hårfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

dollygirl

Hey Jeg er nu i uge 36 .. men ville lige hører angående hårfarve.

Jeg fik afbleget mit hår da jeg var i 4-5 måned og nu når jeg læser alt hvad folk skriver , bliver jeg meget bange ... hvad kan det gør mod mit barn? hvad skader det ?

Jeg fik snakket med en sundhedsplejerske og hun sagde det var ligesom at ryge .. og der er mange der ryger mens de er gravide, så det burde ikke være sååå¨farligt vel ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Hey Jeg er nu i uge 36 .. men ville lige hører angående hårfarve.

Jeg fik afbleget mit hår da jeg var i 4-5 måned og nu når jeg læser alt hvad folk skriver , bliver jeg meget bange ... hvad kan det gør mod mit barn? hvad skader det ?

Jeg fik snakket med en sundhedsplejerske og hun sagde det var ligesom at ryge .. og der er mange der ryger mens de er gravide, så det burde ikke være sååå¨farligt vel ?

det er ikke sikkert der sker noget ved at du farver håret... men risikoen er der...

i mine øjne er det fjollet at tage chancen for sit barns vedkommende.... hvis der skete noget ville du nok aldrig tilgive dig selv... jeg vil mene det er lettere at leve med en udgroning i den korte tid der er tilbage?

ellers er der nogle frisører der laver lyse striber med folie, så det ikke berører hovedbunden... og så skal du under alle omstændigheder undgå at indånde det...

den der med at sige at der er mange der ryger uden at der sker noget... det er det samme som at sige at der er mnage der kører 250km/h på motorvejen uden at der sker noget... det er stadig pisse farligt jo...

Anmeld

9. oktober 2010

maria_wlt

Jeg vil også sige LA VÆRE.. Stofferne køre rundt i dit system og tror ikke det er det værd hvis man nu skulle være uheldig..

Og ja mange ryger, men der sker jo også noget ved babyen....

Anmeld

9. oktober 2010

Mka

Sundhedsstyrrelsen anbefaler at man ikke farver hår.

Men jeg må indrømme at jeg går med en mærkelig smag i munden, jeg er frisør og jeg står 8 timer om dagen i salon med farver og permanent osv. Men altså min fagforening fraråder altså ikke at vi ligger os "syge " pga alle de stoffer. Jeg må bare tænke positivt, og tænke at hvis de ikke fraråder os at gå på job, så er det forhåbentlig ikke så farligt? Og der er ikke støre chance for at vi for en "usundt" barn.    Bare lig en tanke....

Men jeg ville aldrig råde en gravid til få farvet hår, det er op til en selv.

Anmeld

9. oktober 2010

nvm

jeg farvede meget hår med min 1 datter, og intet er sket, jeg har også gjort det den her gang...

jeg synes det fjollet med alle de ting man pludselig "ikke må" altså for bare i "gamle dage" der vidste man jo ikke de ting og der er da kommet raske og normale børn til verden..

synes mange overdriver mht make-up, sol, hårfarve osv. jeg vil nu sige det er 100 gange værre at ryge, drikke og ta stoffer under en graviditet

ja det var bare min mening hehe

Anmeld

9. oktober 2010

BinaMor

nvm skriver:

jeg farvede meget hår med min 1 datter, og intet er sket, jeg har også gjort det den her gang...

jeg synes det fjollet med alle de ting man pludselig "ikke må" altså for bare i "gamle dage" der vidste man jo ikke de ting og der er da kommet raske og normale børn til verden..

synes mange overdriver mht make-up, sol, hårfarve osv. jeg vil nu sige det er 100 gange værre at ryge, drikke og ta stoffer under en graviditet

i "gamle dage" fandtes der ikke alle de kemekalier og tilsætningsstoffer der gør idag.

flere og flere får udviklet allergi og desværre også kræft olign sygdomme. hvilket vores livsstil i mange tilfælde har været skyld i.

Anmeld

9. oktober 2010

nvm

gabriellasmor skriver:

i "gamle dage" fandtes der ikke alle de kemekalier og tilsætningsstoffer der gør idag.

flere og flere får udviklet allergi og desværre også kræft olign sygdomme. hvilket vores livsstil i mange tilfælde har været skyld i.

det var nu også bare min holdning til det.

kan da blive pisse sur over dem der går op i de ting der men så sidder og ryger en pakke smøger om dagen..

Anmeld

9. oktober 2010

Miss.Sunshine

nvm skriver:

i "gamle dage" havde man jo slet ikke alle de farver/kemikalier osv som man har i dag. Der er også mange der ikke mener det er farligt at ryge,for deres forældres forældre røg jo..ja og se hvor mange der har kræft i dag. "sjovt" nok samme generation.

Så du ved overhovedet ikke om din ´datter har taget skade eller om hendes børn kommer til det.

der er en grund til at man fraråder de ting,det er sgu ikke bare for sjov.

og er forfængelighed vigtigere end babyen i maven,så sku man nok ha tænkt sig om en ekstra gang inden man blev gravid.

Anmeld

9. oktober 2010

nvm

Miss.Sunshine skriver:

i "gamle dage" havde man jo slet ikke alle de farver/kemikalier osv som man har i dag. Der er også mange der ikke mener det er farligt at ryge,for deres forældres forældre røg jo..ja og se hvor mange der har kræft i dag. "sjovt" nok samme generation.

Så du ved overhovedet ikke om din ´datter har taget skade eller om hendes børn kommer til det.

der er en grund til at man fraråder de ting,det er sgu ikke bare for sjov.

og er forfængelighed vigtigere end babyen i maven,så sku man nok ha tænkt sig om en ekstra gang inden man blev gravid.

det stadig MIN mening

Anmeld

9. oktober 2010

Maja88

altså hårfarvning viille jeg holde mig fra, men bruger nu selv parfume, creme og går i sol osv

Men det er jo hvad man har samvittighed til.

Så tror da ikke der er sket din bebser noget- det er sket en gang du har gjort det og så er det det. er jo ikke noget du har gjort dagligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.