Ordet: KLIKE?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2008

Rasmine

Loggidut skriver:

klike...Elge går sguda ikke i klike...så hvad vil du med det ord Bacon...?

lol...var det dig Bacon, som pissefuld overfaldte en pige her for nylig?

jeg læste en artikel om en elg som drak sig stang barcardi og gik amok....jeg tror sgu det var dig!8D

8D8D8D8D8D8D8D8D
Jeg har sgu ikke været i Sverige for nylig.
;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2008

Rasmine

[citat][f][småt]ka li ja skriver:[/småt][/f] nååå ok, ja det ord kendte jeg så ikke lige. men man skal lærer nyt hver dag, er det ikke sådan:D hvad betyder det der elg så??? hvorfor er man en elg??:D[/citat] Det med elg: På MSN er der sådan en elg, som hopper og danser(ligesom en smiley). Da jeg fik den var den navngivet: SPASSER. Og den kopierede jeg bare. Og i alle Tynen's og mine samtaler på MSN, bliver den SPASSER flittigt brugt. Men her er det bare nemmere OG pænere at skrive ELG!

Anmeld

1. august 2008

ka li ja

aaaahhhaaaaaa

så vil jeg venligst men bestemt sige undskyld til helle 30 for at ville kalde hende en elg!! lol

når jeg skriver elg på msn, så er der en elg der giver knuser

Anmeld

1. august 2008

Astrid P

For at svare på dit spørgsmål, Mette - her er en længere udredning: (Og dette er udelukkende for egen regning...) For mig er ordet klike negativt ladet. Hvis jeg som lærer får at vide at der i en klasse er megen klikedannelse, så vil jeg se på det som et problem. På en måde er det som om man melder sig lidt ud af det store fællesskab ved at 'melde sig ind' i en klike. Så har man skabt sit eget lille fællesskab som det ikke er alle forundt at være med i. Man kan vel sige at hvis man er i en klike er det ikke negativt, men hvis man er udenfor kliken tror jeg bestemt godt at det kan være negativt. Men igen, det komme jo an på hvad man lægger i orden klike. I filmen 'Sidste nat med kliken' handler det jo netop bare om en flok venner, og det er der jo ikke noget negativt i... Så mit bud må være at en klike i sig selv ikke behøver være negativ, men det som en klike kan gøre ved et fællesskab, det kan være negativt. Giver det overhovedet mening, eller vrøvler jeg?

Anmeld

1. august 2008

ka li ja

jeg syntes det lød rigtig fornuftigt aztrid

Anmeld

1. august 2008

Rasmine

ka li ja skriver:

jeg syntes det lød rigtig fornuftigt aztrid

Enig.
Godt beskrevet.

Anmeld

1. august 2008

BellaT

Det var mig der indførte ordet klike i debatten som anonym startede.

Jeg synes ordet klike er negativt.

I skolen var jeg i en klike og det var skønt og sjovt. Men meget snæversynet. Andre var bare ikke nogen man var sammen med eller interesserede sig for. Sådan var det bare. Fordi man havde nok i sin egen klike.:-o

Derfor synes jeg ordet klike er negativt. Det udelukker andre fra et fællesskab og indelukker dem der er i kliken. Kan ikke lige forklare det på andre måder..:P

Knus fra Helle...

Anmeld

1. august 2008

ivfmarie

Hmmm.. tjo, det er vel negativt.. Men jeg synes vel i bund og grund som Astrid (klog dame - lyt til hende!!)
Mon ikke også antallet af medlemmer i en klike er betydende? Min opfattelse af en klike er en foholdsvis lille gruppe ret snævertsynede mennesker?
Miiikro ramte altså noget med det her:

I skolen var jeg i en klike og det var skønt og sjovt. Men meget snæversynet. Andre var bare ikke nogen man var sammen med eller interesserede sig for. Sådan var det bare. Fordi man havde nok i sin egen klike.

Det er præcis sådan jeg har det med juli07. I er min "klike" jeg elsker jer som I er, og det ville passe mig fint hvis vi kun var os, fordi jeg har nok i jer. Men derfor er andre velkomne til at forsøge at entre "min" klike... om de "kommer ind" afhænger vel af mange forskellige ting.

Altså.. nu kommer der lige nogen nye tanker op.. Jeg anser os nok lidt for en klike når vi laver spas, og jeg er ofte lidt tilbageholden med at svare igen hvis "fremmede" blander sig, men når det gælder reelle spørgsmål, så er alle hjertlig velkomne. Ja, det er nemlig lige sådan jeg har det. Kan I følge mig der?

Marie - der sagtens kan forstå hvis udenforstående synes at vi er en klike... for det er vi jo - er vi ikk?

Anmeld

1. august 2008

Rasmine

Jo!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.