Nøj det er dyrt, hva hulen gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.248 visninger
41 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Kløver

ja nu er gode råd dyre, ligesom den kommende barnedåb

Vi har simpelthen prøvet alt for at nedbringe vores udgifter, men problemet er, at barnedåben skal ligge midt i Maj (konfirmationstiden), og det er ikke muligt at rykke den.

Vi kan ikke være hjemme da vi ikke har plads, og at holde den ude i et telt eller lignende er heller ikke en mulighed. vi har undersøgt alt i forhold til leje af lokaler, og aælt var rigtig dyrt, da det der var ledigt, skulle bestilles både lørdag/søndag, da man først får nøglerne kl 10 søndag, hvor vi jo skal være i kirken.

Vi bliver enten 30 mennesker (kun lige de nærmeste uden mine fastre/mostre) eller 42 (med mine fastre mostre)

alligevel kommer barnedåben op på 12000 eller 17000 alt efter om mine mostre fastre skal med, Da vi har været nød til at holde det på en nærliggende kro.

Nu er mit dilemma så, at det vil koste os næsten 5000 kr i merpris at have mine 12 fastre/mostre med, og frygter jo lidt at mine mostre (jeg var med til den yngste mosters barns dåb i juli måned) vil bliver enormt sure, og det vil give en masse splid, da vores forhold i forvejen er meget anspændt i familien ønsker jeg jo ikke dette, men de har ikke behandlet mig så pænt, så overvejer jo virkelig om det er 5000 kr værd at tage dem med (snakker aldrig med mine fastre, så de vil ikke tage det så tungt, men kan ikke invitere min mors side uden min fars, så ved jeg han vil blive ked af det)

hvordan ville i tackle den her situation, har ikke meget lyst til at ringe til mostrene, så overvejer om man når tiden bliver inde skal sende dem en sms med forklaring, eller om man bare skal lade som ingenting. Synes bare det er mange mennesker (42) når det kun er dåb, og enormt mange penge, men ja vi er lidt nød til allerede nu, at tage lidt beslutning omkring det, da der er forskel i lokale str på kroen, om vi skal være ca 30 eller ca 42 personer

what to do

hvad ville i tøser gøre, er virkelig rådvild i dne her, og synes dælme det er mange penge, men vil jo ikke lyde nærrig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

AnneBJ

Puha det er svært... Vi bliver også nogle-og-fyrre, hvis vi inviterer de få venner med vi gerne vil.. Jeg synes det er voldsomt mange, men på den anden side aner jeg ikke hvem jeg skulle fravælge..

Jeg sagde inden jeg blev gravid, at mad til dåb kunne jeg sagtens selv klare... det er jeg ikke helt så sikker på mere - altså sikker på jeg gider. Men det skræmmer mig lidt at det ender med at blive så dyrt, for at holde fest i så få timer som det jo reelt er.. Jeg er ude i noget selvsmurt smørrebrød (altså jeg smører) og så kaffe/kage + boller med pålæg til skrub-af, men slået sammen med kaffen..

Nu ved jeg ikke om I selv må lave mad, det må I vel næppe, når I holder det ude på den måde?

Altså! Det var ikke mange råd, eller nogen overhovedet - bare lige tanker fra én, som også synes det ender med at blive dyrt, men også svært at fravælge nogle og ikke andres osv...

Anmeld

10. oktober 2010

mor_sabina

Har i undersøgt muligheden for at låne lokale i en idrætshal? Det har jeg hørt nogle gøre. Eller kender du måske nogen hvor man kan låne et lokale i deres beboerforening

Men til dit rigtige spørgsmål, så ville jeg kun inviterer de allernærmeste hvis det i forvejen løber op i pris. Det er jo ikke meningen at en dåb skal ruinere en.

Vi skal holde barnedåb i januar/februar (hvis alt går efter planen) og pga af årstiden så bliver det kun de allernærmeste denne gang. Sidst holdt vi det i haven da det var om sommeren så det løste ligesom det problem.

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

Synes ikke du skal tage dem med hvis du i forvejen har et anstrengt forhold til dem. Tror bare det vil ødelægge dagen. Så må de sgu surmule, hvis det er det. I skal invitere dem I har lyst til og dem økonomien tillader. Til vores navngivningsfest havde vi også kun de allenærmeste med - dog også lige min kærestes moster, men der er også tale om en vigtig person i hans liv.

Og hvis de nærmeste allerede tæller 30 så synes jeg bestemt I kan tillade jer at sortere dem fra.

Anmeld

10. oktober 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

Puha det er svært... Vi bliver også nogle-og-fyrre, hvis vi inviterer de få venner med vi gerne vil.. Jeg synes det er voldsomt mange, men på den anden side aner jeg ikke hvem jeg skulle fravælge..

