ved baby om arla er tom????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

NoName

Nu kommer jeg igen igen med er nok lidt tåbeligt spørgsmål... Men jeg ved det ikke derfor spør jeg..... så bær lige over med mig...

Jeg sad idag og tænkte på om de små nisser ved hvornår brystet er tomt??? Jeg lagde hende til den ene side, der gik lidt tid inden mælken løb til, men den kom altså. hun lå der i under 10 min så blev hun sur og ville ikke tage den igen, tog hende op for at bøvse, pleje nogen gange at hjælpe og lagde hende til den anden side, den babbede hun nærmest bare på den og blev skide sur... ... ... op igen for at bøvse og prøve til igen men nix hun vil ikke så mig ud og lave noget MME (grøn syrnet Allomin) laver i en ruf 60ml som hun nærmest sluger...

Kan hun evt lugte der ikke er noget til hende??? Jeg kunne jo mærke mælken løb til, men jeg har jo ingen idé om hvor meget mælk der er i "Arla værket"

Var det forkert af mig at lave noget erstatning???? Synes jo selv det var rigtigt, når hun afviste brysterne og va hun var jo sulten - hun er 12 uger på torsdag....

Håber i gider svare, selvom det blev lidt langt - sorry...

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Mille83

Jeg tror ikke jeg kan svare helt på dit spørgsmål.

Har vist bare et par forslag

Men lidt forkert er det jo at lave MME når man gerne vil amme (går ud fra du gerne vil det?) For jo mere man gør det, jo mindre mælk vil du selv danne.

Og når hun er 12 uger, tror jeg godt hun kan spise 80-100 ml pr måltid måske..?

Det kan også være du lige skal bruge et par dage og ligge hende tit til, altså ca hver 3 time, for og få dannet mere mælk? Det kan være det er det hun er ude på....

Dette er kun gæt, min datter fik MME da amningen ikke duede, her ville hun nemlig ikke sutte  

Anmeld

12. oktober 2010

NoName

Jeg tror ikke jeg kan svare helt på dit spørgsmål.

Har vist bare et par forslag

Men lidt forkert er det jo at lave MME når man gerne vil amme (går ud fra du gerne vil det?) For jo mere man gør det, jo mindre mælk vil du selv danne.

Og når hun er 12 uger, tror jeg godt hun kan spise 80-100 ml pr måltid måske..?

Det kan også være du lige skal bruge et par dage og ligge hende tit til, altså ca hver 3 time, for og få dannet mere mælk? Det kan være det er det hun er ude på....

Dette er kun gæt, min datter fik MME da amningen ikke duede, her ville hun nemlig ikke sutte  

Hmmmm, der har ingen problemer været ellers, jow for 3 ugers tid siden var det samme problem, lavede noget MME men her ville hun ikke have mere en 30ml af de 60 jeg lavede...

Glemte at skrive at hun tog 40ml af det jeg lavede idag... Kan bare ikke holde tanken ud at hun er sulten og ikke har fået nok... Hun plejer også at spise ca hver 3. time hver dag...

Anmeld

12. oktober 2010

twinboys

Måske hun var mæt og du bare tror hun er mere sulten men egentlig er mæt og du så gør hende overmæt...

MAjbritt

Anmeld

12. oktober 2010

bette

ville bare lige tilføje at når du giver mme så skal du passe på at baby ikke bare fortrækker flasken frem for brystet idet det jo er noget nemmere for baby ved flaske da det kommer hurtigere.. 

så hvis du vil amme så am alt det hun vil og evt give mme på kop.. evt et lille shot glas.

Anmeld

12. oktober 2010

NoName

twinboys skriver:

Måske hun var mæt og du bare tror hun er mere sulten men egentlig er mæt og du så gør hende overmæt...

MAjbritt

Den tanke har jeg også haft, men hun pjeler at spise i længere tid mindst 20-25 altså sammenlagt ved begge sider

Anmeld

12. oktober 2010

NoName

bette skriver:

ville bare lige tilføje at når du giver mme så skal du passe på at baby ikke bare fortrækker flasken frem for brystet idet det jo er noget nemmere for baby ved flaske da det kommer hurtigere.. 

så hvis du vil amme så am alt det hun vil og evt give mme på kop.. evt et lille shot glas.

Den har jeg i baghovedet...

Anmeld

12. oktober 2010

twinboys

noname skriver:

Den tanke har jeg også haft, men hun pjeler at spise i længere tid mindst 20-25 altså sammenlagt ved begge sider

smiler... prøv at lade være med at give hende og se om hun melder sig før end hun plejer...

Majbritt

Anmeld

12. oktober 2010

bette

har du prøvet at give det på et shot glas istedet for flasken? 

Anmeld

12. oktober 2010

NoName

bette skriver:

har du prøvet at give det på et shot glas istedet for flasken? 

ehmm, ja men så er der mere MME PÅ hende end I hende... dælme svært at styre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.