Graviditet og Herpes??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.962 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Blyb

Hej piger,

Jeg vil lige høre om der er andre end mig, der er enormt meget plaget af herpes/ forkølsessår under graviditet.

Jeg er i dag 7+4 og har i dag fået mit 3. udbrud, siden jeg testede positiv 3+4.

Har I evt. nogle gode råd til effektiv behandling, eller hvordan man kan komme det på forkant?

Jeg har inden jeg blev gravid fået pillekure et par gange om året, for at holde det nede, men vil nødig fylde mig med det stads med en lille purk i mavsen.

En mulighed er naturligvis også at bruge Zovir creme, men det er bare ikke sådan rigtig pænt at rende rundt med.. Forfængeligheden længe leve

Blyb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

marloutti

Blyb skriver:

Hej piger,

Jeg vil lige høre om der er andre end mig, der er enormt meget plaget af herpes/ forkølsessår under graviditet.

Jeg er i dag 7+4 og har i dag fået mit 3. udbrud, siden jeg testede positiv 3+4.

Har I evt. nogle gode råd til effektiv behandling, eller hvordan man kan komme det på forkant?

Jeg har inden jeg blev gravid fået pillekure et par gange om året, for at holde det nede, men vil nødig fylde mig med det stads med en lille purk i mavsen.

En mulighed er naturligvis også at bruge Zovir creme, men det er bare ikke sådan rigtig pænt at rende rundt med.. Forfængeligheden længe leve

Blyb

Jeg har haft det én gang, er 10+0. Plejer ellers kun at få det, når kroppen har været i stress. Men det er nok fordi den også knokler rimelig meget lige nu, med at udvikle det lille nye liv. Men jeg kender desværre ingen mirakel kure mod det. Bruger zovir, men synes bare ikke altid det hjælper noget. Så kunne være fedt, hvis nogen havde et trick, til at slippe af med det...

Anmeld

13. oktober 2010

Blyb

marloutti skriver:

Jeg har haft det én gang, er 10+0. Plejer ellers kun at få det, når kroppen har været i stress. Men det er nok fordi den også knokler rimelig meget lige nu, med at udvikle det lille nye liv. Men jeg kender desværre ingen mirakel kure mod det. Bruger zovir, men synes bare ikke altid det hjælper noget. Så kunne være fedt, hvis nogen havde et trick, til at slippe af med det...

Ja jeg plejer normalt også kun at få det, hvis jeg ikke passer på mine læber når solen er stærk og når jeg er stresset. Er godt nok en smule stresset for tiden, men ikke meget, så det burde ikke være derfor.

Tænker også umiddelbart der må være fordi min krop er på overarbejde?!

Anmeld

13. oktober 2010

sbs78

Blyb skriver:

Hej piger,

Blyb

Du må IKKE tage dine piller. Jeg lider desværre også rigtig meget af herpes. Jeg plejer også at tage piller i mod det, med det måtte jeg ikke da jeg var gravid. Jeg snakkede med min læge omkring det, og han sagde at jeg IKKE måtte tage. Men det plaster som man kan bruge for det, er super godt.

Anmeld

13. oktober 2010

Blyb

sbs78 skriver:

Du må IKKE tage dine piller. Jeg lider desværre også rigtig meget af herpes. Jeg plejer også at tage piller i mod det, med det måtte jeg ikke da jeg var gravid. Jeg snakkede med min læge omkring det, og han sagde at jeg IKKE måtte tage. Men det plaster som man kan bruge for det, er super godt.

Nej det gør jeg heller ikke!

Jeg ringede ved min sidste graviditet til vagtlægen en lørdag, da jeg var ved at få et slemt udbrud og hun gav mig en recept på Zovir pillekur, da det var dem der var "mindst" farlige og mindst risokofyldte for at abortere med.

Jeg fik en SA ca. en uge efter jeg startede på pillerne og har absolut ikke tænkt mig at indtage nogen form for piller denne gang. På trods af at ingen kan dokumentere det var derfor jeg aborterede.

Anmeld

13. oktober 2010

bøgelund

Blyb skriver:

Hej piger,

Blyb

jeg har det også nogle gange. =/ det er vildt belastende, og ømt.

men det bedste, efter min mening, er compeed plastrene.. men de koster jo det hvide ud af øjnene(ca 90 kr), og der er max 10 i en pakke.

men i den her uge er der en billig udgave af dem i ALDI, til 35 kr for 20 stk..

Sæt et plaster på, ligeså snart du mærker det er på vej. så du får det i opløbet.

håber det bliver bedre senere i graviditeten. 

Anmeld

13. oktober 2010

Blyb

bøgelund1 skriver:

jeg har det også nogle gange. =/ det er vildt belastende, og ømt.

men det bedste, efter min mening, er compeed plastrene.. men de koster jo det hvide ud af øjnene(ca 90 kr), og der er max 10 i en pakke.

men i den her uge er der en billig udgave af dem i ALDI, til 35 kr for 20 stk..

Sæt et plaster på, ligeså snart du mærker det er på vej. så du får det i opløbet.

håber det bliver bedre senere i graviditeten. 

Det kunne da godt være jeg skulle prøve de plastre der igen. Det sår jeg har nu sidder bare på vej ind mod munden, så det er ikke super praktisk.

Men jeg må give det en chance

Anmeld

13. oktober 2010

Pena

Blyb skriver:

Hej piger,

Blyb

Jeg lider også meget af det, og ¨sårene er rigtig store. Jeg bruger compeed plaster, men synes ikke så godt om det. Plastrene krøller tit lidt sammen, og folk undrer sig over hvad det er man har siddende. Så synes ikke de er usynlige. Og ja det skal tit sidde lidt inde på det våde på læben, og så går det helt i ged.

Synes faktisk det går over lige så hurtigt uden plastret, for med plaster kommer det ikke til at tørre ind, og jeg synes derfor ikke det forsvinder.

Hvad er det for nogle piller man kan tage?

Anmeld

14. oktober 2010

Maddox

Forkølelsessår/herpes kan forebygges med Longo Vital eller Citronmelisse - Citronmelisse kan man bare gå og nippe af, eller bruge i sin mad (eller the)..

Her synes jeg overhovedet ikke Zovir har nogen effekt, og synes såret forsvinder lige så hurtigt uden at bruge det.. Jeg bruger derimod Elizabeth Ardens Eight Hour salve på såret (og resten af læberne) da den har en helende effekt og det virker for mig  

Heldigvis er jeg ikke så plaget af det mere, som jeg engang har været (7-9-13).. Får nu kun ca. ét om året. Men hos mig dukker de som regel op, Hvis mine læber har været meget tørre, solskadede, eller pga. stress påvirkninger.

Anmeld

14. oktober 2010

millesofie

Blyb skriver:

Hej piger,

Blyb

jeg ved ikke så meget, men jeg ved at man ikke må kysse sit nyfødte barn hvis man har forkølelsesår

prøv at søge råd hos lægen, SP eller jordmoren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.