Din mening om navnet Ritha / Rita ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan du lide navnet Rita/Ritha?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.396 visninger
34 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Anonym trådstarter

Hvad synes du om navnet? Og med eller uden h?

Jeg er bare nysgerrig hvad andre synes. Jeg er selv vild med det, men det er ikke et populært navn.. Hvilket også er en af grundene til at jeg kan lide det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Sees

Anonym skriver:

Hvad synes du om navnet? Og med eller uden h?

Jeg er bare nysgerrig hvad andre synes. Jeg er selv vild med det, men det er ikke et populært navn.. Hvilket også er en af grundene til at jeg kan lide det!

Altså jeg må indrømme at det første der dukkede op i mit hoved var sangen "RITA, DU ER DEEEEEJLIG, FOREVIGT MIN ..." Med Gasolin.

Jeg synes ikke navnet er direkte grimt, og opkastagtigt, men det var nok ikke noget jeg ville kalde mit barn.
Altså, jeg tror jeg forbinder det med gamle sure damer.

Anmeld

12. oktober 2010

Lise

Jeg synes det er et rigtig fint navn....til en dame på 65.

Anmeld

12. oktober 2010

FrkT

Altså normalt synes jeg de fleste navne skal staves med h, men lige ved det her navn synes jeg det ser bedst ud uden h, altså Rita.

Men må ærligt indrømme at jeg ikke kan lide det. For det første synes jeg det er et hundenavn mere end menneskenavn. Det er ikke fordi jeg synes det er grimt, men jeg synes det passer bedre til en gammel kone end til en baby eller et barn.

MEN det er altså JER der skal vælge. Og det I vælger er jeg sikker på er det helt rigtige for jer og jeres baby 

Anmeld

12. oktober 2010

Sphynxlover

jeg kan ikke li det og vile være nervøs for at mit barn heller ikke ville kunne lide det

Anmeld

12. oktober 2010

FrkT

Lise skriver:

Jeg synes det er et rigtig fint navn....til en dame på 65.

Præcis 

Anmeld

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Hvordan kan det være at i forbinder det med en gammel dame? Der gør jeg nemlig slet ikk, tvært imod.. Minder mig lidt spansk og dermed Latin Amerika. Derudover er det et internationalt navn, tidløst og elegant.

Er det kun mig som synes godt om det?

Anmeld

12. oktober 2010

FrkT

Anonym skriver:

Tak for jeres svar.

Hvordan kan det være at i forbinder det med en gammel dame? Der gør jeg nemlig slet ikk, tvært imod.. Minder mig lidt spansk og dermed Latin Amerika. Derudover er det et internationalt navn, tidløst og elegant.

Er det kun mig som synes godt om det?

Hehe jeg er sikker på at der også er andre der synes om det. Dog ikke mig.

Jamen tror det er fordi det ikke har været moderne i mange år (ikke at der er noget galt med det).... 

Anmeld

12. oktober 2010

Silvermist

Navnet falder ikke lige i min smag. Når jeg hører navnet Rita, så forestiller jeg mig en ældre dame på over de 50 år der arbejder i et køkken eller noget i den retning. Men det er måske mig der er sær

Anmeld

12. oktober 2010

louise8723

når jeg tænker rita får jeg et indre billede af denne midaldrende lidt buttet kvinde med kort mørk krøllet hår ved ikke hvorfor

men hvis du kan lide navnet så synes jeg da bare du skal vælge det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.