Graviditet og Herpes??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

Blyb

Fisenberg skriver:

jeg ved ikke så meget, men jeg ved at man ikke må kysse sit nyfødte barn hvis man har forkølelsesår

prøv at søge råd hos lægen, SP eller jordmoren

Nej, den havde jeg så godt lurret

Holder mig altid væk fra alt og alle, når jeg har udbrud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2010

Blyb

Solajma skriver:

Forkølelsessår/herpes kan forebygges med Longo Vital eller Citronmelisse - Citronmelisse kan man bare gå og nippe af, eller bruge i sin mad (eller the)..

Her synes jeg overhovedet ikke Zovir har nogen effekt, og synes såret forsvinder lige så hurtigt uden at bruge det.. Jeg bruger derimod Elizabeth Ardens Eight Hour salve på såret (og resten af læberne) da den har en helende effekt og det virker for mig  

Heldigvis er jeg ikke så plaget af det mere, som jeg engang har været (7-9-13).. Får nu kun ca. ét om året. Men hos mig dukker de som regel op, Hvis mine læber har været meget tørre, solskadede, eller pga. stress påvirkninger.

Ja, den med Longo Vital er jeg også tidligere blevet anbefalet.

Men på et tidspunkt læste jeg et indlæg herinde, hvor en pige skrev at det ikke var rigtig godt med Longo Vital, fordi der er nogle "ukendte" urter i pillerne, spm man ikke ved om kan medføre abort. Og pivskid som jeg er, stoppede jeg straks med dem. 

Ved godt man ikke skal stole på alt hvad man læser, men man bliver så hurtig nærtagen som gravid..eller når man prøver at blive det

Jeg må prøve citronmelisse, det kan da kun være sundt. Tak for tippet, cool!

Anmeld

14. oktober 2010

Blyb

Søddepødde skriver:

Jeg lider også meget af det, og ¨sårene er rigtig store. Jeg bruger compeed plaster, men synes ikke så godt om det. Plastrene krøller tit lidt sammen, og folk undrer sig over hvad det er man har siddende. Så synes ikke de er usynlige. Og ja det skal tit sidde lidt inde på det våde på læben, og så går det helt i ged.

Synes faktisk det går over lige så hurtigt uden plastret, for med plaster kommer det ikke til at tørre ind, og jeg synes derfor ikke det forsvinder.

Hvad er det for nogle piller man kan tage?

Du kan få piller mod herpes der er med til enten at forebygge og holde de vildt udbrud nede, hvis du begynder på dem, så snart du mærker det mindte prikken.

Jeg mener det er Zovir der laver nogle og så et andet og meget mere effektivt middel, som også kan tages ved helvedes ild. Men det er et noget dyrere præparat. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad mærket hedder lige nu.

Anmeld

14. oktober 2010

Pena

Blyb skriver:

Du kan få piller mod herpes der er med til enten at forebygge og holde de vildt udbrud nede, hvis du begynder på dem, så snart du mærker det mindte prikken.

Jeg mener det er Zovir der laver nogle og så et andet og meget mere effektivt middel, som også kan tages ved helvedes ild. Men det er et noget dyrere præparat. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad mærket hedder lige nu.

Ok det må lægen jo vide. Vidste ikke det fandtes.

Anmeld

14. oktober 2010

Blyb

Søddepødde skriver:

Ok det må lægen jo vide. Vidste ikke det fandtes.

Ja præcis. Jeg har været plaget af det i mange år og fik til sidst ret voldsomme udbrud. En dag fik jeg de her recepter af min læge og de har været til stor gavn!

Anmeld

14. oktober 2010

Kløver

Blyb skriver:

Hej piger,

Jeg vil lige høre om der er andre end mig, der er enormt meget plaget af herpes/ forkølsessår under graviditet.

Jeg er i dag 7+4 og har i dag fået mit 3. udbrud, siden jeg testede positiv 3+4.

Har I evt. nogle gode råd til effektiv behandling, eller hvordan man kan komme det på forkant?

Jeg har inden jeg blev gravid fået pillekure et par gange om året, for at holde det nede, men vil nødig fylde mig med det stads med en lille purk i mavsen.

En mulighed er naturligvis også at bruge Zovir creme, men det er bare ikke sådan rigtig pænt at rende rundt med.. Forfængeligheden længe leve

Blyb

Hmm jeg har ikke været plaget af det, så meget, kan anbefale de der plastre man kan få, de er supergode, når det begynder at prikke eller mens man blærer, når først det brister, er de ikke gode længere, men indtil da er de super gode, og får dem ofte til at gå i sig selv inden de bliver til noget, håber dte kan hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.