Hjælp - spørgsmål til 2. gangs gravide!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. august 2008

Juniors mor

Hmmm nu har vi lige fået en regning fra lægen/sygehuset, som jeg bliver tilset hos mens jeg er i USA. Og for at sige det mildt, så virker det somom de er ved at rippe os for penge for vildt!!!
Derfor vil jeg lige høre jer, hvilke test og prøver i får lavet som 2. gangs gravide. Her mener jeg:
- bliver i igen testet for rubella og får foretaget blodtypebestemmelse, eller genbruges de svar fra 1. graviditet?
- Er der andre ting via en blodprøve man skal testes for?

Her har de - uden vores samtykke - testet mig for ALT mellem himmel og jord, fx HIV, gonnore, syfilis, flere forskellige blodsygdomme, flere typer leverbetændelse, trichomonas og mange flere meget mystiske ting - og herefter sendt en regning på en halv milliard! Fuck jeg er træt af et sundhedssystem der kun er ude på at rippe en for penge fremfor at hjælpe en>(!! Længe leve Danmark - der har man det sku godt!!!

Helle - der er på vej hen til hospitalet for at nægte at betale!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2008

Siber

jeg mener helt bestemt ikke jeg fik taget en ny blodprøve, de brugte den fra sidst!

jeg er altså ikke 100, men næsten!

Knus Siber der håber du får hold i din sag, ellers bliver du jo rippet!

Anmeld

1. august 2008

Helle30

Nu har jeg lige kigget min vandrejournal igennem, og så vidt jeg kan bedømme bliver min blodtype bestemt, samt jeg får testet HIV, smitsom leverbetændelse og intet andet. - Egentlig underligt, for blodtypen ændrer sig jo ikke.
Jeg har jo ikke spekuleret meget over, hvad jeg har takket ja eller nej til, for der takseres jo ikke 100 kr. for hver test herhjemme.
Kig lige dine papirer igennem, og find ud af, hvad du har skrevet under på. Det minder da klart om malkeri det dér.
Jeg har på fornemmeren, at du er ret god til engelsk, men skulle du alligevel være i tvivl om nogle formuleringer i papirerne, så skriv lige. Jeg vil gerne hjælpe.

- Helle

Anmeld

1. august 2008

Juniors mor

1000 tak for begge jeres svar. Dejligt lige at nå at høre fra et par andre nu når jeg ikke kan få fat i min læge.
Helle: Det undre mig da også at du har fået taget blodtypebestemmelse igen. Men du har ikke fået testet for antistoffer for rødehunde og skoldkopper igen vel? Jeg troede heller ikke man fik HIV test, det mener jeg ikke jeg fik ved Julie, men skidt - det er også en af de billige til 500 kr >(
Tak for tilbudet om hjælp, hvis vi bliver i tvivl om nogle af deres yderst kryptiske formuleringer sender jeg dig lige en besked ;) Tak for det.

Anmeld

1. august 2008

Helle30

Der er vidst ingen grund til at få testet for antistoffer for div. børnesygdomme igen, hvis de har vist sig i den første. Sådan nogle banditter!
Du skriver bare, hvis du har behov.
I øvrigt fik jeg jo også lavet en doubletest (blodprøve) hér anden gang. Det er den til brug for test af evt. kromosomfejl (mongoler), men den får du vel ikke automatisk?

- Helle

Anmeld

1. august 2008

ivfmarie

Helle30 skriver:

Nu har jeg lige kigget min vandrejournal igennem, og så vidt jeg kan bedømme bliver min blodtype bestemt, samt jeg får testet HIV, smitsom leverbetændelse og intet andet. - Egentlig underligt, for blodtypen ændrer sig jo ikke.Jeg har jo ikke spekuleret meget over, hvad jeg har takket ja eller nej til, for der takseres jo ikke 100 kr. for hver test herhjemme.
Kig lige dine papirer igennem, og find ud af, hvad du har skrevet under på. Det minder da klart om malkeri det dér.
Jeg har på fornemmeren, at du er ret god til engelsk, men skulle du alligevel være i tvivl om nogle formuleringer i papirerne, så skriv lige. Jeg vil gerne hjælpe.

- Helle

Jo, sjovt nok... det kan den faktisk gøre under forgående graviditet/fødsel... Ikke ligefrem gå fra A til B, men man kan under fødslen blande blod med fosteret, og det kan give nye antistoffer i blodet. Og der er ligeledes en risiko for ændring i blodtypen hvis man har fået blod eller plasma pga blodtab ved fødslen.
Netop blodtypebestemmelse vil jeg takke pænt ja til - for hvis du får en forkert blodtype ved en tranfusion - så dør du!

Hvis du blev testet for positiv for rubellaantistoffer og skoldkopper under sidste graviditet - så er de ihvertfald overflødige.
HIV og Hepatitis ville jo kunne skade forsteret hvis du har det. Og reelt set kan du jo godt være blevet smittet siden sidste graviditet - så de to ville jeg nok vælge at få svar på.
Kønssygdommene (syfillis, gonnore, trichomonas og chlamydia, herpes osv) er kun "farlige" hvis de er i udbrud ved fødslen, og ikke engang da er de alvorlige - ikke med vores lægevidenskab i dag. Så den behøver du bestemt ikke få svar på!

Go kamp imod systemet!

Marie

Anmeld

1. august 2008

Plysbjørnen

Jeg ved faktisk ikke helt hvilke blodprøver de tog hun tappede 3 prøver og satte nogen mærker på...

Betina

Anmeld

2. august 2008

Helle30

:$Tak Ivferen. Så blev jeg også klogere i dag. Det med blodtypen anede jeg intet om. Godt du lige kunne rette fejlen;)

- Helle, som stod op kl. 6 for en gangs skyld>(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.