Hvornår heler en revnet brystvorte???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

2babygirls

Har oprettet en anden tråd herinde for at få gode råd til revnede brystvorter, og fik rigtig mange gode råd.. Har prøvet e-vitamin salve, og har idag ladet brystet hvile ved at malke ud en enkelt gang.. Det så næsten ud til at være i bedring her til aften, men dog rigtig ømt.. Så jeg lagde ham til... AAAV!! Så var revnen der igen...

Jeg vil SÅÅÅ gerne ha en god oplevelse med amningen, hvor længe går der før sådan en brystvorte heler, er så ked over det..????

min lille pige er kun 15 dage gammel og lavede hul på dag to, så har brugt en suttebrik siden, og nu er mine brystvorter hele igen, men er SÅ forelsket i suttebrikken, at jeg nok fortsætter med den, da det ikke gør halvt så ondt når hun tager ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

patella

Mai-pigen skriver:

Har oprettet en anden tråd herinde for at få gode råd til revnede brystvorter, og fik rigtig mange gode råd.. Har prøvet e-vitamin salve, og har idag ladet brystet hvile ved at malke ud en enkelt gang.. Det så næsten ud til at være i bedring her til aften, men dog rigtig ømt.. Så jeg lagde ham til... AAAV!! Så var revnen der igen...

Jeg vil SÅÅÅ gerne ha en god oplevelse med amningen, hvor længe går der før sådan en brystvorte heler, er så ked over det..????

Da min dreng var 5 uger og jeg stadig havde hul (av av av av av), og havde prøvet hormoncreme, lufttørring, skaller osv, foreslog en veninde panthenolcreme, som fås i håndkøb på apoteket. Det skal smøres på hver gang du er færdig med at amme...To uger senere var de helet. Panthenolcreme er svanemærket og allergitestet, dvs. bebs må sutte på dine bryster uden du vasker dem først (hvilket de ikke må med mange af de andre cremer man kan købe). Cremen kan efterfølgende bruges til røde numser eller anden overbelastet hud...

Anmeld

25. oktober 2010

Lucipher

Kan godt anbefale suttebrikker. Jeg fik også kæmpe sår og baby fik blod med ned sammen med mælken. Efter 2-3 uger var det helet. Det med at det gør mega ondt når baby sutter, men det går over efter noget tid. Troede ikke helt på SP når hun sagde det, for jeg sad med tåre ned af kinderne hver gang han skulle spise.

Håber du finder en løsning.

Hilsen julie

Anmeld

25. oktober 2010

De3Guldklumper

jeg fik revner på her anden gang men jeg fik det råd af sygeplejerkserne på sygehuset at når jeg havde ammet så lige klemme en dråbe ud som brystvorten smøres med og så skal brysterne ellers bare lufttørre. Det tog 1 uge så var det hele ovre igen

Anmeld

26. oktober 2010

Mai-pigen

Tina&Martin skriver:

min lille pige er kun 15 dage gammel og lavede hul på dag to, så har brugt en suttebrik siden, og nu er mine brystvorter hele igen, men er SÅ forelsket i suttebrikken, at jeg nok fortsætter med den, da det ikke gør halvt så ondt når hun tager ved.

Jeg måtte også forfalde til suttebrikken til sidst! Men nu er vorten helet, og suttebrikken lagt på hylden, så det er bare dejligt.. Det gør stadig en lille smule ondt, når bette manden skal tage ved, men det er intet i forhold til før.. Så amning bliver bedre og bedre!!

Anmeld

26. oktober 2010

kirsti

jeg synes faktisk det der virkede allerbedst var bare at ammevidere, det gør skide ondt når de tager fat men lynhurtigt kan du ikke mærke det mere og så tror jeg sp's råd var ingen bh så såret kunne få luft dagen igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.