2. lægebesøg overstået!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
26 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

DK

Så har jeg været på mit 2. lægebesøg.

Jeg fik lidt skæld ud over/formaninger omkring vægtstigning. Den sagde +10 kg hos lægen og jeg er 25+5 i dag. (TOTALT unfair! Sidst jeg var der var det jo i sommerkjole der intet vejer og i dag i cowboybukser, strømper og trøje og sweater, altså det vejer da totalt meget ekstra! MINDST!!) Nå. Men han sagde at + 10 kg var fint nok, men at jeg jo så kun havde 5 kg mere at gøre godt med resten af tiden da man ikke måtte tage mere på end 15 kg som gravid, så jeg måtte vist til at spise lidt mindre... Hmm.. jo tak!

Nå. Jeg har ret meget vand i kroppen, men der var heldigvis ikke proteiner i urinen så det var fint nok. Mit blodtryk er steget støt siden første besøg. Ikke noget alarmerende endnu, men han sagde det var vigtigt at jeg var obs på hovedpine og... øhh... ejjj fuck! Jeg har glemt den anden ting. Var det måske bare helt vildt meget væske i kroppen?

Jeg havde derudover blærebetændelse igen. Så venter på en urindyrkning og så får jeg en recept på noget pencilin halløj i morgen.

Tilsidst var hjertelyden perfekt! Mit sympysemål var for langt. 27 cm og det burde være 25 sagde lægen. Men min livmoder har jo været stor hele vejen igennem, men lægen sagde at Bimmeren fyldte hele livmoderen ud, hvilket tyder på/betyder at han er en stor fin dreng. Kæmpe lettelse i forhold til det der navlestrengshalløj og at han evt. kan blive lidt lille i det pga for lidt mad!

Så nu har jeg det sådan: Dejligt at det tyder på at Bimmeren har vokset det han skal og ikke er en lille bitte fims. Jeg tænker sådan at det er perfekt at jeg har taget på og spist masser for så er Bimmeren også vokset sig stor. Men på den anden side så vil jeg jo heller ikke blive mega tyk og fed og jeg vil jo også gerne gøre som lægen siger og så stoppe med at spise, men hvad så hvis Bimmeren også holder op med at vokse? Jeg ved godt det ikke er helt rationelt, meeeen... Jeg er sådan i tvivl om jeg skal skære ned på maden, eller om jeg bare skal spise så meget som jeg er sulten til! Altså...

Nå. Men alt i alt skønt at Bimmeren lader til at være vokset som han skal, og at hjertelyden var fin! Træls med lidt højt blodtryk og blærebetændelse og +10 kg, men hey... BIMMEREN har det godt! Weeeee

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Riksen

Det lyder som om det var et godt lægebesøg - undtaget det med blodtrykket og kiloene, som du nævner, men det er vel egentlig i småtingsafdelingen ...

Skønt at Bimmeren har det godt - så kan man jo ikke bede om mere

Mht. kiloene og at blive vejet ... det hjælper vel ikke ligefrem på vægten, når du har en del vand i kroppen. Det tæller jo også med - ligesom alt efterårstøjet!  Jeg synes egentlig ikke at 10 kilo lyder som voldsomt meget - jeg kender da en del, der har taget 20-25 kilo på og stadig haft gode fødsler og sådan... men altså, hvis lægen mener at du skal passe på med hvor meget du spiser, så er det nok en god ide at prøve om ikke du kan skære lidt ned. (Men altså det er jo ikke sådan lige til... ved skisme da ikke om jeg ville kunne, hvis jeg blev bedt om det - er simpelthen sulten hele tiden.)

Kram Rikke

Anmeld

11. oktober 2010

DK

Riksen skriver:

Det lyder som om det var et godt lægebesøg - undtaget det med blodtrykket og kiloene, som du nævner, men det er vel egentlig i småtingsafdelingen ...

