...til sine forældre?
Bor rimelig tæt på min familie og min datter er ofte på besøg hos mormor og morfar. Problemet er at de fylder hende med søde sager, sodavand osv og ikke i små mængder. I dag havde hun fået 2 kindersnitte og lovning på en nr tre - somjeg fik stoppet. Hun er en pige der skal passe lidt på rent vægtmæssigt og jeg går ind for at slik, sodavand mv (inkl kindersnitte) er noget der høre hygge til om fredagen. -også for at give min datter et sundt forhold til de usunde.!
Nå jeg forsøger at snakke med mine forældre, er særligt min mor meget lidt modtagelig og ender med at opføre sig meget barnligt.
Min datter får lov til alt derhjemme og er en lille konge, der kan få alle til at gøre og sige som hun ønsker og jeg brækker mig over det, for herhjemme er hun langt fra sådan. Jeg kan tydelig mærke når hun har været derhjemme og vi har snakket en del om at det giver problemer når hun er derhjemme. Jeg har forsøgt at mindske besøgene - særligt de hvor jeg ikke er med. Men det er som om jeg hurtigt kommer ind i en dårlig rytme igen, hvor hun er der meget. Jeg er gravid i 35. uge og mine forældre tilbyder tit at hente hende fra skole, køre hende til dans, svømning mv da jeg ingen bil har. Vældig sødt af dem at ville hjælpe, men det bliver bare på helt forkerte præmisser og jeg ønsker virkelig at stoppe det.
Skal jeg helt lade være at komme derhjemme? -Det er jo også synd for min datter at hun skal sættes til at være noget hun normalt ikke er. Hun råber og skriger, smækker med døre, skabe mv over ganske små ting - I dag fordi hun ikke måtte få en kiks!!!!
Har virkelig brug for et råd. Vil helst heller ikke lade det gå ud over min far, der virkelig prøver at sætte grænser op for hende. Det er min mor den lille ARGH...
Anmeld