I anledning af den anden tråd om betaling af dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Anonym trådstarter

Er anonym da jeg ikke vil røbe mig selv, da vi har økonomiske problemer. 

Vores barn går i dagpleje, og månedsbetalingen hedder 2355kr og vi har vitterlig ikke råd til at betale det, det er vi noget så træt af, vi har lige penge til husleje og det der køre over budget og eller ikke mere. dagpleje opkrævningen køre ikke over budget som den burde, da vi længe har gået og tænkt om man overhovedet kan betale dagpleje pladsen 2 gange om måneden, altså dele beløbet.

Er det noget kommunerne køre med? eller skal de have penge ved kasse 1?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Jibbe

Kan i ikke søge om friplads? Hvis i ikke har råd så burde i da være berettiget til delvis friplads eller hel friplads.

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Kan i ikke søge om friplads? Hvis i ikke har råd så burde i da være berettiget til delvis friplads eller hel friplads.

Vi har søgt om det, men alligevel tjener vi for meget. efter vores egen beregning, tjener vi ikke for meget. Vi kan heller ikke få boligsikring. 

før alt bliver betalt har vi 10000kr som jeg får hvor de går til husleje, budget og afbetaling til en privat med bil og et familiemedlem. manden er 14 dages lønnet så han får ca 6000kr de 3000kr går til lån i banken og resten til a-kasse, fagforening og gæld han har andre steder. vi kan faktisk først betale dagplejen 2. gang han får løn i måneden. 

Anmeld

9. oktober 2010

Vingummien

Vil også søge sige at i skal søge om friplads. Hvis i ikke har pengene til det, så er der i hvert fald gode chancer for at få det

Ville jeg  i hvert fald gøre

Anmeld

9. oktober 2010

Vingummien

Anonym skriver:

Vi har søgt om det, men alligevel tjener vi for meget. efter vores egen beregning, tjener vi ikke for meget. Vi kan heller ikke få boligsikring. 

før alt bliver betalt har vi 10000kr som jeg får hvor de går til husleje, budget og afbetaling til en privat med bil og et familiemedlem. manden er 14 dages lønnet så han får ca 6000kr de 3000kr går til lån i banken og resten til a-kasse, fagforening og gæld han har andre steder. vi kan faktisk først betale dagplejen 2. gang han får løn i måneden. 

Kan være det er gælden de ikke regner med når de går ind og ser om de vil hjælpe jer eller ej.

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Tulipan skriver:

Kan være det er gælden de ikke regner med når de går ind og ser om de vil hjælpe jer eller ej.

De ser selvfølgelig ikke på gæld, det er jo selvvalgt eller selvforskyldt hvad man har af den slags...det er årsindkomsten der regnes ud fra..

Anmeld

9. oktober 2010

Vingummien

Jbk skriver:

De ser selvfølgelig ikke på gæld, det er jo selvvalgt eller selvforskyldt hvad man har af den slags...det er årsindkomsten der regnes ud fra..

Ja det var også det jeg tænkte. For de er jo også ligeglad med hvor meget man f.eks bruger i tlf regning osv. Og det er jo klart nok

Anmeld

9. oktober 2010

louise8723

Anonym skriver:

Er anonym da jeg ikke vil røbe mig selv, da vi har økonomiske problemer. 

Vores barn går i dagpleje, og månedsbetalingen hedder 2355kr og vi har vitterlig ikke råd til at betale det, det er vi noget så træt af, vi har lige penge til husleje og det der køre over budget og eller ikke mere. dagpleje opkrævningen køre ikke over budget som den burde, da vi længe har gået og tænkt om man overhovedet kan betale dagpleje pladsen 2 gange om måneden, altså dele beløbet.

Er det noget kommunerne køre med? eller skal de have penge ved kasse 1?

Håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej.  

Hvorfor går i ikke til banken og får lavet en ordning med jeres budget så enten manden lægger til side når han får løn så det passer med til den første?

eller at jeres budget måske er i minus indtil han får løn?

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Tulipan skriver:

Ja det var også det jeg tænkte. For de er jo også ligeglad med hvor meget man f.eks bruger i tlf regning osv. Og det er jo klart nok

Lige neto

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

louise4060 skriver:

Hvorfor går i ikke til banken og får lavet en ordning med jeres budget så enten manden lægger til side når han får løn så det passer med til den første?

eller at jeres budget måske er i minus indtil han får løn?

Den er nemlig i minus hver gang indtil han får løn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.