Motion - hvad er det?!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

piadas

Er jeg den eneste, der overhovedet ikke kan tage mig sammen til at dyrke nogen som helst form for motion?

Jeg er bange for, at jeg ender med at tage 30 kg. på. Vægten siger i hvert fald +10 kg. nu, og jeg er ikke blevet vejet i en uge!! Jeg tror aldrig mere, jeg vil vejes!!! 

Jeg siger til mig selv hver eneste da, at I dag løber du lige en tur, eller et eller andet. Det bliver højst til en gåtur og i bedste fald et par gange om ugen...

Når man så samtidig spiser vildt og uhæmmet til alle dagens måltider, skal det jo gå galt!

Hvad gør I andre? Spiser I også bare uhæmmet, dropper motionen og tænker "fuck det" - jeg kan sgu tabe mig, når jeg har født! Eller er I begyndt at tage jer sammen (jeg kan jo se ud fra en anden tråd, at mange af os spiser i vildskab!)!!

Æj, jeg synes altså, det er svært, og synes bare jeg er ved at være tyk og fed, men jeg ved jo godt hvorfor! Jeg ville ønske, at jeg kunne tage mig sammen til at dyrke noget mere motion, men synes sgu, det går alt for trægt...når jeg så når til aften, er jeg måske lidt træt, og det er jo også synd for mig, at jeg ikke får lov til at slappe af, nu når jeg er gravid! Så kan jeg virkelig overbevise mig selv på alle mulige måder!!

Nå, det var vist bare lige et brokke/medlidenheds-indlæg fra mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

IAH

piadas skriver:

Er jeg den eneste, der overhovedet ikke kan tage mig sammen til at dyrke nogen som helst form for motion?

Jeg er bange for, at jeg ender med at tage 30 kg. på. Vægten siger i hvert fald +10 kg. nu, og jeg er ikke blevet vejet i en uge!! Jeg tror aldrig mere, jeg vil vejes!!! 

Jeg siger til mig selv hver eneste da, at I dag løber du lige en tur, eller et eller andet. Det bliver højst til en gåtur og i bedste fald et par gange om ugen...

Når man så samtidig spiser vildt og uhæmmet til alle dagens måltider, skal det jo gå galt!

Hvad gør I andre? Spiser I også bare uhæmmet, dropper motionen og tænker "fuck det" - jeg kan sgu tabe mig, når jeg har født! Eller er I begyndt at tage jer sammen (jeg kan jo se ud fra en anden tråd, at mange af os spiser i vildskab!)!!

Æj, jeg synes altså, det er svært, og synes bare jeg er ved at være tyk og fed, men jeg ved jo godt hvorfor! Jeg ville ønske, at jeg kunne tage mig sammen til at dyrke noget mere motion, men synes sgu, det går alt for trægt...når jeg så når til aften, er jeg måske lidt træt, og det er jo også synd for mig, at jeg ikke får lov til at slappe af, nu når jeg er gravid! Så kan jeg virkelig overbevise mig selv på alle mulige måder!!

Du kunne evt lave en tråd herinde, hvor du forpligter dig over for nogle andre til at få trænet hver dag... Der er rigtig, rigtig mange der ikke får taget sig sammen. Så blir det sådan lidt vægtvogterklub.

Jeg træner heller ikke sådan målrettet for at holde vægten nede under/efter graviditeten. Jeg træner bækkenbunden, men ikke konditionstræning og lign. Det gjorde jeg heller ikke før. 

Til gengæld grovæder jeg ikke, jeg spiser samme mængde som før og har heller ikke taget meget på (5-7 kg). Jeg tror nu ikke du skal bekymre dig om de 10 kg... Hvis du bare passer på fra nu af.

Anmeld

14. oktober 2010

Malonde1985

Jeg dyrker INTET motion! Får sidestik bare af at gå en lille bitte tur.. Men har kun taget ca. 2 kg på fordi jeg lider meget af kvalme og opkastninger. Prøver at proppe i munden alligevel, men bliver ikke de søde sager, da min mave går helt amok hvis der kommer for meget fedt ned - altså brækker jeg mig bare endnu mere .. Så jeg spiser gulerødder, æbler og andet grønt. Og drikker meget vand.

Er 24+5 idag.

Kram

Anmeld

14. oktober 2010

Riksen

Nej, du er ikke den eneste. Jeg havde en plan om at jeg ville gå en rask tur hver dag, men det er vist ikke engang blevet til en enkelt endnu, og jeg er altså i 27. uge

Jeg har indtil videre "kun" taget omkring 6 kg. på, og jeg ved at man bør dyrke motion, men jeg kan ikke overskue det. Jeg synes ikke jeg har tid eller overskud til det, da jeg både arbejder og skriver speciale. Jeg går da en del på arbejdet, men det er ikke nok.

Tilgengæld tager jeg altid trapperne, når jeg kan komme til det - og i mit univers tæller det altså for en del

Hilsen Rikke, der hverken kan bruge bækkenløsning, kvalme eller andre graviditetsgener som undskyldning

Anmeld

14. oktober 2010

Maja88

piadas skriver:

jeg kan heller ikke tage mig sammen og irriterer mig virkelig.

Har nok sammenlagt i de her 20 uger dyrket motion 5 gange. og er da træls- for ved jo at det vil hjælpe en til fødslen men ja er bare ikke motivation nok

Anmeld

14. oktober 2010

piadas

Maja88 skriver:

jeg kan heller ikke tage mig sammen og irriterer mig virkelig.

Har nok sammenlagt i de her 20 uger dyrket motion 5 gange. og er da træls- for ved jo at det vil hjælpe en til fødslen men ja er bare ikke motivation nok

Ja, det irriterer også mig, for jeg havde lige tabt mig næsten 20 kg., inden jeg blev gravid, og nu kan jeg så tage dem alle sammen på igen, fordi jeg ikke kan tage mig sammen!

Anmeld

14. oktober 2010

piadas

Dejligt (!) at man ikke er den eneste! Jeg ved heller ikke, hvorfor motivationen fuldstændig er forsvundet - måske skal vi som Iben skriver lave en eller anden motionsklub, hvor vi forpligter os til at gå en tur hver dag eller et eller andet?!!

Førhen løb jeg rigtig meget, men det er bare pist forsvundet...gid vi boede i samme by allesammen, så kunne vi lave en graviditetsmotionsklub sammen!

Anmeld

14. oktober 2010

Pinkrose

jeg er 19+5 idag og har taget 2 kg på.

men mine spisevaner er også blevet underlige efter jeg blev gravid, spiser nok lidt oftere men meget små mængder, og kan næsten ik spise aftensmad, så tror måske det er derfor, selvom jeg får en masse i løbet af dagen. dyrker ingen form for motion, og har også bækkenløsning allerede fra 14 uge, så lider jeg meget af, ikke så meget jeg kan lave uden at ligge med smerter bagefter.

Anmeld

14. oktober 2010

Marco2

Motion?? Er det ikke på køl ved siden af mælken??

AG

Anmeld

14. oktober 2010

piadas

Marco2 skriver:

Motion?? Er det ikke på køl ved siden af mælken??

AG

Nååååå, det er derfor!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.