Rhesus negativ vs. barnets rhesus positv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Bamseboet :D

jeg er rhesus negativ, og begge mine børn er rhesus positive... de er født i 2005 og 2007, den gang fik de først taget blodprøve på børnene, når de var kommet ud af maven, og begge gange har jeg fået en indsprøjtning...
men tror der er kommet noget nyt, så ved ikke hvordan man gør i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

AnneBJ

Bamseboet :D skriver:

jeg er rhesus negativ, og begge mine børn er rhesus positive... de er født i 2005 og 2007, den gang fik de først taget blodprøve på børnene, når de var kommet ud af maven, og begge gange har jeg fået en indsprøjtning...
men tror der er kommet noget nyt, så ved ikke hvordan man gør i dag

Man bruger stadig denne "gamle" metode på Kolding sygehus..

Anmeld

14. oktober 2010

M.O.A.R.

Hej.

Jeg er også rhesus negativ og mn dreng er rhesus positiv. Det blev først opdaget efter fødslen og der fik jeg en Anti-D sprøjte i låret og det var det

Jeg kan desværre ikke svare på hvordan det går mens du er gravid, da min læge åbenbart ikke mente jeg skulle tjekkes da jeg var gravid, det var min JM der gjorde mig opmærksom på det da jeg var i uge 35, men det var en blodprøve for at se om der var antistoffer i mit blod

Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget, men her er det nu alligevel

Anmeld

14. oktober 2010

Angelspot

Tak til alle for jeres svar

Det beroliger mig rigtig meget at det lyder så 'enkelt' med behandlingen, jeg var lidt nervøs for at det var noget der kunne gå galt med baby.

Dejligt at høre det 'bare' er en sprøjte i bagdelen efter fødslen

Anmeld

14. oktober 2010

Mille83

Jeg er Rhesus Negativ og Nicoline (snart 5 mdr) Rhesus positiv, det eneste der skete ved mig var en ekstra blodprøve også vaccinen med Anti D i uge 20 (nye regler) og igen da jeg havde født...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.