Nøj det er dyrt, hva hulen gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

tinasmor

Hvorfor kan I ikke holde det ude?

(synes der var nogle gode bud f.eks idrætshal eller venners bolig-selskabslokaler)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

De3Guldklumper

Jeg hader det der behager gen vi alle på den ene eller anden måde render rundt med..

Hvorfor i alverden OVERVEJER du om du skal spendere 5000 ekstra på nogen som faktisk ikke behandler dig pænt til hverdag og så også bare fordi du var inviteret med til deres barnedåb.

Dette er jeres fest - I invitere dem I har lyst til at se og så er den bare ikke længere - så må folk få ondt hvor de vil - men ikke om JEG gad bruge min tid til en fest med nogle som ikke behandlede mig pænt eller som ikke sagde mig noget.. niks..

Vi har første gang vi holdte dåb brugt et fælleshus som høre med til her hvor vi bor og så bestilt mad ude fra. 2. gang bestilte vi på en restaurant og bestilte brunch - begge gange er vi kommet af med samme beløb på omkring 7000..

Håber du finder en løsning som er bedst for jer

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

TrineLærke skriver:

Er der ikke et forsamlingshus eller noget andet i kan leje?

Det lyder vildt dyrt det der.

Vi har 55 mennesker til Lærkes, havde forsamlingshus og hendes dåb kostede max 3500.

Vi har betalt depositum til kroen, men vi regnede ud at selvom vi kunne få plads, så blev lige så meget for forsamlingshus, da lejen var så dyr, da man skulle leje det over 2 dage

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Line&Liam skriver:

Var det en mulighed at gæsterne selv betalte for drikkevarer? Det er tit der den lidt dyrere post ligger når det er kro man holder dåb på?

Det har vi været inde omkring, og kæresten afviste, jeg sagde endda at vi jo kunne sætte max på, til feks 3 drinks (sodavand, øl eller vin) og så gratis vand, men kæresten synes det var for nærrigt, og spurgte til råds herinde, og der blev det overordnet samme svar. bedste løsning er nok at undlade mine mostre/fastre

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Naannaa87 skriver:

Til min søns barnedåb var vi lidt over 60 og vi brugte ikke mere end 10.000 - 12.000 vi lejede et forsamlingshus, købte øl og sodavand i Tyskland (havde med vilje ikke købt vin da jeg synes det er en af de dyrer ting) .. Så lavede vi alt maden selv, vi holdte øje med tilbudsaviserne og var på tilbudsjagt god tid inden.. Bordpynt var ikke noget voldsomt, 15 hvide roser og så havde vi lejet nogle vaser til dem, kommet blå frugt farve i vandet og det så bare så fint ud Købte en meget billig dug, og nogle billige små hjerter der var spredt ud over bordene.. Servietter var nogle billige fra Netto som vi bandt noget gavebånd om det så spillede det også .. Hmm ja, tror faktisk det var det

Håber i kan bruge noget af det

rigtig gode ideer, og kunne sagtens bruge det til noget, hvis ikke det var fordi vi ikke har kunnet få lokaler, så situationen er desværre vi er nød til at holde det på kroen

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Ni-ko-li-ne skriver:

mit foreslag er da at rykke dåben... i følge reglerne skal de små bare var døbt eller navngivet inden de er 6 mdr...

så hvorfor ikke rykke dåben en eller to måneder frem og få alle med?

det er ikke en mulighed, da vi er nød til at holde det inden for en vis tidsperiode, pga dåbskjolen, som går langt tilbage i familien, og venter vi, kan barnet ikke passe kjolen. så det er ikke en mulighed at rykke dåben, bla også da vi så kommer hen i en masse store familie fødselsdage

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

tinasmor skriver:

Hvorfor kan I ikke holde det ude?

(synes der var nogle gode bud f.eks idrætshal eller venners bolig-selskabslokaler)

Vi holder det jo netop ude, da vi ikke har plads hjemme, der er desværre meget booket op, så derfor er vi nødsaget til at gøre som vi har gjort.

