Karoline skriver:
Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer med at få et kejsersnit:
- fik du akut eller planlagt kejsersnit?
- hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit?
- hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk?
- oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen?
- drømmer du om en naturlig fødsel?
- fik du akut eller planlagt kejsersnit?
Har to akutte kejsersnit bag mig. det første var jeg ved bevidsthed og kunne følge lidt med, dog uden manden ved min side..Emma var svært væksthæmmet (648g) grundet min SF..og andet kejsersnit var i fuld narkose uden manden igen..denne var dog livsnødvendigt da min livmoder brister ved igangsættelse i uge 38 og lillepigens hjertelyd dykker.
- hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit?
Første gang var nogenlunde ok, der var ikke andet at gøre da hun ville få følger af at komme ud naturligt grundet hendes størrelse.
2 gang nåede jeg ikke at få noget med, men var det ikke blevet sådan var hverken jeg eller lillepigen her den dag idag..
- hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk?
Fysisk begge gange ok, men psykisk ret nedslidt begge gange..2 gang mere end første da jeg vitterligt troede at det også gik galt denne gang..
- oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen?
Både og..Emma lå på neo i 25 dage så kunne kun pusle lidt om hende i kuvøsen og ellers nyde hende når vi lå kænguru..
Cecilie skulle først ud af hypotermibehandling før vi fik hende i armene 5 dage gammel..ellers kom det hurtigt ved hende..
- drømmer du om en naturlig fødsel?
ja, men får ikke lov at opleve det, da lægerne siger planlagt kejsersnit før tid hvis der kommer en næste gang..
Anmeld