Hvordan oplevede du dit kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.270 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Til en bog om moderskab vil jeg gerne høre lidt om dine erfaringer med at få et kejsersnit:

• fik du akut eller planlagt kejsersnit?
  • hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit?
  • hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk?
  • oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen?
  • drømmer du om en naturlig fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

twinboys

• fik du akut eller planlagt kejsersnit? Akut
  • hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit? Kunne ikke gøre andet hvis det ikke var sådan havde hverken jeg eller mine drenge været her idag..
  • hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk Jeg havde det helt ok var mest bekymret for mine drenge og om de overlevede pga. fødsel i uge 25
  • oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen? Nej overhovedet ikke... Det der var svært det var ventetiden på at måtte få lov til at få drengene ud for første gang hud mon hud ...der gik en mdr.
  • drømmer du om en naturlig fødsel? Egentlig ikke har jo fået mine guldklumper og er lykkelig over at have dem... men kan da sagtens stadig drømme om det jeg blev snydt for...

Majbritt

Anmeld

14. oktober 2010

<3

• ik du akut eller planlagt kejsersnit? - subakut
  • hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit? - Fint, det var mit ønske.
  • hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk? - psysisk FANTASTISK, fysisk fint efter en reaktion på bedøvelsen og smerterne efter ks
  • oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen? - Nej absolut ikke. Jeg kunne ikke få nok af min lille prut. Fik ham op og ligge på brystet med det samme og der lå han resten af ks.
  • drømmer du om en naturlig fødsel? Drømmer nej! Men overvejer en vaginal pga. ved et stort barn også så kan det være svært at passe på sig selv.

Anmeld

14. oktober 2010

Ryberg

• Akut kejsersnit

• Det havde jeg da ret dårligt med, en af de ting jeg havde været meget besluttet på at jeg ikke ville have, men man kan ligesom ikke gøre så meget når det er akut.

• Fysisk gjorde det ondt i arret i mange dage efter, ens mavemuskler bliver jo skåret tværs over... det tog lige en 14 dages tid at komme sig over det nogenlunde.
    + jeg stadig havde mine graviditets gener i form af at jeg ikke kunne smage ting ordentligt.. min krop havde ikke registreret at jeg havde født jo... det kom efter en 14 dages tid...

Psykisk var værre, da jeg egentlig gerne ville have født... virkelig! Så følte mig lidt snydt... og havde det svært ved ikke at have set den lille med det samme, og at jeg bare skulle ligge der...

• oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen?
  • Nej overhovedet ikke... tværtimod, fordi jeg ikke så og holdte ham med det samme, så blev tilknytningen større! han er jo MIN!

• Lidt svært at svare på... drømmer og drømmer... ville da gerne have oplevet det....

Du skriver bare hvis du vil vide mere

Anmeld

14. oktober 2010

betski

• fik du akut eller planlagt kejsersnit? Planlagt
  • hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit? Inden kejsersnittet havde jeg det ok, da det var egen beslutning. Men efterfølgende havde jeg det ikke ret godt med det.
  • hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk? Jeg havde mange smerter efterfølgende, hvilket var med til at påvirke mig psykisk, da jeg var ret hæmmet
  • oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen? Nej heldigvis
  • drømmer du om en naturlig fødsel? ja det gør jeg. Hvis der bliver en næste gang, vil jeg gøre alt for at det kan foregå naturligt.
  • Anmeld

15. oktober 2010

Siber

Hej,

• fik du akut eller planlagt kejsersnit? Jeg fik planlagt kejsersnit to gange pga UK

• hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit? Da jeg fik afvide første gange at baby lå forkert blev jeg helt vildt ked af det, og der gik et stykke tid før jeg havde det ok med et PKS, sådan var min reaktion også anden gang. Men da jeg fik slugt kamelen havde jeg det helt ok med det, det var mere andres reaktioner jeg havde svært ved at forholde mig til.

• hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk?      Jeg havde det overraskende godt efter følgende, der gik ikke mange dage hvor jeg kunne stort set det samme som før. Dette var med begge kejsersnit! Selvfølgelig var jeg øm , men ikke sådan at jeg ingen ting kunne! Psykisk havde jeg det også godt, jeg ved jo ikke hvad jeg er gået "glip" af ved en normal fødsel, jeg ved bare at jeg havde to fantsastiske gode oplevelser med mine kejsersnit!

• oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen? Nej slet ikke, og jeg synes også det var helt fantstisk at farmand skulle være på og at han bare var så rørt!
    • drømmer du om en naturlig fødsel? Nej det tror jeg ikke at jeg gør, jeg ved jo ikke hvad det er, og nu om 3 uger skal jeg have mit 3. PKS. Jeg tror mere at det er folk omkring mig der ønsker at jeg skal opleve en naturlig fødsel! Det er næsten det værste at folk synes det er så synd for mig, men jeg må jo så forklare at jeg ikke ved hvad jeg går glip af, og at jeg har haft 2 fantastisk oplevelser!

Med venlig hilsen

Siber

Anmeld

15. oktober 2010

LR85

• fik du akut eller planlagt kejsersnit? Planlagt
  • hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit? Super fint, det var beroligende at vide hvad der skulle ske.
  • hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk? Jeg havde lidt ondt efter kejstersnittet, var dog lidt 'høj' efter bedøvelsen. Det var en rigtig god oplevelse.
  • oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen? Nej ingen problemer! Var dog lidt påvirket a bedøvelsen så jeg var lidt fjern fra alt.
  • drømmer du om en naturlig fødsel? Ja og nej, synes kejsersnittet gik så godt så jeg ville gøre det igen, men var man garanteret en god fødsel ville jeg også godt prøve det.
  • Anmeld

15. oktober 2010

TbCp

Akut

Lige da vi fik det at vide havde jeg ikke så mange tanker om det. Liva ville ikke kunne komme ud på andre måde så det var jo det der skulle til...

Fysisk havde jeg selvfølgelig ondt. Jeg havde mistet meget blod så fik jern da jeg var ekstremt træt. Men var på benene dagen efter.
    Det første års tid efter var jeg meget ked af at det var endt i akut kejsersnit. Jeg nåede til at have presseveer så følte mig snydt!

Jeg mærkede ikke den kæmpe store kærlighed som mange snakker om. Det var faktisk først da vi kom hjem, efter 2 uger, at den følelse begyndte at komme. Men jeg holdt af hende og følte beskyttertrang.

Både og. Jeg er bange for at det skal ende i akut kejsersnit igen og at jeg igen skal vente flere timer på at se mit barn.
    På den anden side vil jeg gerne have oplevelsen ved en almindelig fødsel, at få barnet op til sig med det samme.

Anmeld

15. oktober 2010

sandratobias

• fik du akut eller planlagt kejsersnit?  Planlagt.
    • hvordan havde du det med, at fødslen foregik ved kejsersnit?  Ikke ret godt, men det var det eneste valg, måtte ikk føde selv... Uge 31+2...
    • hvordan havde du det efter kejsersnittet - fysisk/psykisk? Jamen havde det vel oka...
    • oplevede du problemer med at knytte dig til dit barn i den aller første tid efter fødslen?  Ja det gjorde jeg... Tror nu ikk jeg havde været helt klar, som jeg troede... Men der gik ikk så længe før det ændrede sig..
    • drømmer du om en naturlig fødsel?  Ja det gør jeg i hvert fald... Håber det kan lade sig gøre denne gang...

Anmeld

15. oktober 2010

SHERO

Akut

Nåede ikke at tænke så meget, var mest bare bange for der skulle ske mit barn noget...

Jeg havde det fint, havde det dog ikke så godt fysisk primært pga spinal hovedpine efter bedøvelsen.. Havde kun ondt i kejsersnittet de første 3 døgn, efterfølgende var det bare ubehag...

Jeg græd da jeg så ham, men efterfølgende havde jeg rigtig svært ved at føle kærlighed, fordi jeg havde så ondt at det faktisk var det eneste jeg kunne koncentere mig om... kom heldigvis snigende de følgende uger....

Overhovedet ikke, tværdigmod... var SÅ bange da jeg lå på fødestuen, og så lettet efter kejsersnittet.. Hvis jeg skal (håber jeg) ha flere børn blir det også ved kejsersnit. Kan jeg ikke få PKS skal jeg ikke have flere børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.