Jeg sagde inden jeg blev gravid, at mad til dåb kunne jeg sagtens selv klare... det er jeg ikke helt så sikker på mere - altså sikker på jeg gider. Men det skræmmer mig lidt at det ender med at blive så dyrt, for at holde fest i så få timer som det jo reelt er.. Jeg er ude i noget selvsmurt smørrebrød (altså jeg smører) og så kaffe/kage + boller med pålæg til skrub-af, men slået sammen med kaffen..

Nu ved jeg ikke om I selv må lave mad, det må I vel næppe, når I holder det ude på den måde?

Altså! Det var ikke mange råd, eller nogen overhovedet - bare lige tanker fra én, som også synes det ender med at blive dyrt, men også svært at fravælge nogle og ikke andres osv...

puha ja dte er svært, og nej vi kan ikke selv tage mad med, men vi har valgt den absolut billigste løsning de havde, dvs den billigste buffet menu med kaffe bagefter.

Anmeld

10. oktober 2010

Kløver

mor_sabina skriver:

Har i undersøgt muligheden for at låne lokale i en idrætshal? Det har jeg hørt nogle gøre. Eller kender du måske nogen hvor man kan låne et lokale i deres beboerforening

Men til dit rigtige spørgsmål, så ville jeg kun inviterer de allernærmeste hvis det i forvejen løber op i pris. Det er jo ikke meningen at en dåb skal ruinere en.

Vi skal holde barnedåb i januar/februar (hvis alt går efter planen) og pga af årstiden så bliver det kun de allernærmeste denne gang. Sidst holdt vi det i haven da det var om sommeren så det løste ligesom det problem.

ja vi har desværre ikke andre muligheder for at holde det holde det ude, og ja det er desværre min familie der trækker antallet op, kærestens familie tæller kun 10 stk, venner 4 stk, og resten er så fra min familie

Synes bare det er svært hvordan man skal få formidlet ud, at man vælger nogen fra uden de bliver sure og fornærmede

Anmeld

10. oktober 2010

Lise

Vi valgte at holde seneste barnedåb på en cafe, hvor vi inviterede 30 mennesker til brunch. Efter brunchen fik de kage, som jeg selv havde lavet, og så fik de øl eller sodavand til - alle dem de havde lyst til. Det var super nemt, vi lavede meget lidt selv, og så kostede det os kun omkring 5.500 kr. Ville til enhver tid gøre det sådan igen, hvis jeg skulle få flere børn...

Anmeld

10. oktober 2010

Kløver

Lise skriver:

Vi valgte at holde seneste barnedåb på en cafe, hvor vi inviterede 30 mennesker til brunch. Efter brunchen fik de kage, som jeg selv havde lavet, og så fik de øl eller sodavand til - alle dem de havde lyst til. Det var super nemt, vi lavede meget lidt selv, og så kostede det os kun omkring 5.500 kr. Ville til enhver tid gøre det sådan igen, hvis jeg skulle få flere børn...

Lyder som en god ide, ved bare ikke hvor man evt kunne gøre sådan, her i nærheden, men kunne jo være man skulle tjekke det ud.

Anmeld

10. oktober 2010

henh01

Man behøver jo ikke holde med mad?? Man kan da sagtens "bare" invitere til ostebord/kiksebord, kage og kaffe??

Ellers er der muligheden for at få noget kinesisk det kan man få for 89 kr per person hvor der kommer en ud og anretter buffeten

Lyder MEGET dyrt for en barnedåb. Vi skal holde barnedåb til marts og jeg har kalkuleret med 7000 kr MAX! Og vi bliver 50 pers. Jeg har så været så heldig at kunne låne et lokale gratis, men ellers så bliver der indkøbt øl og vand fra Tyskland, enten kinesisk (omkring 4000 kr) ellers laver jeg selv en buffet som jeg gjorde til min datters dåb med 3 slags kød, flødekartofler, salater og brød.

Ang dine mostre/fastre så synes jeg personligt det er surt at vælge nogen fra hvis det er økonomien der stopper en. Jeg holder som regel kun fester hvor jeg har råd til at inviterer alle dem jeg vil se. Men hvis I har et direkte anstrengt forhold, så synes jeg du bør ringe til dem og forklare grunden for at de ikke kommer med for ikke at skabe splid i familien. Jeg inviterer af personlige årsager ikke min farbror og hans kone, men det ved de godt. Har fortalt dem hvorfor jeg ikke vil inviterer dem til kommende arrangementer og de ved hvorfor situationen mellem dem og jeg er anspændt. På den måde undgår man splid og sure miner.

Anmeld

10. oktober 2010

Ann.

Er der ikke et forsamlingshus eller noget andet i kan leje?

Det lyder vildt dyrt det der.

Vi har 55 mennesker til Lærkes, havde forsamlingshus og hendes dåb kostede max 3500.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.