Hvor langt er jeres i udviklingen? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. oktober 2010

Risen

Hej piger, 

er nysgerrig og har lyst til at hører hvordan det går med jeres små puttebabyer og hvor langt fremme de er.  

Clara har for nogle få dage siden opdaget sine fødder. Ret komisk hun sad i en slags stråstol og kiggede utroligt meget på dem og så løftede hun de små ben. Hun er nu også begyndt at trille fra mave til ryg med en lille smule hjælp. Hun griber fat men kan ikke helt finde ud af at tage sutten i munden eller legetøjet. Hun "snakker" rigtigt meget nu og vågner altid af hun ligger og snakker og så får man det største smil . Tænk engang om 3 uger starter vi på grød!! Utroligt som tiden flyver afsted. 

Hvordan går det hjemme hos jer? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Corn

Aslan runder 4 mdr på tirsdag. Han snakker meget til legetøjet. Han råber meget højt af legetøjet, når det ikke kan være inde i hans mund.... HELE LEGETØJET

Han er meget reseveret overfor andre end mor og brødrene (selv far, men det er dog i bedring)

Han kommer alt i munden, og er helt hvid i overgummen, så tænderne ligger klar inde bagved, og ingen tvivl om at de allerede klør, selvom der jo kan gå lang tid endnu.

Jeg gider ikke det med grød lige nu, så indtil videre fortsætter han som amme-barn. Det er så dejlig nemt. Og han er så hyggelig når han ligger og griner lusket, mens han forsøger at ligne en der spiser

Han er en fjollerøv, men meget forvænt med underholdning pga. brødrene.

Han ruller konsekvent om på ryggen når jeg lægger ham på maven, og han kommer om på siden, når jeg lægger ham på ryggen. Han er rigtig god motorisk og armene kører rundt som vindmøller, når der er noget han gerne vil.

Og så er det allerbedste jo at stå på skødet af mor og have det totale overblik.

Og ja, så græder han jo næsten aldrig

Anmeld

14. oktober 2010

saxa

Tja.. Nu er Oliver jo kun 5uger.. Men han har fantstisk god øjenkontakt, følger mig med øjnene når jeg går forbi ham, han pludrer en del, smiler meget, løfter hoved og skuldre når han ligger på maven.. Og så er han så småt begyndt at efterligne (eller prøve på det) når jeg gør noget - ex. rækker tunge.. Og så er han god til at fokusere på ting, f.eks. når han ligger på hans legetæppe..

Anmeld

14. oktober 2010

Jibbe

Frej bliver 11 uger imorgen...
Han griner, smiler og har seriøs øjenkontakt... kan bare nedstirre en helt
Han triller fra mave til ryg med en smule hjælp og er bare super dygtig til at løfte sit hoved når han ligger på maven. Han snakker også en del og der er både glædesudbrud og skælden ud...

Anmeld

14. oktober 2010

3xM

wouw  Milas er 7 uger og jeg syntes slet ikke der sker noget med ham, han smiler meget lidt til os og ser og lytter men syntes virkelig ikke der er sket meget med ham, han liller dagligt på maven og så bliver han virkelig gal og ynker og tager vi ham ikke op så blir der skreget ind til marv og ben...

Anmeld

15. oktober 2010

NoName

caroline er 12 uger nu og jeg synes der sker noget nyt hver dag...

hun er et frygteligt sludrechartol, mon hun har det fra mor????? hndes hænder sidder næsten konstant inde i munden på hende og når hun får øje på noget legetøj man holder op foran hende, kan man høre på hendes vejrtrækning at hun koncentrere sig helt vildt for at få fingre i det, når det så lykkes prøver hun at ramme munden for smages på skal det jo... hun er også dygtig til at holde sit hoved når hun ligger på maven, og behøver næsten ingen støtte for at holde hovedet selv... Vi øver hver dag at rulle fra mave til ryg, og nogle gange lykkes det hende selv at vende og nøjjj hvor blir hun overrasket som om hun tænker "guuud kan jeg også det"

hun er en værre festabe, hun bruger ikke dagtimerne på at sove, næææ nej der skal hun underholdes og hun sover kun mellem 30-60 min af gangen, så jeg kan godt misunde jer der har babyer der tar en skraber på 3-4 timer af gangen, nøj i må kunne nå mange ting....Men tilgængæl er hun super om natten, hun falder i søvn mellem 19 og 21 om aftenen alt afhængig af hvornår hun har spist, så sover hun til omkring midnat, hvor hun så bliver ammet i sengen, så sam sover vi resten af natten men nogle gange tar jeg hende og lægger hende over i hendes egen seng igen, men det er ikke altid jeg kan holde mig vågen... så jeg får det meste at en hel nats søvn...

