hjælp søges om mmf overtræk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Prinsessens'Mor<3

Hej piger..
Jeg vil igang med min første projekt kage
jeg ved præis hvordan det skal med fyld osv
og jeg vil bruge almindelige lagkagebunde 3 lag
med overtrukket mmf.. Men hvordan overtrækker
man bedst sin kage?
Jeg har set nogle de skriver de har smurt kagen
op med smørcreme og så overtrukket med mmf?

Men hvordan gør man det nemmest og uden
folder rundt om kagen?

-Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Manakauapo

http://www.youtube.com/watch?v=iykrcxzW6os&feature=player_embedded

Prøv at bruge den her video! Den giver et rigtig godt indtryk

Anmeld

9. oktober 2010

Prinsessens'Mor<3

takker..

Er mmf også så medgørlig og arbejde med?

Anmeld

9. oktober 2010

Kløver

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej piger..
Jeg vil igang med min første projekt kage
jeg ved præis hvordan det skal med fyld osv
og jeg vil bruge almindelige lagkagebunde 3 lag
med overtrukket mmf.. Men hvordan overtrækker
man bedst sin kage?
Jeg har set nogle de skriver de har smurt kagen
op med smørcreme og så overtrukket med mmf?

Men hvordan gør man det nemmest og uden
folder rundt om kagen?

-Malene

jeg trækker lidt i mmf´en når det er, synes ikke smørcreme gør det nemmere eller sværere, smørcremen, gør egentlig bare at hvis man bruger feks bærfyld, hvor der er syre i, så "smelter" mmf´en ikke. Tror det bedste er øvelse, ellers kan man til hjælp købe en spateldims, men synes det er lige så nemt at bruge flade hænder

Held og lykke

Anmeld

9. oktober 2010

Prinsessens'Mor<3

Maja84 skriver:

jeg trækker lidt i mmf´en når det er, synes ikke smørcreme gør det nemmere eller sværere, smørcremen, gør egentlig bare at hvis man bruger feks bærfyld, hvor der er syre i, så "smelter" mmf´en ikke. Tror det bedste er øvelse, ellers kan man til hjælp købe en spateldims, men synes det er lige så nemt at bruge flade hænder

Held og lykke

smelter mmf'en? hvordan?

Anmeld

9. oktober 2010

Kløver

smelter mmf'en? hvordan?

eller ikke smelter, men syren opløser mmf´en, den bliver helt blødt, og ja man kan godt sige det på en måde smelter Men synes nu ikke jeg har haft de store problemer med det, og har da også haft brugt limesaft i mmf´en istedet for band, gav en god smag, og fik stadig en god mmf ud af det men hav rigeligt med flormelis når du laver mmf, der går noget mere til end man tror, og de bedste skumfiduser er dem fra haribo, kan fås både i netto og føtex

Anmeld

9. oktober 2010

Prinsessens'Mor<3

Maja84 skriver:

eller ikke smelter, men syren opløser mmf´en, den bliver helt blødt, og ja man kan godt sige det på en måde smelter Men synes nu ikke jeg har haft de store problemer med det, og har da også haft brugt limesaft i mmf´en istedet for band, gav en god smag, og fik stadig en god mmf ud af det men hav rigeligt med flormelis når du laver mmf, der går noget mere til end man tror, og de bedste skumfiduser er dem fra haribo, kan fås både i netto og føtex

Nåh på den måde..
men jeg vil foreksempel lave hindær mousse
og putte i kagen.. Vil det så være en god ide og
smøre kagen op med smørcreme inden mmf'en
kommer på?

Anmeld

9. oktober 2010

iris-mor

Jo. Og så lad den evt MMF'en være lidt tyk de første par gange, så er den nemmere at trække og få glat.

Jeg bruger en hjemmelavet duster. Engangs vaskeklude med maizena i og så en elastik omkring. Den duster jeg MMF med og ruller, duster vender og ruller osv. Rigtig god fornøjelse.

Anmeld

9. oktober 2010

mariamiss6

Nåh på den måde..
kommer på?

Ja du skal smøre din kage op, sådan at man ikke kan se fyldet... Gør du det perfekt, kan man slet heller ikke se nogen ujævnheder når du har puttet MMF på...

En rund kage er absolut det letteste at arbejde med....

Når du skal rulle MMF ud, så strø under den med flormelis, Gerne gennem en sigte, eller som en anden nævnte, gennem en skumvaskeklud, så pulveret bliver så fint som muligt....

Du skal IKKE vende op og ned på massen hele tiden, når du ruller ud. du skal hellere dreje den, og kun rulle måske 5 gange, og så dreje igen, på den måde undgår du flormelis på toppen af kagen ved det færdige resultat...

Anmeld

10. oktober 2010

Kløver

Nåh på den måde..
kommer på?

Det kan du sagtens, men synes ikke selv smørcremen smager så godt, så kan anbefale, at komme mmf´en på samme dag den skal bruges, og så sent som muligt, hvis du vil undgå smørcremen

pas endelig på moussen ikke bliver våd, men bærrene, er en god ide at dræne bærrene, og så evt komme en smule ekstra bær i, istedet, jeg bruger også fryseren til hjælp for at få moussen godt kold, i starten, da jeg ellers synes det har nemmere ved at falde sammen, og er jo synd når man har stået med så stort et arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.