Skønt at Bimmeren har det godt - så kan man jo ikke bede om mere

Mht. kiloene og at blive vejet ... det hjælper vel ikke ligefrem på vægten, når du har en del vand i kroppen. Det tæller jo også med - ligesom alt efterårstøjet!  Jeg synes egentlig ikke at 10 kilo lyder som voldsomt meget - jeg kender da en del, der har taget 20-25 kilo på og stadig haft gode fødsler og sådan... men altså, hvis lægen mener at du skal passe på med hvor meget du spiser, så er det nok en god ide at prøve om ikke du kan skære lidt ned. (Men altså det er jo ikke sådan lige til... ved skisme da ikke om jeg ville kunne, hvis jeg blev bedt om det - er simpelthen sulten hele tiden.)

Kram Rikke

He he he... lige præcis! Jeg er også bare super sulten hele tiden! Min krop craver efter kartofler, pasta, hvidt brød og kage! Og jeg er lidt nervøs for at når jeg er så sulten må det være fordi jeg har brug for det! Eller...  Mikkel prøvede på at hviske noget om tidligere i aften at jeg jo altså nok havde lidt reserver som Bimmeren kunne tage af, når jeg nu havde taget 10 kg på...

Nå. Men jeg tror at jeg bliver nødt til at skære lidt ned. Om ikke andet så for kagen og det hvide brød! Jeg må prøve om ikke andet! Uhhh det bliver ikke nemt!

Anmeld

11. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

HURRAAAAAA! Tillykke med veloverstået 2.lægebesøg og 10 ualmindeligt velplacerede kilo! Jeg siger: Spis spis spis - vi kan altid løbe en tur sammen til januar og nu gælder det om at fede Bimmeren op så den navlestreng ikke har noget at skulle have sagt!

Kommer der et mavebillede?

Stort knus og kram

Rosa - på vej ned med halsbetændelse ser det ud til...

Anmeld

11. oktober 2010

Mettemus

Yaíy yaiy for stor Bimmer! Min læge sagde det samme - at min livmor var for stor (synes også nok at maven var eksploderet noget i størrelse?) - 25 cm for en 1½ uge siden. Men så glemmer dumme Mette så at spørge om det er det samme som at Baby er kæmpe eller om der fx bare er meget fostervand - er efter jeg er kommet hjem kommet i tanke om ca. 50 spørgsmål som skulle være stillet. Mig egen vægt var heller ikke enig med lægens, så jeg har valgt at ignorere deres. Min siger + 5 kg, deres + 7.. men ja - havde jo både tøj på og spist morgenmad og alt muligt - det vejer mindst (MINDST!!!!) 2 kg... - ja hvem ved, måske jeg endda har tabt mig??! I øvrigt har jeg lige læst i min graviditetsbog, at mange gravide taber sig lidt de sidste uger eller i hvert fald tager de ikke ret meget på. Så alt i alt blir det oppe i mit hovede til. at vi "kun" har ca. 10-12 uger mere hvor vi tager på, og hvis man fordeler din vægtstigning ud over de overståede 26 uger, går det hele smukt op med de tilladte 15 kg!

Knus fra Mette - SPROGLIG student, som regner som det lige passer bedst

Anmeld

11. oktober 2010

DK

Rosa skriver:

HURRAAAAAA! Tillykke med veloverstået 2.lægebesøg og 10 ualmindeligt velplacerede kilo! Jeg siger: Spis spis spis - vi kan altid løbe en tur sammen til januar og nu gælder det om at fede Bimmeren op så den navlestreng ikke har noget at skulle have sagt!

Kommer der et mavebillede?

Stort knus og kram

Rosa - på vej ned med halsbetændelse ser det ud til...

Arghh.... He he he... Jeg skal fluks tage et mavebillede i morgen! Så kan i se hvor velnæret jeg er blevet!

Jeg tror jeg stadig er på spis, men må vist prøve at spise flere af de der grøøøntsager og færre af de der kulhydrater... Hmm. Det er bare slet ikke det jeg craver efter!

Anmeld

12. oktober 2010

Marco2

Godt med et veloverstået lægebesøg. Men vær obs på det med blodtrykket. Det var jeg til obs på ude på Skejby et par gange fordi det betyder mindre næring til blyb. Men det virker jo som om blyb for nok På trods af de to årer i strengen.