Hun har et fantastisk humør og er sjældent sur, det er kun når vi lige tar et tigerspring (puhh det er hårdt) eller er blevet overtræt, generelt tror jeg vi har været heldige at få en nem baby...

hov det blev da vist lidt langt - beklager.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. oktober 2010

Risen

mariaogmarcus skriver:

wouw  Milas er 7 uger og jeg syntes slet ikke der sker noget med ham, han smiler meget lidt til os og ser og lytter men syntes virkelig ikke der er sket meget med ham, han liller dagligt på maven og så bliver han virkelig gal og ynker og tager vi ham ikke op så blir der skreget ind til marv og ben...

Det skal du ikke spekulere for meget over. Det kommer lige pludselig. Clara er også først NU (3 måneder) glad for at ligge på maven og holde hovedet selv. Tilgengæld var hun langt fremme med andre ting

Anmeld

15. oktober 2010

3xM

Risen skriver:

Det skal du ikke spekulere for meget over. Det kommer lige pludselig. Clara er også først NU (3 måneder) glad for at ligge på maven og holde hovedet selv. Tilgengæld var hun langt fremme med andre ting

tak det er vist lige sådan indlæg man skal springe over ( for mit vedkommende )

man sidder jo og tænker årh  hvorfor sker der ikke noget bare et SMIIIL...

men i 1½ mdr har han bare spist, sovet og sk... og først nu føler vi han rent faktisk kan se sin uro og studere os...

selvf. havde han lige en hård medfart ved fødsel de første par dage, men det var DAGE nogle ligger i måneder og kan mere end han kan nu

Anmeld

15. oktober 2010

FrkLarsen

Udviklingen springer bare så hurtigt frem! 

Emilie er begyndt at grine, smage på fingre, er trillet fra mave til ryg (nogen enkelte gange) og 'snakke' med mor når vi er på legetæppet  

Et par billeder kommer her af Emilie med klør 5 i munden  

Emilie er nu 5560g og 62cm :O !!!! (3000g og 51cm ved fødslen d. 4/8) 

Anmeld

16. oktober 2010

Anne85

Hold nu op nogle dygtige unger  I har Nyder at se billeder og læse om jeres små størrelser  jeg må indrømme at jeg ikke er så god til at huske hvad det nu lige er de skal kunne nu osv... tingene går så stærkt her anden gang... jeg jeg er faktisk glad for at jeg denne gang er meget bedre til at være i nuet og bare nyde at hun er den hun er nu fremfor hele tiden at tænke "ih det blir nu altså også hyggeligt når hun begynder at kravle, spise grød, gå osv osv osv"

Men min lille bandit er 13 uger nu... og hun er squ en nem lille pige (eller måske moderen bare tager mere roligt på det hele her anden gang). Hun har et stort søvnbehov - sover godt om natten - vågner en til to gange om natten hvor hun (nærmest i søvne) lyn-spiser og så ligger jeg hende tilbage i vuggen igen. Sover stort set altid 3-4 timers formiddagslur og resten af dage har vi så endnu ikke så meget rytme i, men hun tager også gerne flere lange lure i løbet af dagen.
Er begyndt at blive lidt bøvlet at amme for hun bliver let påvirket af hvis der sker andet i rummet - er der folk der snakker, fjernsynet kører eller lignende kan hun simpelthen ikke koncentrere sig - men hun må jo få hvad hun skal for hun vejer nu 7,2 kg, er 67-68 cm lang og bruger str 74 i tøj... gisp det går stærkt

Hun ruller ikke som I andre fortæller jeres børn gør - men det skal nok komme  Men hun bøvler rundt på tæppet og ligger aldrig der hvor man har lagt hende Hun er først nu blevet så god til at ligge på maven at hun faktisk kan ligge der og lege... men det nyder hun tilgengæld også virklig nu. Fødderne har hun endnu ikke opdaget - men hendes hænder er konstant i munden - hvis det da ikke lige er et stykke legetøj  Hun er rigtig god til at gribe ud efter tingene og få fat - og skælder ud hvis det ikke lige kan komme i munden (hvis det fx hænger på aktivitetstæppet ) Og så er hun bare jordens gladeste lille pige... græder kun når hun virkelig virkelig er træt - ellers er hun altid et stort smil, pludrer lystigt og KLUK griner så man får helt tårer i øjnene af lykke.

jeg er slet ikke begyndt at tænke på grød endnu... og håber faktisk lidt vi kan strække den så længe som muligt - det må alt andet lige være bedst for hendes lille mavse - og jeg nyder at amme. I mine øjne er hun også bare stadig min lille bitte baby og jeg kan slet ikke forestille mig hende sidde om en måned med grød i hele fjæset... hi hi

Og så lige et par billeder der er taget indenfor den sidste uges tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.