Hvornår heler en revnet brystvorte???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.348 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Mai-pigen

Har oprettet en anden tråd herinde for at få gode råd til revnede brystvorter, og fik rigtig mange gode råd.. Har prøvet e-vitamin salve, og har idag ladet brystet hvile ved at malke ud en enkelt gang.. Det så næsten ud til at være i bedring her til aften, men dog rigtig ømt.. Så jeg lagde ham til... AAAV!! Så var revnen der igen...

Jeg vil SÅÅÅ gerne ha en god oplevelse med amningen, hvor længe går der før sådan en brystvorte heler, er så ked over det..????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Leonora

Mai-pigen skriver:

Har oprettet en anden tråd herinde for at få gode råd til revnede brystvorter, og fik rigtig mange gode råd.. Har prøvet e-vitamin salve, og har idag ladet brystet hvile ved at malke ud en enkelt gang.. Det så næsten ud til at være i bedring her til aften, men dog rigtig ømt.. Så jeg lagde ham til... AAAV!! Så var revnen der igen...

Jeg vil SÅÅÅ gerne ha en god oplevelse med amningen, hvor længe går der før sådan en brystvorte heler, er så ked over det..????

Jeg kan ikke huske om det var dig jeg skrev til...men prøv med hvidkåls blade...det hjalp mig og det tog ca 2 uger så kom der ikke sår mere...

Knus Louise

Anmeld

13. oktober 2010

Mai-pigen

Leonora skriver:

Jeg kan ikke huske om det var dig jeg skrev til...men prøv med hvidkåls blade...det hjalp mig og det tog ca 2 uger så kom der ikke sår mere...

Knus Louise

Jeg fik rådet på den anden tråd også... Syntes det lød lidt sjovt, men på den anden side, så er det hlt sikkert et forsøg hver....

Trænger bare sådan til at føle glæden ved amning, og ikke uha, nu skal han snart spise ved det bryst...

Anmeld

13. oktober 2010

twinboys

Ved jeg ikke men avs... brug din mælk til at smørre på og lad det tørre

Majbritt

Anmeld

13. oktober 2010

Leonora

Mai-pigen skriver:

Jeg fik rådet på den anden tråd også... Syntes det lød lidt sjovt, men på den anden side, så er det hlt sikkert et forsøg hver....

Trænger bare sådan til at føle glæden ved amning, og ikke uha, nu skal han snart spise ved det bryst...

Ja det lyder helt tosset men det hjalp mig...havde prøvet mange andre ting som cremer osv...det var en garvet soso hj på barsels gangen der gav mig rådet...Der er alstå noget i saften som heler...

Og så er det faktisk dejligt at få de kolde blade lang på brystet efter hver amning...

Jeg lover dig at de holder op med at gøre ondt og din amning skal nok blive en go fornøjelse igen...du skal bare blive ved og ikke give op...giv det 2 til 3 uger endnu og så vil jeg væde med at det er stoppet med at gøre ondt...

Knus mig

Anmeld

13. oktober 2010

Smølf

Jeg blev mor til nr. 2 her i august måned og startede ud med revner på begge brystvorter. Den eneste måde jeg kunne få det til at hele var ved at malke ud. Først fik det ene bryst pause i nogle dage til det var helet og derefter det andet. Jeg kom et par gange til at begynde igen for tidligt og vupti, så var revnen der igen.

Så mit råd er: Malk ud til det er HELT helet!

Og så lige et trøstende kram herfra... Det gør SÅ ondt at have revner! Øv. Håber snart det heler for dig.

VH Neta

Anmeld

14. oktober 2010

mor-til-vanessa

Mai-pigen skriver:

fucidin creme som man kun kan få på recept hjælper. det var det eneste der hjalp mig. og har prøvet alt.

men du skal have det hos lægen og skal højst sansynligt banke lidt i bordet

Anmeld

25. oktober 2010

Muffinmor

Jeg havde revner på begge bryster og for saten det gjorde bare Så ondt. det har taget 2 uger for det ene og 3 uger for det andet at hele. Jeg fik et fantastisk råd af en jeg lå på stue med på hospitalet, Ammeskaler. de kan bestilles på apoteket, det er nogle muslingeskaller fra norge som du ligger på din brystvorde efter du har ammet, du lader dem så sidde på hele dagen, tag dem kun af om natten. Det kan godt svie lidt når de sidder på men det betyder bare at de virker. Jeg brugte skallerne om dagen og en creme om natten, og her 4 uger efter er de begge totalt helet.

Skallerne koster 80 kr eller der omkring, og kommer i to størrelser, jeg købte begge slags. 

Jeg bruger dem stadig hvis jeg har meget ømme brystvorder, da de giver luft omkring vorden så de ikke gnider op imod en bluse eller ammeindlæg eller andet. 

Håber de heler for dig, sender lige nogle kram og en et klap på skulderen, du er en super sej mor at kunne holde ud at amme med revnede bryster. Du fortjener en premie

Knus og kram Lene 

Anmeld

25. oktober 2010

Mussen2

Mai-pigen skriver:

Åh, hvor jeg føler med dig!!! JEg havde stor glæde af at skifte ammestilling- jeg skiftede over til indianestilling (er det ikke det den hedder?!) På den måde fik baby fat på en anden måde og rev ikke op i såret hele tiden. Jeg olevede også at det sprang op så snart hun blev lagt til på alm vis. Det gjorde så NAS!!!

Anmeld

25. oktober 2010

Ina33

Mai-pigen skriver:

Jeg døjede også rigtig meget med revnede brystvorter, især da jeg fik den første. Jeg ved ikke om du har fået dette råd - men lufttørring var virkelig det der betød en stor vending for mig.

Jeg gik simpelthen rundt døgnet rundt med bare bryster, lynhurtigt var mine brystvorter helet, og jeg havde ingen smerter længere. Så hvis det kan lade sig gøre, så synes jeg du skal prøve det. Jeg havde en løs cardigan over mig, så jeg ikke kom til at fryse - og så kunne jeg jo lynhurtigt lyne den hvis der kom nogle forbi.

De dage hvor jeg var nødsaget til at pakke brysterne ind, der brugte jeg ammeskaller, som der også er en anden der nævner.

Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.