Og du er jo en superslank pige ellers, så mon ikke de kilo rasler af hurtigt når bebs er født. Nogle læger er så hysse med at følge nogle kurver, og er man en smule afvigende fra Normal-kurven så er den helt gal. Men for p*** der er jo nogen der skal ligge over og under for at man får en normalkurve...

God dag til dig.

AG - som skal til 2. læge på torsdag.

Anmeld

12. oktober 2010

Multebær

Mettemus skriver:

Yaíy yaiy for stor Bimmer! Min læge sagde det samme - at min livmor var for stor (synes også nok at maven var eksploderet noget i størrelse?) - 25 cm for en 1½ uge siden. Men så glemmer dumme Mette så at spørge om det er det samme som at Baby er kæmpe eller om der fx bare er meget fostervand - er efter jeg er kommet hjem kommet i tanke om ca. 50 spørgsmål som skulle være stillet. Mig egen vægt var heller ikke enig med lægens, så jeg har valgt at ignorere deres. Min siger + 5 kg, deres + 7.. men ja - havde jo både tøj på og spist morgenmad og alt muligt - det vejer mindst (MINDST!!!!) 2 kg... - ja hvem ved, måske jeg endda har tabt mig??! I øvrigt har jeg lige læst i min graviditetsbog, at mange gravide taber sig lidt de sidste uger eller i hvert fald tager de ikke ret meget på. Så alt i alt blir det oppe i mit hovede til. at vi "kun" har ca. 10-12 uger mere hvor vi tager på, og hvis man fordeler din vægtstigning ud over de overståede 26 uger, går det hele smukt op med de tilladte 15 kg!

Hahahaha Mette hvor er du bare skøn. Elsker din udregning!

Stort tillykke til Bimmermammi også - det lyder som om det går rigtig godt. Dine 10+ kilo er jo særdeles velplacerede og hvis blodtrykket ikke alarmerende kan der jo være en del udsving fra dag til dag. 

Jeg er selv lige kommet hjem fra 2. lægebesøg og jeg var +2 kilo (fra 66 i uge 8 til 68kg nu i 24+5)  men havde også en del mere til at starte med end Bimmermor (jeg er 160 høj). 

Blodtrykket var som det plejer at ligge før graviditeten 110/70. 

Livmoderen var 23 cm - jeg er i 24+5 ca og lægen sagde ikke noget så jeg regner med det er ok og nomalt. Er det det?

Nu venter jeg bare på blodprøveresultaterne -som skulle tages fordi jeg er B rhesus negativ. Håber ikke jeg har dannet antistoffer. 

Ihhhh hvor er det bare skønt at være gravid - jeg glæder mig mere og mere hver dag til at hilse på ham den lille fra maven :-)

Rigtig god dag til jer alle

Anmeld

12. oktober 2010

Diana...

Ihh hvor dejligt at bimmer bare vokser og vokser tros de 2 rør.

Altså jeg kan ikke forstå du får skæld ud pga 10 kg hvis du har vand i kroppen? det vejer jo også og forsvinder igen når du har født! OV der må være mange der får skæld ud pga vægten der er da mange der vejer både 20 og 30 kg. 

Jeg synes bare du skal spise nå du sulten jeg selv bliver sgu dårlig hvis jeg ikke får mad når jeg spiser og her er det desværre heller ikke det grønne der lyster mest. Men hvad mon ikke vi får nogen skønne dejlige bebser alle sammen alligevel? 

Ahh træls du har fået blærebetændelse igen, det så skide irriterende. Hvad er dine symtomer (staves) på det? Hvad gør man ved forhøjet blodtryk? 

Knus Diana der skal til andet lægebesøg i morgen.

Anmeld

12. oktober 2010

Kats

HA HA !!! Synes du har en skøn måde at regne på..
Fra en som er matematisk student - MEN pludselig synes bedre om Mettes regneri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.