POKKER har hun så ikke en læge med inde som kan lære hende de ting, jeg er åbentbart hendes første gravide tjek men for pokker da hun lære det sgu da ikke hvis det skal fungere på TROR. Hun skal sgu da havde en læge ind og vise hende hvordan hun mærker lytter osv. 

Jeg er godt nok skuffet og ked af det. Men jeg skal til mit sædvanlige besøg på sygehuset i morgen så beder jeg lige dem om at lytte for jeg vil sgu være sikker selv om jeg mærker masse af liv.

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

piadas

Ææææj, hvor må det bare have været en træls oplevelse for dig.

Det lyder da bare som om hun ingenting vidste...

Pisseirriterende - jeg har selv været til læge en gang, hvor hun hele tiden sad og slog op i en bog! Ja, tak, så kan jeg sgu selv læse om det på netdoktor, hvis det skal være på den måde...

Kan du ikke forlange, at du kommer ind til en "rigtig" læge næste gang? Hvis nu du bestiller tiden i god tid, så du er sikker på, der ikke er fuldt booket op?

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

piadas skriver:

Ææææj, hvor må det bare have været en træls oplevelse for dig.

Det lyder da bare som om hun ingenting vidste...

Pisseirriterende - jeg har selv været til læge en gang, hvor hun hele tiden sad og slog op i en bog! Ja, tak, så kan jeg sgu selv læse om det på netdoktor, hvis det skal være på den måde...

Kan du ikke forlange, at du kommer ind til en "rigtig" læge næste gang? Hvis nu du bestiller tiden i god tid, så du er sikker på, der ikke er fuldt booket op?

Ja det var mega træls de spurgte om det var ok at det var en uddannelses læge og det sagde jeg var fint da dem er vi tit inde hos der er skide dygtige men hende her var åbentbart helt ny og vidste ingen ting og det synes jeg var træls så ville jeg synes man skulle følges med en læge til at starte med. Men jeg fik så at vide idag at det var en praktikant og jeg ved ikke om en praktikant og uddannelses læge er det samme. For sygehuset er jeg jo fast 2 gange om ugen og der det tit en uddannelses læge jeg har med at gøre og det tager selv alle beslutninger osv. 

Jeg bestilte tid for 4 uger siden så jeg kunne sagtens havde fået min egen læge men jeg sagde jo selv ja men jeg troet så også at der ville være meget mere styr på det da jeg somsagt har meget med andre uddannelses læger at gøre. Og hvis det noget man ikke har prøvet før BØR der sgu da være en læge til stede så hun kan lære det. arhmen altså. 

Anmeld

14. oktober 2010

Marco2

Nej hvor trælst. Sommetider kan man undre sig over tingene. Men godt du kan blive tjekket på fredag.

Ag

Anmeld

14. oktober 2010

Mettemus

Hold da op en træls (for nu at sige det på godt jysk) oplevelse - det nærmer sig spild af tid???

Håber du bliver klogere i morgen så!

Men lad os håbe at det hele ser lisså fint ud som hun tror..

Anmeld

14. oktober 2010

Diana...

Mettemus skriver:

Hold da op en træls (for nu at sige det på godt jysk) oplevelse - det nærmer sig spild af tid???

Håber du bliver klogere i morgen så!

Men lad os håbe at det hele ser lisså fint ud som hun tror..

Ja jeg følte faktisk det var spild af tid og man mand synes det endnu mere en mig. Men jeg tror nu på at alt er i den skønneste orden med den lille pige men derfor ville det nu være rart at vide at hjertet lød som det skulle. 

Jeg tænker også mere på første gangs gravide eller bare folk der måske ikke mærke så meget liv endnu de må da gå ud der fra med en rigtig nervøs følelse. 

Knus

Anmeld

14. oktober 2010

Riksen

Ej, hvor er det langt ude! Uanset om hun er praktikant eller ej, så er den form for undersøgelse vel en af de mest elementære, så det burde jo ikke være voldsomt angstprovokerende for hende. Selv jeg ville da kunne udføre den, hvis jeg googlede den - der er jo ikke så meget i det: jeg kan da sagtens selv teste min urin med de der sticks osv. Hvis man er så usikker på sig selv, så skal man ikke være læge. Det holder da ikke. man bør i hvert fald ikke give udtryk for sin usikkerhed over for patienten.

Jeg kan godt forstå at du var skuffet og ked af det... det hører da ingen steder hjemme at få sådan uprofessionel behandling. Man skulle da tro at hun var i erhvervspraktik fra folkeskolen og ikke fra medicinstudiet...

Rikke

Anmeld

16. oktober 2010

Molly8

Jeg har et lægehus med forskellige læger, men i forbindelse med graviditeten valgte jeg én bestemt. Ham føler jeg mig tryg ved og er glad for et "samlet" forløb.

Kh Molly

Anmeld

16. oktober 2010

DK

Ejjj hvor er det surt!!!

Man kan altså SAGTENS høre hjertelyd når man er i uge 23!!! Hun må da have været en total novice siden hun ikke har kunne finde den!!

Hvor træls!! Hvad skal du næste fredag? Til lægen igen, eller JDM?

Knus og kram!

Anmeld

18. oktober 2010

Diana...

DK skriver:

Ejjj hvor er det surt!!!

Man kan altså SAGTENS høre hjertelyd når man er i uge 23!!! Hun må da have været en total novice siden hun ikke har kunne finde den!!

Hvor træls!! Hvad skal du næste fredag? Til lægen igen, eller JDM?

Knus og kram!

Jeg skulle til lægen endnu en gang med en urinprøve da der var mistanke til en gang blærebetændelse endnu engang og ganske rigtigt det er så 4 gang nu GRRR. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.