Motion - hvad er det?!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

JonTri

Det er svært at tage sig sammen - jeg er i uge 22 og har taget 6-7 kg på - og lige om lidt kommer manden med mac d. Jeg har en dreng på 2, så han kræver sin mor - jeg cykler med ham, det jeg kan overskue... og så svømmer jeg hver onsdag. Løb før jeg blev gravid, men bliver skide dårlig, så det stoppede hurtigt. Jeg æder det jeg lige lyster - nu kommer julen snart så det går nok galt... 

Sidste graviditet tog jeg 35 kg på og havde en temmelig kompliceret fødsel, der endte i kejsersnit, og der rørte jeg mig ikke... så jeg tror bestemt det kan betale sig at lave lidt, men mærke efter, for en graviditet er en belastning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

Multebær

Jeg har også problemer med at få rørt mig nok men har lavet en aftale med mig selv om at jeg går til stationen fra arbejde ( I stedet for at hoppe i Metronen) det giver 20 minutters gåtur og lidt tid til at koble hjernen fra istedet for at stå i en tætpakket metro. 

En ting som lægen sagde til mig da jeg fortalte om min meget store sukkertrang var at jeg skulle prøve at holde mig fra alm sukker og i stedet for spise sød frugt. Hun forklarede at kroppen reagerer anderledes på frugtsukker (fruktose) end på alm sukker og når kroppen har fået nok bliver resten af fruktosen kørt igennem kroppen uden at skade så meget som alm. sukker. Ved ikke om det har indvirkning på vægten men det har indvirkning på sundheden i graviditeten - hvis man lider meget af sukkertrang og bare SKAL have noget sødt. 

Jeg har selv taget omkring 2 kg på men min læge sagde at jeg alligevel skal tænke over hvad jeg spiser fordi der kan gemme sig bugfedt som kan ses efter graviditeten hvis jeg ikke skruer min kost ordentligt sammen. Jeg er ret opmærksom på at jeg ikke vil være for stor fordi jeg er sikker på at det vil gøre mig nedtrykt. Men synes det er rigtig svært at træffe de rigtige madvalg alligevel 

Held og lykke med det allesamme

Anmeld

16. oktober 2010

Molly8

Jeg kan slet ikke holde tanken ud om 20 kgs overvægt OG et spædbarn, så motion skal der til. Jeg har heller ikke overskud, når jeg kommer hjem, så jeg er begyndt at cykle på arbejde.

Til gengæld kniber det med at spise nok af det sunde. Det giver dårlig samvittighed. Skal til sukkerbelastningstest om knapt 2 måneder og SKAL have bedre styr på kosten i god tid inden..

Kh Molly

Anmeld

26. oktober 2010

NZ

Mmm jeg får også sidestik af det mindste. Men så er jeg startet til noget yoga for gravide og det er utrolig rart. Lidt ligesom at få massage og samtidig få motion! Så det kan anbefales. Det er godt nok ikke sådan at man bliver særlig forpustet men det er meget bedre end ingen ting og så kan man tage på sådan et hold to gange om ugen og have god samvittighed bagefter. Jeg tror det handler om ikke at sætte sig nogen urealistiske mål.

Anmeld

27. oktober 2010

piadas

NZ skriver:

Mmm jeg får også sidestik af det mindste. Men så er jeg startet til noget yoga for gravide og det er utrolig rart. Lidt ligesom at få massage og samtidig få motion! Så det kan anbefales. Det er godt nok ikke sådan at man bliver særlig forpustet men det er meget bedre end ingen ting og så kan man tage på sådan et hold to gange om ugen og have god samvittighed bagefter. Jeg tror det handler om ikke at sætte sig nogen urealistiske mål.

Jeg tror, du har ret i det med de urealistiske mål!

Du er heldig med at du har mulighed for at gå til graviditetsyoga. Jeg bor i en lille by, og der findes ikke gymnastik, svømning osv. for gravide, så der er ingen mulighed for at gå til noget specielt rettet mod gravide.

Det er vist bare at hanke op i sig selv og gøre noget på egen hånd. Jeg fik da løbet/gået 3 km. igår, men det bliver ikke til det store, må jeg indrømme...

Anmeld

31. oktober 2010

Sofia

Jeg kender ALT til dig, motion er en by i Rusland her... Jeg har dog meldt mig til graviditetssvømning, ved Møllestien i Århus fra 8. januar, skal gå til det 8 gange, og træne de muskler osv. der har brug for at blive styrket. Det glæder jeg mig til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.