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Znuzke skriver:

Hvorfor rykker i ikke bare barnedåben en måneds tid den ene eller den anden vej??? Der er jo ingen regler om hvornår de skal døbes...

det er ikke en mulighed, da vi er nød til at holde det inden for en vis tidsperiode, pga dåbskjolen, som går langt tilbage i familien, og venter vi, kan barnet ikke passe kjolen. så det er ikke en mulighed at rykke dåben, bla også da vi så kommer hen i en masse store familie fødselsdage

Anmeld

11. oktober 2010

Kløver

Tak for svar allesammen, vi har ikke rigtig mulighed for at lave det om, og manden har betalt depositum på kroen, for at sikre os plads, da stort set alt andet i byen er optaget, eller dyrere.

Vi må bare håbe mine mostre/fastre vil tage det pænt at de ikke skal med, og om jeg bare skal lade som ingenting, eller sende en sms og skrive hvorfor de ikke er inviteret, må jeg jo så overveje, og håber på mindst muligt ballade

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Maja84 skriver:

ja nu er gode råd dyre, ligesom den kommende barnedåb

Vi har simpelthen prøvet alt for at nedbringe vores udgifter, men problemet er, at barnedåben skal ligge midt i Maj (konfirmationstiden), og det er ikke muligt at rykke den.

Vi kan ikke være hjemme da vi ikke har plads, og at holde den ude i et telt eller lignende er heller ikke en mulighed. vi har undersøgt alt i forhold til leje af lokaler, og aælt var rigtig dyrt, da det der var ledigt, skulle bestilles både lørdag/søndag, da man først får nøglerne kl 10 søndag, hvor vi jo skal være i kirken.

Vi bliver enten 30 mennesker (kun lige de nærmeste uden mine fastre/mostre) eller 42 (med mine fastre mostre)

alligevel kommer barnedåben op på 12000 eller 17000 alt efter om mine mostre fastre skal med, Da vi har været nød til at holde det på en nærliggende kro.

Nu er mit dilemma så, at det vil koste os næsten 5000 kr i merpris at have mine 12 fastre/mostre med, og frygter jo lidt at mine mostre (jeg var med til den yngste mosters barns dåb i juli måned) vil bliver enormt sure, og det vil give en masse splid, da vores forhold i forvejen er meget anspændt i familien ønsker jeg jo ikke dette, men de har ikke behandlet mig så pænt, så overvejer jo virkelig om det er 5000 kr værd at tage dem med (snakker aldrig med mine fastre, så de vil ikke tage det så tungt, men kan ikke invitere min mors side uden min fars, så ved jeg han vil blive ked af det)

hvordan ville i tackle den her situation, har ikke meget lyst til at ringe til mostrene, så overvejer om man når tiden bliver inde skal sende dem en sms med forklaring, eller om man bare skal lade som ingenting. Synes bare det er mange mennesker (42) når det kun er dåb, og enormt mange penge, men ja vi er lidt nød til allerede nu, at tage lidt beslutning omkring det, da der er forskel i lokale str på kroen, om vi skal være ca 30 eller ca 42 personer

what to do

hvad ville i tøser gøre, er virkelig rådvild i dne her, og synes dælme det er mange penge, men vil jo ikke lyde nærrig 

Tjaaa...jeg har aldrig forstået hvorfor det absolut skal være nødvendigt at sætte sig i gæld blot for en fests skyld og heller ikke hvorfor man hænger sig så meget i at man absolut SKAL invitere til højre og venstre bare fordi man selv er blevet inviteret til en million ting.

Hvis jeg var jer to, så ville jeg skære hårdt igennem og melde ud at I ikke har råd. Det er en ærlig sag.
Og så ville jeg ellers holde det derhjemme i ro og mag.
Du kan selv lave en lækker buffet, og igennem det kan du spare så mange penge, at du kan have en dame i køkkenet til at anrette maden og vaske op og lave kaffen.
Nemt, enkelt og lige til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.